ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در سوئد

رشته شنوایی سنجی در سوئد

تحصیل در رشته شنوایی سنجی در سوئد یکی از بهترین فرصت های رسیدن به کار در این کشور و اخذ اقامت کشورهای حوزه شنگن است. باید به این نکته توجه داشت که سوئد به شدت به نیروی کار در تمامی حوزه های پزشکی نیاز دارد و چنین مسئله ای سبب شده است تا تحصیل در این کشور از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به گذشته برخوردار باشد. البته دانشجویان در بسیاری از رشته های مرتبط با گروه پزشکی در سوئد، برای دریافت پذیرش نهایی از دانشگاه خود، باید در آزمون های ورودی شرکت کنند و در صورتی که نمره کافی را کسب کنند، می توانند وارد دانشگاه شوند.

رشته شنوایی سنجی امروزه یکی از رشته های گروه پزشکی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و این مسئله می تواند دلیلی روشن برای تمایل بسیاری از کشورهای جهان از جمله سوئد به جذب نیروی کار در رابطه با این تخصص باشد. افرادی که مدرک تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه های سوئد دریافت می کنند، بدون تردید جایگاه خوبی در دید جهانیان از نظر دانش علم پزشکی خواهند داشت و می توانند از این نکته مثبت برای رسیدن به کار در بسیاری از کشورهای جهان استفاده کنند. در همین راستا است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا علاقمندان به رشته شنوایی سنجی را از شرایط تحصیل در این رشته در کشور سوئد آگاه سازند.

  • بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • آیا هزینه تحصیل در رشته شنوایی سنجی در این کشور بسیار بالا است؟
  • شرایط جذب نیروی کار در سوئد پس از تحصیل چگونه است؟
  • آیا می توان در سوئد درآمد بالایی را به عنوان یک شنوایی سنج دریافت کرد؟

معرفی بهترین دانشگاه های رشته شنوایی سنجی در سوئد

سوئد یکی از جذاب ترین مقاصد جهان برای تحصیل در رشته های مختلف گروه پزشکی است و دانشگاه های معتبر زیادی در این زمینه وجود دارد. دانشجویان خارجی برای ورود به دانشگاه های سوئد در رشته های مختلف گروه پزشکی، باید در آزمون های ورودی شرکت کنند اما خوشبختانه برخی از دانشگاه های سوئد بدون نیاز به آزمون ورودی اقدام به پذیرش دانشجو در رشته شنوایی سنجی می کنند.

موسسه کارولینسکا در شهر استکهلم بهترین دانشگاه سوئد برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی است که رتبه 4 اروپا و همچنین رتبه 23 جهان را به خود اختصاص داده است. با فاصله نسبتا کمی از این دانشگاه، دانشگاه لوند قرار دارد که رتبه 27 اروپا و 101 جهان را به خود اختصاص داده است. سومین دانشگاه برتر سوئد برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی، دانشگاه آپسالا است که رتبه 103 جهان را به دست آورده است.

دانشگاه گوتنبرگ به عنوان چهارمین دانشگاه برتر سوئد، رتبه 33 اروپا و همچنین 112 جهان را به دست آورده است و بیش از 50000 دانشجو را در خود جای داده است. پنجمین دانشگاه برتر جهان در رشته شنوایی سنجی دانشگاه لینکوپینگ است که رتبه 128 جهان و همچنین 40 اروپا را در اختیار دارد. رتبه ششم نیز به دانشگاه اومئا رسیده است که در رتبه 193 جهان در رشته شنوایی سنجی قرار دارد.

در چنین شرایطی می توان گفت که سوئد یکی از بهترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل در رشته شنوایی سنجی است.

مزایای تحصیل رشته شنوایی سنجی در سوئد

شهریه تحصیل رشته شنوایی سنجی در سوئد

یکی از مهم ترین مسائلی که می تواند تحصیل پزشکی در سوئد را با چالش روبرو کند، هزینه های تحصیل در این رشته است. دانشجویان اروپایی نیازی به پرداخت شهریه در این کشور نخواهند داشت اما دانشجویان خارجی باید شهریه خود را به طور کامل پرداخت کنند. برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی، دانشجویان به طور متوسط به حدود 14200€ تا 23000€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت که مبلغ نسبتا زیادی به نظر می رسد.

با این وجود دانشجویانی که بتوانند در سوئد کار کنند و مالیات درآمد خود را پرداخت کنند، قادر خواهند بود ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و در نتیجه نیازی به پرداخت شهریه از سال دوم نخواهند داشت. افرادی که بتوانند همراه همسر خود به سوئد مهاجرت کنند نیز تنها یک نفر از آن ها نیاز به پرداخت شهریه خواهند داشت و این راهی برای کاهش هزینه تحصیل در سوئد است.

دانشجویان در سوئد این فرصت را خواهند داشت که به صورت تمام وقت به کار در سوئد مشغول شوند و از این طریق هزینه های زندگی در سوئد را در خاک همین کشور تامین کنند. در شرایطی که سوئد نیازی به تمکن مالی سنگین ندارد، چنین مسئله ای یک امتیاز بزرگ به حساب می آید.

شهریه تحصیل رشته شنوایی سنجی در سوئد

روند رسیدن به حرفه شنوایی سنجی در سوئد

افرادی که در سوئد تحصیل کرده باشند، نمی توانند از فرصت کاریابی پس از تحصیل در این کشور استفاده کنند و باید در دوره تحصیل خود، موفق به کاریابی شوند. معمولا افرادی که در رشته های پزشکی در سوئد تحصیل می کنند، در دوره کارآموزی خود موفق به کاریابی نیز می شوند و این فرصتی مناسب برای آن ها است تا اقامت این کشور را از طریق کار به دست آورند.

متوسط درآمد یک شنوایی سنج در کشور سوئد 81000SEK (کرون سوئد) در ماه است و افرادی که به چنین درآمدی دسترسی داشته باشند، از نظر اقتصادی زندگی بسیار راحتی را سپری خواهند کرد. به طور کلی می توان گفت که سوئد یکی از بهترین مقاصد جهان برای کار و زندگی است و به همین دلیل است که شهروندان خارجی زیادی در این کشور زندگی می کنند. در صورتی که شما نیز تمایل به زندگی در برترین کشورهای جهان را دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *