ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در اسلوونی

رشته شنوایی سنجی در اسلوونی

تحصیل در رشته شنوایی سنجی در اسلوونی برابر است با تحصیل در رشته مورد علاقه در یک کشور عضو اتحادیه اروپا با تجربه یک زندگی کاملا جدید. این کشور اروپایی دارای یک سیستم آموزشی با رتبه بالا می باشد که به عنوان بهترین در اتحادیه اروپا در نظر گرفته می شود. اسلوونی نه تنها از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا است، بلکه بخشی از حوزه شنگن و منطقه پولی یورو نیز می باشد. در اسلوونی، دانشجویان از آموزش با استاندارد بالا و در عین حال مقرون به صرفه بهره مند می شوند. زندگی دانشجویی در این کشور کوچک کاملا در جهت موفقیت است. در این کشور لازم نیست که دانشجویان زبان سوم یعنی زبان اسلوونیایی یاد بگیرند.

آن ها هم می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند و هم در رفت و آمد و سفر با مانع زبانی مواجه نشوند زیرا اسلوونیایی ها اکثرا به زبان های خارجی مسلط می باشند. اسلوونی، کشوری در اروپای مرکزی که زمانی در قرن بیستم بخشی از کشور یوگسلاوی بود. اسلوونی کشوری کوچک اما از نظر توپوگرافی متنوع است. اسلوونیایی ها اسلاو نژاد (اسلاوی جنوبی) هستند و دارای زبانی منحصر به فردی نیز می باشند. پایتخت و مهم ترین شهر اسلوونی لیوبلیانا است و اکثر دانشجویان خارجی این کشور در این شهر تحصیل و زندگی می کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته شنوایی سنجی در اسلوونی تهیه شده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در اسلوونی کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان شنوایی سنجی در اسلوونی چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته شنوایی سنجی در اسلوونی چه رقمی است؟

چرا تحصیل در رشته شنوایی سنجی در اسلوونی؟

به نظر می رسد اسلوونی به طور تصاعدی در حال تبدیل شدن به یک مقصد تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی است. کیفیت آموزش در اسلوونی بالا است و دانشگاه های آن نه تنها با دانشجویان خارجی بیگانه نیستند بلکه از آن ها استقبال نیز می کنند. تحصیل در اسلوونی به زبان انگلیسی امکان پذیر است و دانشجویان با مانع زبانی مواجه نمی شوند زیرا اکثریت مردم این کشور به حداقل یک زبان خارجی – معمولا انگلیسی یا آلمانی – تسلط دارند.

به عنوان یک مزیت بزرگ تحصیل در اسلوونی، دانشجویان خارجی می توانند در این کشور همزمان با تحصیل کار کنند و به این ترتیب بخشی از هزینه های خود را تامین کنند و در عین حال تجربه کاری باارزشی را نیز به دست آورند. بررسی ها نشان می دهد اسلوونی یک کشور امن برای تحصیل، زندگی و کار است، به طوری که در حال حاضر شاخص امنیت این کشور 78% است.

وضعیت امنیت در اسلوونی

خبر خوب این که دانشجویان برای ورود به برنامه های مورد نظر خود در اسلوونی در هیچ گونه آزمون ورودی شرکت نمی کنند (البته به جز چند مورد استثنا). اسلوونی دارای زیبایی های طبیعی زیادی است و دانشجویان می توانند در حین تحصیل از گردش در کوه های آلپ و دریا لذت ببرند. همچنین آن ها می توانند در جنگل ها و پارک های متعدد این کشور قدم بزنند. از دیگر مزایای تحصیل در این کشور اروپایی تخفیفات در نظر گرفته شده برای دانشجویان است. آن ها به هنگام استفاده از قطار یا اتوبوس می تونند هزینه های کم تری را بپردازند. همچنین، دانشجویان می توانند برای تماشای مسابقات ورزشی بلیط ارزان تری را تهیه نمایند. از طرف دیگر، به طور کلی، هزینه های تحصیل و زندگی در اسلوونی مقرون به صرفه است.

وضعیت حقوق متخصصان رشته شنوایی سنجی در اسلوونی

کسی که به عنوان متخصص شنوایی سنجی در اسلوونی کار می کند معمولاً ماهانه حدود 3220€ (یورو) حقوق دریافت می کند. حقوق متخصصان شنوایی سنجی در این کشور عضو حوزه شنگن بین 1480€ (کم ترین) تا 5120€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در اسلوونی را نمایش می دهد:

حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در اسلوونی

در اسلوونی، همانند هر کشور دیگری، حقوق متخصصان شنوایی سنجی بر اساس برخی عوامل متفاوت است. یکی از این عوامل جنسیت است که با وجود این که نباید بر حقوق متخصصان زن و مرد تاثیری داشته باشد اما متاسفانه این گونه نیست و یک عامل اثرگذار است.

حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در اسلوونی بر اساس جنسیت

همان طور که ملاحظه می گردد، متخصصان شنوایی سنجی مرد در اسلوونی 6% بیش تر از همتایان زن خود حقوق می گیرند. اما تفاوت حقوق متخصصان شنوایی سنجی در اسلوونی به همین جا ختم نمی شود. مهم ترین عامل در تفاوت حقوق این حرفه و هر حرفه دیگری، سابقه یا تجربه کار است.

حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در اسلوونی بر اساس تجربه کار

مطابق تصویر فوق، در اسلوونی یک متخصص شنوایی سنجی با 2 تا 5 سال سابقه کار 26900€ (یورو) در سال حقوق می گیرد، یعنی 34% بیش تر از یک متخصص شنوایی سنجی با کم تر از 2 سال تجربه با حقوق 20200€ (یورو). در مقابل، انتظار می رود که یک متخصص شنوایی سنجی با 5 تا 10 سال 39800€ (یورو) حقوق دریافت کند که این یعنی 48% بیش تر از یک متخصص با 2 تا 5 سال تجربه. و این روند به همین صورت اما با درصد کم تری رو به جلو می رود، به طوری که در نهایت یک متخصص شنوایی سنجی با بیش از 20 سال سابقه کار 57300€ (یورو) در سال درآمد کسب می کند که 8% بیش تر از یک متخصص با 15 تا 20 سال تجربه با 52900€ (یورو) در این کشور است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته شنوایی سنجی در اسلوونی

هزینه زندگی دانشجویان رشته شنوایی سنجی در اسلوونی

هزینه های زندگی در اسلوونی مقرون به صرفه است. هزینه های ماهانه یک نفر در این کشور اروپایی البته بدون در نظر گرفتن اجاره بها تقریبا 649€ (یورو) برآورد می شود. این یعنی هزینه زندگی در اسلوونی به طور متوسط 41.42% بیش تر از ایران است. در صورتی که دانشجو بخواهد در این کشور آپارتمان اجاره کند، اجاره بهای ماهانه او برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر تقریبا 485€ (یورو) و در خارج از مرکز شهر تقریبا 388€ (یورو) خواهد بود. این یعنی اجاره بها در اسلوونی به طور متوسط 6.26% بیش تر از ایران است. جدول زیر توزیع هزینه های زندگی در اسلوونی را نمایش می دهد:

حمل و نقلپوشاک و کفشورزش و سرگرمیخرید از بازارخدمات رفاهی (ماهانه)اجاره ماهانهرستوران
11.7%3.4%6.4%32.4%9.7%22.6%13.9%

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته شنوایی سنجی دراسلوونی هستید، توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه تحصیل در اسلوونی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *