ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در ترکیه

رشته شنوایی سنجی در ترکیه

تحصیل در رشته شنوایی سنجی در ترکیه مانند هر جای دیگری در جهان است: همه چیز بر شنوایی به معنای وسیع تمرکز دارد. هدف تحصیل در رشته شنوایی سنجی در ترکیه، تربیت کسانی است که به شنوایی علاقه مند هستند یا می خواهند به کسانی که متاسفانه دیگر نمی توانند به خوبی بنشوند کمک کنند. انتخاب ترکیه به عنوان مسیر تحصیل در خارج از کشور برای شنوایی شناسی می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. این علاقه ممکن است ناشی از تمایل به ترکیب موسیقی و فناوری، کسب اطلاعات بیش تر در مورد آکوستیک و الکتروآکوستیک، آشنایی با جنبه پزشکی-فنی شنوایی، یا توسعه علم بیش تر در زمینه آکوستیک شنوایی باشد.

فرصت های شغلی پس از تحصیل شنوایی سنجی در ترکیه عبارتند از:

  • کار در شرکت های مهندسی
  • کار در شرکت های صنعت سمعک
  • مراکز پزشکی
  • شرکت های سخت افزاری و نرم افزاری صوتی
  • سازندگان بلندگو و هدفون و غیره

محتوای درسی رشته شنوایی سنجی نیز شامل موارد زیر است:

  • مبانی آموزش مهندسی (ریاضی، فیزیک، علوم کامپیوتر)
  • آکوستیک و فناوری صوتی
  • الکتروآکوستیک
  • فناوری سمعک و فرآیندهای شنوایی سنجی
  • اصول پزشکی
  • پردازش سیگنال و کار علمی

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته شنوایی سنجی در ترکیه تهیه گردیده است به سوالات شما پاسخ می دهند.

بهترین دانشگاه های رشته شنوایی سنجی در ترکیه

در جدول زیر بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی آن ها در این زمینه رتبه بندی شده اند:

دانشگاهشهررتبه در ترکیهرتبه در آسیارتبه در جهان
دانشگاه حاجت تپهآنکارا134327
دانشگاه استانبولاستانبول238339
دانشگاه اژهازمیر380526
دانشگاه دوکوز ایلولازمیر482534
دانشگاه قاضیآنکارا585552
دانشگاه مرمرهاستانبول6117658
دانشگاه آنکاراآنکارا7121665
دانشگاه آتاتورکارزروم8127674
دانشگاه باشکنتآنکارا9133694
دانشگاه ارجیسکایسری10177817
دانشگاه اینونومالاتیا11200864
دانشگاه سلجوقکاراتای12227921
دانشگاه مدیپول استانبولاستانبول13270999

در جدول زیر نیز بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی بر اساس گزارش وب سایت globalacademia را معرفی می کنیم.

دانشگاهشهرزبانشهریه سالانه (قبل از تخفیف) (بر حسب دلار)شهریه سالانه (پس از تخفیف) (بر حسب دلار)
دانشگاه باهچه شهیراستانبولترکی7900$5530$
دانشگاه باشکنتآنکاراترکی60000$60000$
دانشگاه بزمی عالماستانبولترکی60000$60000$
دانشگاه بیرونیاستانبولترکی8000$4000$
دانشگاه آیدین استانبولاستانبولترکی6000$4000$
دانشگاه گلیشیم استانبولاستانبولترکی7500$3500$
دانشگاه مدیپول استانبولاستانبولترکی6510$3750$
دانشگاه کتو کاراتایکونیاترکی6000$5500$
دانشگاه اوسکوداراستانبولترکی3200$2700$

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در ترکیه

کارشناسی رشته شنوایی سنجی در دانشگاه آیدین استانبول در ترکیه

برنامه کارشناسی شنوایی سنجی در دانشگاه آیدین استانبول در استانبول که یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل است، یک برنامه تمام وقت است که در دانشده علوم بهداشتی این دانشگاه به علاقه مندان ارائه می شود. مدت زمان تحصیل در این برنامه 4 سال است و زبان تحصیل آن ترکی می باشد. شهریه این برنامه 6000$ (دلار) در سال است. متقاضیان این برنامه باید دارای مدرک دبیرستان یا بالاتر باشند.

شنوایی سنجی به عملکردهای طبیعی شنوایی و تعادل و همچنین پیشگیری از اختلالات شنوایی و تعادل علاقه مند است. رشته شنوایی سنجی شامل ارزیابی و تعیین اختلالات شنوایی و تعادل با روش های تست تشخیصی خاص است و پشتیبانی لازم را برای انتخاب و بکارگیری دستگاه مناسب بسته به نوع اختلال فراهم می کند. این پشتیبانی باید توسط یک پرسنل حوزه سلامتی-بهداشتی بسیار آموزش دیده انجام شود.

شنوایی سنجی بر آموزش افراد برای تبدیل شدن به متخصصان دارای دانش نظری و مهارت های کافی در این زمینه متمرکز است تا از همه تست ها و کاربردهای تشخیصی حداکثر استفاده را ببرند، با افراد دارای ناتوانی های شنوایی ارتباط برقرار کنند و فعالانه در آموزش آن ها مشارکت کنند، به حقوق بشر احترام بگذارند و احساس مسئولیت اجتماعی داشته باشند.

مقطع دکتری در رشته شنوایی سنجی در ترکیه

طبق آمار به دست آمده از دانشجویان بین المللی اغلب دانشجویان رشته شنوایی سنجی در ترکیه، در مقطع دکتری مشغول به تحصیل بوده اند. زیرا زیرساخت های آموزشی در دانشگاه های ترکیه به ویژه در مقطع دکتری بسیار پیشرفته تر و کامل تر می باشد. علاوه بر این، دانشجویانی که برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری این کشور را انتخاب می کنند، می توانند به عنوان اعضای هیئت علمی دانشگاهی در شنوایی سنجی و علوم شنوایی خدمت کنند. در خصوص اعزام دانشجو به ترکیه، همچنین الزامات مدرک دکتری در رشته شنوایی سنجی در ترکیه می تواند به طور گسترده ای متفاوت باشد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان برای تحصیل رشته شنوایی سنجی در ترکیه به ویژه در مقطع دکتری را مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان برای تحصیل رشته شنوایی سنجی در ترکیه به ویژه در مقطع دکتری

وضعیت حقوق متخصصان رشته شنوایی سنجی در ترکیه

کسیکه بعنوان متخصص شنوایی سنجی در ترکیه کار میکند معمولاً ماهانه حدود 14600TRY (لیره ترک) حقوق دریافت میکند. حقوق متخصصان شنوایی سنجی در ترکیه بین 7020TRY (کم ترین) تا 23000TRY (بیشترین) (لیره ترک) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در این کشور را نمایش میدهد:

حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در ترکیه

با توجه به اینکه تجربه کاری یکی از عوامل موثر بر میزان حقوق متخصصان شنوایی سنجی است، لذا در نمودار زیر میزان حقوق این متخصصان را بر اساس تجربه در کشور ترکیه مقایسه می کنیم:

میزان حقوق متخصصان شنوایی سنجی در ترکیه بر اساس تجربه

مطابق نمودار فوق در ترکیه یک متخصص شنوایی سنجی با کمتر از 2 سال تجربه 98600TRY (لیره ترک) در سال حقوق میگیرد در حالیکه انتظار میرود متخصصی با 2 تا 5 سال تجربه 14000TRY (لیره ترک) در سال حقوق بگیرد، یعنی 42% بیش تر از متخصصی با کمتر از 2 سال تجربه. نمودار زیر نیز نشانگر تاثیر عامل جنسیت بر میزان حقوق متخصصان شنوایی سنجی در ترکیه است:

تاثیر عامل جنسیت بر میزان حقوق متخصصان شنوایی سنجی در ترکیه

مطابق تصویر فوق، متخصصان شنوایی سنجی مرد در ترکیه 8% بیشتر از همتایان زن خود حقوق میگیرند. چنانچه علاقه مند به تحصیل در ترکیه هستید، توصیه ما کسب اطلاعات بیشتر از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است.

متداول ترین سوالات در خصوص رشته شنوایی سنجی در ترکیه

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته شنوایی سنجی در ترکیه پاسخ دهیم، این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در ترکیه چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در ترکیه بسته به مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت می باشد، اما به طور میانگین حدود 8700TRY (لیر ترکیه) در ماه می باشد.
  • شرایط ورود به رشته شنوایی سنجی در ترکیه چگونه است؟ شرایط ورود جهت تحصیل رشته شنوایی سنجی در ترکیه بسیار ساده است، و دانشجویان می توانند با ارائه مدارک الزامی به راحتی در دانشگاه های این کشور ثبت نام کنند.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *