ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در بلغارستان

رشته شنوایی سنجی در بلغارستان

دانشجویان رشته شنوایی سنجی در بلغارستان می توانند با اجازه اقامت خود به طور پاره وقت در این کشور کار کنند و بخشی از هزینه ها را تامین نمایند. با این حال، باید توجه داشت که یافتن کار بدون دانش زبان بلغاری دشوار است. در خارج از صوفیه و وارنا، اگر دانشجویی صرفا بر مهارت های زبان انگلیسی خود تکیه کند، یافتن کار می تواند دشوار باشد. با این حال، گردشگران زیادی هر تابستان از بلغارستان دیدن می کنند. اگر دانشجو به یک زبان مشترک مانند آلمانی، روسی یا ماندارین صحبت کند، ممکن است بتواند شغلی برای کار با گردشگران پیدا کند. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای کار و کسب درآمد در بلغارستان نیاز به مجوز کار دارند. دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت اما حداکثر 20 ساعت در هفته در این کشور کار کنند.

یکی از بزرگ ترین مزایای تحصیل در بلغارستان هزینه های پایین زندگی در این کشور است، به طوری که به طور متوسط، در بین 27 کشور عضو اتحادیه اروپا کم ترین هزینه زندگی را دارد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته شنوایی سنجی در بلغارستان تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • ارائه درخواست جهت اخذ پذیرش در رشته شنوایی سنجی در بلغارستان چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته شنوایی سنجی در بلغارستان چگونه است؟
  • وضعیت حقوق متخصصان رشته شنوایی سنجی در بلغارستان چگونه است؟

ارائه درخواست برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در بلغارستان

بلغارستان فاقد یک پورتال ارائه درخواست مرکزی است و متقاضیان تحصیل در دانشگاه های این کشور باید درخواست های خود را مستقیما برای دانشگاه های مورد نظر خود ارسال نمایند. شرایط و مدارک مورد نیاز نیز از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و از برنامه ای به برنامه ای دیگر متفاوت است. اما به طور کلی برای ارائه درخواست به دانشگاه های بلغارستان اسناد و مدارک زیر مورد نیاز است:

  • فرم درخواست به صورت تکمیل شده. متقاضی باید این فرم را در وب سایت دانشگاه انتخابی خود پیدا کند.
  • گذرنامه متقاضی
  • چهار قطعه عکس در اندازه عکس گذرنامه
  • ریزنمرات مقطع قبلی
  • انگیزه نامه
  • نامه ای از طرف آخرین محل تحصیل متقاضی مبنی بر این که وی واجد شرایط تحصیل در هر موسسه آموزش عالی در آن کشور است.
  • گزارش پزشکی
  • سند اثبات تسلط بر زبان آموزشی. اکثر دانشجویان بین المللی تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب می کنند.

برای برنامه های تحصیلات تکمیلی، احتمالا متقاضی باید CV و یک یا دو توصیه نامه نیز ارسال کند. در صورت اخذ پذیرش، متقاضی باید نامه تاییدیه را برای درخواست ویزای خود نگه دارد. مهلت ارسال درخواست از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است، اما معمولا قبل از شروع به کار باید در بهار درخواست ارائه کرد. پس از پذیرش، متقاضی باید بلافاصله ارائه درخواست ویزای تحصیلی بلغارستان خود را شروع کند.

ارائه درخواست برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در بلغارستان

هزینه زندگی دانشجویان رشته شنوایی سنجی در بلغارستان

بطور متوسط، هزینه زندگی در بلغارستان پایین است. در واقع، بطور متوسط، این کشور در بین 27 کشور اتحادیه اروپا کمترین رتبه را دارد. متوسط هزینه مسکن نیز در بلغارستان کمتر است. از آنجا که بسیاری از دانشجویان بین المللی خود را در صوفیه پایتخت بلغارستان می بینند، لذا در زیر برخی از هزینه های زندگی در این شهر را بیان می کنیم:

عنوانقیمت/ هزینه
برحسب لو بلغارستانبرحسب دلار آمریکا
اجاره ماهانه (آپارتمان یک خوابه)710BGN440$
خدمات رفاهی (متوسط ماهانه)200BGN125$
کارت حمل و نقل عمومی ماهانه50BGN31$
وعده غذایی (رستوران ارزان)12BGN7.50$
قهوه2.60BGN1.60$
شیر (1 لیتر)2.10BGN1.30$
سبزیجات (1 کیلوگرم)2BGN1.2$
تخم مرغ (دوجین)3BGN1.90$
آب (1.5 لیتر)0.95BGN0.60$
مرغ (1 کیلوگرم)10BGN6.20$
نام (1 قرص)1.20BGN0.75$

البته اکثر دانشجویان، اعم از بلغاری و بین المللی، محل اقامت دانشگاه را انتخاب می کنند. این امر باعث می شود که هزینه آنها بطور قابل توجهی کاهش پیدا کند. همچنین در شهرهایی مانند صوفیه و وارنا، آب لوله کشی عمدتا قابل شرب است و لازم نیست که دانشجویان آب بخرند.

متوسط هزینه زندگی در صوفیه 920BGN (لو بلغارستان) معادل 575$ (دلار) در ماه بدون احتساب اجاره بها است. اجاره در بلغارستان معمولا به عنوان هزینه جداگانه محاسبه می شود.

در مورد مراقبت های بهداشتی-درمانی، سیستم بلغارستان به سرعت در حال بهبود است. مراقبت های بهداشتی-درمانی در این کشور کاملا رایگان نیست. معمولا برای مراجعه به پزشک و درمان باید مبلغی را پرداخت نمود. افرادی که در بلغارستان کار می کنند از طریق مالیات به سیستم مراقبت های بهداشتی-درمانی کمک می کنند. این بدان معنی است که برای دسترسی به مراقبت های بهداشتی-درمانی باید از بیمه پزشکی خود استفاده کرد. برخی از بیمه‌گران نیز به افراد امکان دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی-درمانی خصوصی را می‌دهند.

وضعیت حقوق متخصصان رشته شنوایی سنجی در بلغارستان

کسی که به عنوان متخصص شنوایی سنجی در بلغارستان کار می کند معمولاً ماهانه حدود 5810BGN (لو بلغارستان) حقوق دریافت می کند. حقوق متخصصان شنوایی سنجی در این کشور اروپایی بین 3020BGN (کم ترین) تا 8890BGN (بیش ترین) (لو بلغارستان) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در بلغارستان را نشان می دهد:

وضعیت حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در بلغارستان

در نمودار زیر به تاثیر عامل جنسیت بر میزان حقوق متخصصان شنوایی سنجی در بلغارستان نگاهی می اندازیم:

حقوق متخصصان شنوایی سنجی زن و مرد در بلغارستان

مطابق نمودار فوق، متخصصان شنوایی سنجی مرد در این کشور اروپایی 6% بیش تر از همتایان زن خود حقوق می گیرند. در نمودار زیر نیز به مقایسه حقوق متخصصان شنوایی سنجی در بلغارستان با توجه به تجربه کاری آن ها نگاهی می اندازیم:

مقایسه حقوق متخصصان شنوایی سنجی در بلغارستان با توجه به تجربه کاری

مطابق نمودار فوق، تجربه عامل بسیار مهمی در میزان حقوق متخصصان شنوایی سنجی در این کشور است. برای مثال، یک متخصص شنوایی سنجی با کم تر از یک سال تجربه کار تقریبا 41200BGN (لو بلغارستان) در سال حقوق می گیرد در حالی که یک متخصص شنوایی سنجی با دو تا پنج سال تجربه تقریبا 55200BGN (لو بلغارستان) در سال حقوق دریافت می کند، یعنی 34% بیش تر از اولی. چنان چه علاقه مند به تحصیل در بلغارستان هستید، پیشنهاد ما این است که جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل از کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *