ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در ژاپن

رشته سم شناسی در ژاپن

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در ژاپن بسیار مناسب است و می توان آن را به عنوان یکی از بهترین ها در آسیا معرفی کرد. از دیرباز تا کنون ژاپن به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل شناخته می شد و در رشته سم شناسی نیز شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل شهروندان خود و همچنین خارجی ها ایجاد کرده است. دانشگاه های این کشور در این رشته تحصیلی توانسته اند جایگاه بسیار مناسبی را به دست آورند و همین مسئله منجر به اهمیت یافتن ژاپن در سطح بین المللی شده است. به منظور دریافت اطلاعات دقیق تر در این رابطه، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته سم شناسی در ژاپن پرداخته اند تا بتوان با آگاهی کامل در این مسیر گام برداشت و اطلاعات دقیقی را پیش از هرگونه اقدام قانونی به دست آورد.

  • شرایط تحصیل رشته سم شناسی در ژاپن چیست؟
  • آیا ژاپن را می توان به عنوان یکی از مقصدهای با اعتبار بالا معرفی کرد؟
  • هزینه تحصیل سم شناسی در ژاپن برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در حوزه سم شناسی برای افرادی که در این کشور تحصیل کرده اند چگونه طی می شود؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در ژاپن

ژاپن یکی از قدرتمندترین کشورهای آسیای شرقی است و تمایل بسیار زیادی برای مهاجرت به این کشور در سطح بین المللی وجود دارد. زمانی که صحبت از تحصیل در این کشور در میان باشد به راحتی می توان اطمینان داشت که فرد در یک محیط کاملا استاندارد به ادامه تحصیل مشغول می شود و می تواند بهترین شرایط را برای خود داشته باشد.

برای این که بتوان در ژاپن به تحصیل در رشته سم شناسی پرداخت، فرد باید یک مدرک کارشناسی معتبر از یکی از رشته های مرتبط با رشته سم شناسی دریافت کرده باشد و این رشته ها عبارتند از:

  • داروسازی
  • داروشناسی
  • شیمی دارویی
  • پزشکی
  • زیست شناسی و غیره

در حال حاضر تحصیل سم شناسی در ژاپن در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی به ندرت ارائه می شود اما در مقطع دکترا به راحتی می توان به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل در این رشته پرداخت. محدودیت های زمانی برای تحصیل در این رشته به مانند سایر رشته های تحصیلی است ولی باید در نظر داشت که ممکن است دانشگاه به صلاحدید خود برای دانشجویان دروس اضافه در نظر بگیرد. دانشگاه های ژاپنی در این رشته از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند و می توان به راحتی آن ها را برای تحصیل خود برگزید.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در ژاپن

معرفی دانشگاه های رشته سم شناسی در ژاپن

در ژاپن 10 دانشگاه معتبر برای تحصیل در رشته سم شناسی وجود دارد که تحصیل در آن ها می تواند اعتبار بسیار ویژه ای به رزومه فرد از نظر تحصیلی ببخشد. برخی از مهم ترین این دانشگاه ها در جدول زیر به تصویر کشیده شده اند.

نام دانشگاهرتبه آسیاییرتبه جهانی
دانشگاه توکیو1085
دانشگاه کیوتو24126
دانشگاه کیوشو26140
دانشگاه توهوکو45228
دانشگاه ناگویا65290
دانشگاه ناگاساکی68302
دانشگاه اوساکا79340
دانشگاه اوکایاما80343
دانشگاه هوکایدو84355
دانشگاه چیبا91381

در چنین شرایطی می توان گفت که مهاجرت به ژاپن برای تحصیل در رشته سم شناسی از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند آینده فرد را تحت تاثیر خود قرار دهد.

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در ژاپن

بر خلاف برخی از کشورهای آسیایی، می توان هزینه های تحصیل رشته سم شناسی در این کشور را بالا دانست. البته در صورتی که فرد بتواند از یکی از دانشگاه های دولتی این کشور پذیرش دریافت کند، تقریبا نصف هزینه های مربوط به تحصیل در دانشگاه های آزاد ژاپن را پرداخت می کند.

در ژاپن به دانشجویان فرصت داده می شود تا در حدود 28 ساعت در هفته به کار ضمن تحصیل مشغول شوند و این مسئله نشان از آن دارد که امکان تامین هزینه های زندگی در این کشور برای دانشجویان وجود دارد اما چالش اساسی هزینه های مربوط به تحصیل در این کشور است که کمتر از طریق بورسیه تحصیلی جبران می شود.

شاید بتوان گراف زیر را نزدیک ترین شبیه ساز به هزینه های یک سال تحصیل سم شناسی در ژاپن دانست.

هزینه های یک سال تحصیل در رشته سم شناسی در ژاپن

شرایط کار یک سم شناسی در ژاپن

افرادی که ژاپن را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، به راحتی می توانند به کار پس از تحصیل در این کشور دست پیدا کرده و اقامت ژاپن به عنوان یکی از معتبرترین کشورهای جهان را به دست آورند. متوسط درآمد یک سم شناسی در این کشور در حدود 578000JPY (ین) در ماه است که قابل مقایسه با درآمد پزشکان نیست اما می تواند درآمد مناسبی برای زندگی در این کشور به حساب آید. در صورتی که به جستجو در حال شرایط تحصیل، زندگی، کارآفرینی یا سرمایه گذاری در بهترین کشورهای جهان مشغول هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *