ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در آذربایجان

رشته شنوایی سنجی در آذربایجان

رشته شنوایی سنجی در آذربایجان طرفداران خود را دارد چرا که قبولی در این کشور به مراتب ساده تر از دانشگاه های فرانسه، کانادا و آمریکا می باشد. با این حال باید توجه داشت که هیچ سهولتی بی دلیل نیست و دانشگاه های آذربایجان در مقایسه با کشورهای مزبور دانشگاه های به مراتب سطح پایین تری دارند. آذربایجان در کرانه غربی دریای خزر در منتهی الیه جنوب شرقی قفقاز واقع شده است و این منطقه یک کشور کوهستانی است و تنها حدود 7% آن را زمین های قابل کشت تشکیل می دهد. دره رودخانه کورا منطقه عمده کشاورزی این منطقه است و آذربایجان نسبت به سایر کشورهای اروپای شرقی و کشورهای مستقل مشترک المنافع به سطح بالایی از توسعه انسانی، توسعه اقتصادی و سواد و همچنین نرخ پایین بیکاری رسیده است که به مراتب نسبت به کشور گرجستان پایین تر است.

در سال 2022 واحد پول آذربایجان منات نام دارد؛ هر منات به 100 قاپیک تقسیم می شود. به 100 قپیک تقسیم می شود و کلمه منات از کلمه روسی برای سکه گرفته شده است. از آنجایی که اکثر دانشجویان بین المللی که می خواهند در آذربایجان تحصیل کنند به دو زبان آذری و روسی (زبان های اصلی مورد استفاده در دانشگاه) مسلط نیستند، دانشجویان تنها پس از ارائه مدرکی مبنی بر اتمام دوره های آمادگی زبان در دانشگاه مربوطه پذیرش می شوند. البته امکان شرکت در دوره های پیش پزشکی بدون داشتن مدرک زبان هم وجود دارد که موقعیتی خوبی برای این موضوع می باشد.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در آذربایجان به موارد ذیل پرداخته می شود:

  • هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در آذربایجان چقدر است؟
  • درآمد متخصصین حوزه شنوایی سنجی در آذربایجان چه میزان می باشد؟

درآمد رشته شنوایی سنجی در آذربایجان

ابتدائا توجه شود که کار در آذربایجان درآمد زیادی به دنبال ندارد و مردم این کشور کلا قدرت خرید بالایی ندارد. با اینحال رشته پزشکی جزو مشاغلی است که سطح درآمد بالاتری نسبت به کل جامعه به دنبال دارد.

در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، سطح درآمد رشته شنوایی سنجی در آذربایجان بیان شده است:

سطح درآمد رشته شنوایی سنجی در آذربایجان

 

 

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در آذربایجان

تحصیل در آذربایجان هزینه های کم تری نسبت به کشورهایی مثل کویت، قبرس و غیره دارد. در دوره پیش دانشگاهی که ذکر شد نیاز به مدرک زبان ندارد، هزینه کالج معمولا بین 3500$ تا 4000$ (دلار آمریکا) در یک سال است. پس از قبولی در آزمون ورودی و اخذ پذیرش در دانشگاه، با توجه به قوانین هر دانشگاه و مقطع تحصیلی، هزینه هایی که دانشجویان باید در آذربایجان صرف نمایند، متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی در رشته شنوایی سنجی حدود هزینه را می توان حدود 3500$ (دلار آمریکا) در سال دانست. علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه زندگی در آذبایجان نیز باید مورد توجه قرار گیرد که با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامت افراد متفاوت می باشد.

به طور کلی متوسط هزینه زندگی در آذربایجان را می توان به شرح ذیل دانست:

  • متوسط هزینه زندگی خانواده 4 نفره در هر ماه بدون احتساب اجاره مسکن: 1808$ (دلار آمریکا)
  • متوسط هزینه زندگی 1 نفر در هر ماه بدون احتساب اجاره مسکن: 595$ (دلار آمریکا)

در جدول ذیل نیز حدود اجاره بهای ماهانه در آذربایجان بیان گردیده است:

نوع مسکنحدود اجاره بهای ماهانه (دلار آمریکا)
آپارتمان 1 خوابهاز 199$ تا 303$
آپارتمان 3 خوابهاز 333$ تا 620$

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در آذربایجان

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در آذربایجان

آذبایجان دانشگاه های خوب زیادی ندارد؛ با این حال از جمله بهترین دانشگاه های این کشور در سطح ملی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین دانشگاه های آذربایجانشهری که در آن واقع شده اند
ADA UniversitetiBaku
Baki Dövlet UniversitetiBaku
Xezer UniversitetiBaku

از دیگر دانشگاه های اینکشور می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Azerbaycan Tibb Universiteti
  • Azerbaycan Texniki Universiteti

به گفته وزارت آموزش آذربایجان، دانشجویان بین‌المللی معمولاً رشته‌هایی مانند روابط بین‌الملل یا روابط اقتصادی بین‌الملل، زبان و ادبیات آذری، زبان و ادبیات روسی، تجارت بین‌الملل و توسعه و بهره‌برداری از چاه‌های نفت و گاز، مهندسی نفت و گاز و غیره را انتخاب می‌کنند؛ اما رشته پزشکی، بیهوشی، دندانپزشکی و پرستاری هم طرفداران نسبتا زیادی دارد.

این وزارتخانه می‌گوید که دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های آذربایجان در رشته‌های تخصصی زیر مورد نیاز کشورهای خود تحصیل می‌کنند:

  • پزشکی و دارو: 15%
  • اقتصاد و مدیریت: 11%
  • فرهنگ و هنر: 3%
  • کشاورزی: ​​1%
  • مهندسی – فنی ساخت: 33%
  • علوم انسانی (روابط بین الملل، حقوق بین الملل، مطالعات منطقه ای، مطالعات اروپا، تاریخ، علوم سیاسی، جامعه شناسی، فلسفه، روزنامه نگاری، زبان خارجی): 19%
  • آموزش: 18%

علاقمندان به اخذ اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل رشته شنوایی سنجی در آذربایجان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته شنوایی سنجی در آذربایجان

  • هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در آذربایجان به چه صورت است؟ تحصیل در آذربایجان هزینه های کم تری نسبت به کشورهایی مثل کویت، قبرس و غیره دارد. در دوره پیش دانشگاهی که ذکر شد نیاز به مدرک زبان ندارد، هزینه کالج معمولا بین 3500$ تا 4000$ (دلار آمریکا) در یک سال است. پس از قبولی در آزمون ورودی و اخذ پذیرش در دانشگاه، با توجه به قوانین هر دانشگاه و مقطع تحصیلی، هزینه هایی که دانشجویان باید در آذربایجان صرف نمایند، متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی در رشته شنوایی سنجی حدود هزینه را می توان حدود 3500$ (دلار آمریکا) در سال دانست. علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه زندگی در آذبایجان نیز باید مورد توجه قرار گیرد که با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامت افراد متفاوت می باشد.
  • ،رشته های تخصصی رشته شنوایی سنجی در آذربایجان کدام اند؟ اقتصاد و مدیریت، فرهنگ و هنر، کشاورزی مهندسی – فنی ساخت روابط بین الملل، حقوق بین الملل، مطالعات منطقه ای، مطالعات اروپا، تاریخ، علوم سیاسی، جامعه شناسی، فلسفه، روزنامه نگاری، زبان خارجی
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *