ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در بلژیک

رشته شنوایی سنجی در بلژیک

رشته شنوایی سنجی در بلژیک با توجه به دانشگاه های خوبی که در این کشور قرار دارد و سطح بالای توسعه یافتگی بلژیک علاقمندان زیادی دارد. هزینه های تحصیل برای دانشگاه های بلژیک از 800€ تا 9000€ (یورو) به صورت سالانه متغیر است و هزینه زندگی بسته به محل و شرایط دانشجو می تواند متفاوت باشد. اما امکان تحصیل در بلژیک کاملا رایگان وجود دارد. به شرطی که فرد تابعیت اتحادیه اروپا را داشته باشد یا به قدری نخبه باشد که بتواند بورسیه تحصیلی بگیرد. برای تحصیل در بلژیک زبان انگلیسی کافی خواهد بود؛ این به این دلیل است که بلژیک 3 زبان رسمی دارد: هلندی (یا فلاندری)، فرانسوی (یا والونی) و آلمانی؛ البته انگلیسی یکی از آنها نیست. در حالی که انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی در مدارس و دانشگاه های بلژیک تدریس می شود، سطح تسلط از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

هیچ مدرک زبانی مانند تافل برای تحصیل در بلژیک ضرورت ندارد، البته فقط به شرطی که مدرک تحصیلی قبلی در دانشگاه یا کالج متوسط ​​انگلیسی تدریس شده باشد، آیلتس یا تافل مورد نیاز است. دانشجویان بین المللی گزارش می دهند که بلژیک آموزش عالی با کیفیت را در اروپا ارائه می دهد؛ هفت دانشگاه در بلژیک جایزه رضایت دانشجویان بین المللی را دریافت کردند. پنج دانشگاه “عالی” در نظر گرفته شدند و امتیاز 9 از 10 را دریافت کردند، در حالی که دو دانشگاه دیگر در بلژیک رتبه “بسیار خوب” را گرفتند. رشد این صنایع در طول زمان به بلژیکی ها این امکان را داده است که از استاندارد زندگی بالایی برخوردار شوند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به بلژیک به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در بلژیک چقدر است؟
  • درآمد رشته شنوایی سنجی در بلژیک چه میزان است؟

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در بلژیک

بر اساس شاخص هزینه زندگی در سال 2022، بلژیک در میان 15 کشور گران دنیا قرار دارد؛ این شاخص نشان می دهد که سوئیس گران ترین کشور برای زندگی است و پس از آن نروژ و موناکو قرار دارند. همچنین در سال 2022 ایسلند و دانمارک پنج نفر اول را تکمیل می کنند و بلژیک در رتبه پانزدهم این فهرست قرار دارد. اگرچه هزینه زندگی در بلژیک قطعاً بالا است، اما به اندازه برخی دیگر از کشورهای اروپای غربی گران نیست؛ به طور کلی، به عنوان یک دانشجو در بلژیک از شما انتظار می رود که 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه هزینه کنید. پیدا کردن یک مکان برای زندگی به تنهایی گران تر است، به خصوص در شهری مانند بروکسل که حدود 600€ تا 800€ (یورو) در ماه است؛ همچنین در شهرهای کوچکتر مانند گنت یا لوون، هزینه خوابگاه خصوصی دانشجویی کمتر است.

دانشگاه گنت 6 اسلات برای بورسیه تحصیلی Master Mind ارائه می دهد که توسط دولت فلاندر تامین می شود. این شامل حداکثر مبلغ بورسیه تحصیلی 8000€ (یورو) در سال است که برای پوشش هزینه شهریه سالانه کافی است. اگر دانشجویان بین المللی این بورسیه را دریافت کنند، به صورت رایگان در بلژیک تحصیل خواهند کرد؛ اما به طور کلی برای رشته شنوایی سنجی در بلژیک دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی خود باید سالی 6000€ تا 9500€ (یورو) پرداخت نمایند. لازم به ذکر است در 2022 پیش از درخواست ویزای تحصیلی بلژیک، شهریه سال اول دانشگاه باید پیشاپیش پرداخت گردد.

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در بلژیک

کار ضمن تحصیل رشته شنوایی سنجی در بلژیک

در بلژیک، همه دانشجویان خارجی، حتی اگر خارج از منطقه اقتصادی اروپا از جمله ایران باشند، می توانند در حین تحصیل کار کنند. در سال 2022 تنها شرایط این است که آنها باید در یک موسسه آموزش عالی در فدراسیون والونیا-بروکسل ثبت نام کرده و باید مجوز اقامت معتبر داشته باشند. البته توجه شود در بلژیک نیز همانند سایر کشورهایی که اجازه کار دانشجویی را مجاز دانسته اند، ساعات کاری محدود است. در بلژیک ساعات کار مجاز دانشجویی بیشتر از کشورهای سوئیس و هلند است؛ چرا که دانشجویان در بلژیک می توانند تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشند. البته امکان کار دانشجویی مرتبط با رشته شنوایی سنجی در دوران کارشناسی برای افراد در بلژیک وجود ندارد.

کار با رشته شنوایی سنجی در بلژیک

کار در بلژیک برای دانشجویانی که برای تحصیل به این کشور می روند اهمیت زیادی دارد؛ برخلاف آلمان، سیستم مهاجرت بلژیک پس از اتمام تحصیل شما مجوز کاریابی را ارائه نمی دهد. اگر می خواهید پس از گرفتن مدرک خود در این کشور بمانید و کار کنید، به عنوان یک تبعه غیر اتحادیه اروپا، می توانید با جستجوی کارفرمایی که بتواند ویزای شما را حمایت کند، بیش از تاریخ انقضای مجوز فعلی خود بمانید. بسیاری از خارجی ها به راحتی در بلژیک کار پیدا می کنند و شانس یافتن شغل در شهرهای اصلی بلژیک، به ویژه شغل در بروکسل، با صحنه تجارت بین المللی گسترده و حضور اتحادیه اروپا افزایش می یابد. اکثریت بلژیکی ها در بخش خدمات در بانکداری، قانون، رسانه، خرده فروشی، گردشگری و صنایع حمل و نقل کار می کنند اما رشته شنوایی سنجی بازار کار خوبی در بلژیک دارد:

حدود درآمد ماهانه رشته شنوایی سنجی در بلژیک

اخذ ویزای تحصیلی بلژیک

بهترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل رشته شنوایی سنجی در سال 2022 عبارت هستند از:

  • KU Leuven
  • Ghent University
  • Ghent University

رتبه این 3 دانشگاه در طبقه بندی THE یا به عبارت دقیق تر Times Higher Education در سال 2022 به ترتیب 42، 96 و 143 می باشد. بعد از اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های بلژیک، از جمله دانشگاه های مزبور، نوبت به ویزای تحصیلی بلژیک می رسد. برای اخذ این ویزا ارائه مدارکی به سفارت الزامی است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به فرم درخواست ویزا تکمیل و امضا شده، پاسپورت شما با حداقل 12 ماه اعتبار هنگام ورود به بلژیک، اثبات اینکه بودجه کافی برای حمایت از خود دارید (این باید هزینه های مراقبت های بهداشتی، زندگی، تحصیل و هزینه های بازگشت را پوشش دهد) و غیره می باشد. علاقمندان به تحصیل رشته شنوایی سنجی در بلژیک این مقاله را مطالعه نمودند. طرفداران تحصیل در اوکراین، بلژیک، کانادا، ایتالیا، فرانسه و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *