ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در کرواسی

رشته سم شناسی در کرواسی

تحصیل رشته سم شناسی در کرواسی یک تحصیل کم هزینه و البته با اعتبار نسبتا بالا برای متقاضیان کار در اروپا محسوب می شود. افرادی که کرواسی را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا به دنبال این هستند که با کمترین هزینه های ممکن هزینه های تحصیل خود را پرداخت کرده و مدرکی را دریافت کنند که در سراسر اروپا از اعتبار نسبتا مناسبی برخوردار است. کرواسی در حال حاضر در حوزه شنگن قرار ندارد و به همین دلیل کمتر مورد توجه قرار می گیرد ولی باید در نظر داشت که از درون خاک کرواسی، دریافت ویزای این حوزه بسیار ساده تر خواهد بود و به همین دلیل است که در اختیار داشتن ویزای معتبر کرواسی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

رشته سم شناسی به عنوان یکی از رشته های مهم در علوم پزشکی سال های کمی است که به عنوان یک رشته مستقل فعالیت می کند و به همین دلیل است که در لیست دروس ارائه شده دانشگاه های محدودی نام آن دیده می شود. باید در نظر داشت که شرایط تحصیل این رشته در کرواسی نیز متفاوت است و دانشگاه های محدودی هستند که این رشته را ارائه می کنند. در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته سم شناسی در کرواسی خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته سم شناسی در این کشور چیست؟
  • آیا دانشگاه های کرواسی از اعتبار خوبی در رشته سم شناسی برخوردار هستند؟
  • هزینه های تحصیل رشته سم شناسی در این کشور برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کرواسی وارد بازار کار این کشور شد؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در کرواسی

افرادی که کرواسی را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، انتظار زیادی از شرایط آموزشی در این کشور ندارند ولی باید آگاه بود که دانشگاه های این کشور در رشته سم شناسی شرایط نسبتا مناسبی را در اختیار دارند و به همین دلیل می توان آن ها را در جمع دانشگاه های خوب اروپایی برای تحصیل در این رشته ارزیابی کرد. در حال حاضر دانشگاه زاگرب به عنوان بهترین دانشگاه کشور کرواسی در رشته سم شناسی، رتبه 30 اروپا و 111 جهان را به خود اختصاص داده است و دانشگاه استروسمایر که دومین دانشگاه برتر این کشور به حساب می آید، در رشته سم شناسی رتبه 783 جهانی را در اختیار گرفته است.

باید در نظر داشت که برای تحصیل رشته سم شناسی در کشور کرواسی، دانشجویان باید دوره آموزش کارشناسی را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند و در رشته ای به ادامه تحصیل پرداخته باشند که با سم شناسی ارتباط مستقیم دارد. در حال حاضر رشته های پزشکی، داروسازی، داروشناسی، علوم زیستی، شیمی دارویی و غیره بیشترین تشابه به این رشته را دارند.

افرادی که می خواهند رشته سم شناسی در کرواسی را تجربه کنند، باید یک مدرک زبان معتبر را نیز در اختیار داشته باشند. خوشبختانه در کرواسی امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان میسر شده است.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در کرواسی

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در کرواسی

یکی از امتیازهایی که تحصیل رشته سم شناسی در کرواسی به همراه دارد آن است که دانشجویان هزینه های بسیار کمی را برای تحصیل خود پرداخت می کنند. باید در نظر داشت که کمتر کشوری در جهان را می توان یافت که با کمتر از 10000€ (یورو) در سال بتوان کل هزینه های تحصیل و زندگی خود را پوشش داد.

در گراف زیر، متوسط هزینه های یک سال تحصیل دانشجویان رشته سم شناسی در کشور کرواسی به تصویر کشیده شده است.

متوسط هزینه های یک سال تحصیل دانشجویان رشته سم شناسی در کشور کرواسی

برای رسیدن به اهداف خود در کرواسی در رابطه با کاهش هزینه های تحصیل، شانس دریافت بورسیه بسیار کم است اما دانشجویان می توانند از فرصتی که برای کار ضمن تحصیل در این کشور در اختیار دارند استفاده کرده و شرایط ایده آل را برای خود ایجاد کنند تا کمتر از مقدار تعیین شده را به عنوان هزینه های زندگی نیاز داشته باشند. به همین دلیل است که مهاجرت به کرواسی به عنوان دانشجو می تواند ارزشمند تلقی شود.

شرایط کار یک سم شناس در کرواسی

با اتمام دوره تحصیل در کرواسی، فرد این فرصت را خواهد داشت تا به عنوان نیروی کار در این کشور کار کرده و شرایط اقامتی به دست آورد. در حقیقت تحصیل را می توان بهانه ای ارزشمند برای رسیدن به کار در این کشور دانست. یک سم شناس در کرواسی به طور متوسط 15900HRK (کونای کرواسی) در ماه درآمد کسب می کند که به نسبت متوسط درآمد در این کشور سطح بسیار مناسبی از درآمد را در اختیار خواهد داشت و می تواند رفاه اقتصادی نسبی را نیز به دست آورد. در حال حاضر نمی توان کرواسی را مقصد عالی برای مهاجرت ارزیابی کرد بلکه از جمله کشورهای درجه دوم برای مهاجرت به حساب می آید. اگر به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *