ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در ارمنستان

رشته شنوایی سنجی در ارمنستان

رشته شنوایی سنجی در ارمنستان با توجه به این که دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند بین ایرانی ها پرطرفدار نیست. به علاوه در مجموع نیز دانشگاه های ارمنستان رنکینگ جهانی خوبی ندارد و نتیجتا دانشجویان بین المللی زیادی این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب نمی کنند. به علاوه ارمنستان کشوری در حال توسعه و فقیر است که اخذ اقامت آن منجر به کسب درآمد بالا، رفاه اجتماعی و اقتصادی و غیره نمی شود. پس طبیعی است افراد خیلی کمی باشند که تمایل داشته باشند به ارمنستان مهاجرت کنند و مثلا رشته شنوایی سنجی را در دانشگاه های این کشور یاد بگیرند. با این وجود برای شهروندان کشورهایی مثل افغانستان، عراق، گرجستان، ترکمنستان و ازبکستان، ممکن است تحصیل در ارمنستان هم جذابیت هایی داشته باشد.

از نظر کشورهایی که ضعیف تر از ارمنستان هستند و یکسری آزادی های موجود در ارمنستان را ندارند ارمنستان یک مقصد تحصیلی عالی است. زیرا هزینه های تحصیل مناسب است و هزینه های زندگی نسبتاً کمتر از سایر کشورهای اروپایی از جمله اتریش و دانمارک است. همچنین هزینه های ارتباطی ارمنستان نیز با کشورهایی مثل ایران، گرجستان و غیره نیز کم است و این یکی از بهترین کشورها در زمینه مقرون به صرفه بودن است. از دیگر مزایای تحصیل در ارمنستان می توان به این نکته اشاره داشت که دانشجویان می توانند به راحتی در ارمنستان اقامت بگیرند؛ خصوصا در رشته هایی مثل شنوایی سنجی، بیهوشی، اتاق عمل، پرستاری و غیره، موقعیت های کاری زیادی در ارمنستان وجود دارد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص تحصیل در ارمنستان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در ارمنستان چقدر است؟
  • درآمد شنوایی سنجی در ارمنستان چقدر است؟

درآمد رشته شنوایی سنجی در ارمنستان

کار در ارمنستان با درآمد کمی همراه است و مردم این کشور در حالی به طور متوسط ماهانه 200$ (دلار آمریکا) درآمد دارند که در کشوری مثل سوئیس متوسط درآمد بالای 6000$ (دلار آمریکا) در ماه است. به همین دلیل ابتدای امر نتیجه تحصیل در ارمنستان که کار در حوزه شنوایی سنجی می باشد در نمودار ذیل بررسی می گردد:

متوسط درآمد ماهانه رشته شنوایی سنجی در ارمنستان

اگرچه جنسیت نباید بر میزان دستمزد تأثیری داشته باشد، اما در واقع متاسفانه در بسیاری کشورها از جمله ارمنستان تأثیری دارد. کارمندان مرد در ارمنستان که در بخش بهداشت و درمان کار می کنند به طور متوسط ​​12% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند و از دیگر عواملی که بر میزان درآمد تاثیرگذار است می توان به سطح تحصیلات، رشته تحصیلی، شهر محل کار و حوزه شغلی اشاره نمود. به طور معمول در ارمنستان، در شهر ایروان هم موقعیت های کاری بیشتری برای رشته شنوایی سنجی وجود دارد هم سطح درآمد افراد در این شهر به مراتب بالاتر از شهرهای کوچک تر ارمنستان می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در ارمنستان

ارمنستان دانشگاه های کمی دارد و همین دانشگاه ها نیز جایگاه بین المللی خوبی ندارند، با این وجود کسی که بخواهد بعد از تحصیل مشغول کار در ارمنستان باشد نه کشور دیگری، خیلی اهمیتی به رنکینگ بین المللی نمی دهد. در واقع در این موقعیت داشتن رنکینگ خوب ملی برای دانشگاه هایی که رشته شنوایی سنجی را ارائه می دهند کافی است. از جمله بهترین این دانشگاه ها در ارمنستان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین دانشگاه های ارمنستان برای تحصیل در رشته شنوایی سنجیرتبه ملی در سال 2022شهری که دانشگاه در آن واقع شده است
Yerevan State University1Yerevan
American University of Armenia2Yerevan
Armenian National Agrarian University3Yerevan
Russian-Armenian University4Yerevan
Yerevan State Medical University5Yerevan

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در ارمنستان

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در ارمنستان

تحصیل در ارمنستان به زبان انگلیسی در رشته شنوایی سنجی هزینه های متفاوتی با توجه به مقطع تحصیلی و نوع دانشگاهی که فرد از آن پذیرش گرفته به دنبال دارد. اما به طور کلی می توان حدود شهریه تحصیل در رشته شنوایی سنجی در این کشور را سالانه بین 2000$ تا 4500$ (دلار آمریکا) دانست. البته به جز شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در ارمنستان نیز باید مدنظر قرار داشته باشد که هزینه نسبتا پایینی است و چیزی حدود 250$ (دلار آمریکا) در ماه می باشد. هرچند نباید فراموش کرد که در مقابل درآمد افراد در ارمنستان نیز پایین است؛ پس هزینه های کم منجر به توانایی مردم ارمنستان در پس انداز کردن نمی شود.

اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان

پس از پذیرش از دانشگاه مورد نظر، به منظور تحصیل در ارمنستان نوبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می رسد. اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان دشوار نیست؛ این در حالی است که در سال 2022 برخی کشورها از جمله اسپانیا و کویت برای ایرانی ها ویزا صادر نمی کنند. به منظور اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان مدارک متعددی باید تهیه و تقدیم گردد که از آن جمله می توان به 3 قطعه عکس پاسپورتی جدید، پاسپورت معتبر، فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی ارمنستان، نامه پذیرش دانشگاه و نامه تمکن مالی بانک اشاره کرد. همچنین پیشنهاد می شود فرد شهریه سال اول رشته شنوایی سنجی را به دانشگاه مورد نظر خود در ارمنستان پرداخت نماید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته شنوایی سنجی در ارمنستان توضیحاتی ارائه شد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *