ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در فنلاند

رشته شنوایی سنجی در فنلاند

رشته شنوایی سنجی در فنلاند علاقمندان کم تری نسبت به آمریکا، کانادا، آفریقای جنوبی و یکسری دیگر از کشورها دارد. چرا که در کشورهای فوق امکان تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی وجود دارد اما فنلاند اینگونه نیست. مثلا در آفریقای جنوبی می توان کارشناسی ارشد شنوایی سنجی در دانشگاه ژوهانسبورگ را با تنها پرداخت 2430€ (یورو) تحصیل نمود. این در حالی است که در فنلاند هم شهریه دانشگاه ها بالای 8000€ (یورو) در سال است هم دوره هایی مثل پزشکی، شنوایی سنجی، تکنسین اتاق عمل و غیر تنها به زبان فنلاندی برگزار می شود. البته رشته هایی مثل مدیریت، مهندسی کامپیوتر و غیره دوره های انگلیسی زبان زیادی در فنلاند دارند که حتی از دانشجویان در برخی موارد ارائه مدرک آیلتس را نیز نمی خواهد. البته توجه شود شانس اخذ ویزای تحصیلی فنلاند حتی در چنین حالتی، بدون ارائه مدرک زبان معتبر، بسیار پایین است.

البته در خصوص کار در فنلاند پس از تحصیل توجه شود که امکان کاریابی با تسلط به زبان انگلیسی هم در این کشور وجود دارد. چرا که در سال 2022 زبان انگلیسی توسط اکثر فنلاندی ها صحبت می شود. در واقع آمار رسمی در سال گذشته نشان می دهد که حداقل 70%از مردم فنلاند می توانند به راحتی انگلیسی صحبت کنند؛ هرچند زبان های رسمی این کشور به طور کلی فنلاندی و سوئدی است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در فنلاند به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد رشته شنوایی سنجی در فنلاند چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های فنلاند برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در سال 2022 کدام اند؟
  • هزینه تحصیل رشته مزبور در کشور فنلاند چقدر است؟

درآمد رشته شنوایی سنجی در فنلاند

ابتدای امر لازم به ذکر است که پس از فارغ التحصیلی امکان کار در فنلاند به عنوان متخصص شنوایی سنجی وجود دارد. فنلاند کشوری دلپذیر برای خارجی هاست. با این حال، چالش بزرگ برای فارغ التحصیلان بین المللی زبان فنلاندی است و این زبان یکی از پیچیده ترین زبان های جهان است. حتی اگر تقریباً همه در فنلاند دانش مناسبی از زبان انگلیسی دارند، دانستن حداقل کمی فنلاندی برای محل کار ضروری است؛ اما مقامات فنلاند تمام تلاش خود را برای جذب و حفظ استعدادها در فنلاند انجام می دهند. درآمد حاصل از کار در فنلاند به عنوان فردی که تخصصش در حوزه شنوایی سنجی می باشد، در حدود نمودار ذیل می باشد:

درآمد ماهانه رشته شنوایی سنجی در فنلاند

آغاز تحصیل رشته شنوایی سنجی در فنلاند

به منظور رسیدن به شغل در حوزه شنوایی سنجی، تحصیل در فنلاند باید آغاز گردد. ابتدا باید تصمیم بگیرید که برای چه برنامه هایی و در کدام دانشگاه می خواهید اپلای کنید. شما شرایط ورود را در توضیحات دوره در اینجا در Study.EU یا در وب سایت های دانشگاه خواهید یافت؛ پلی تکنیک فنلاند تمام برنامه های کاربردی برای برنامه های کارشناسی و بسیاری از برنامه های کاربردی برای برنامه های کارشناسی ارشد را از طریق سیستم درخواست مرکزی خود در Studyinfo.fi انجام می دهد. برای برنامه‌های تحصیلی که از طریق آن وب‌سایت انجام نمی‌شوند، در سال 2022 باید مستقیماً به پلی تکنیک یا دانشگاه مطابق با روند پذیرش آنها درخواست دهید.

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در فنلاند

به منظور تحصیل رشته شنوایی سنجی در فنلاند دانشجویان باید با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اند، شهریه پرداخت نمایند. در هر کدام از دانشگاه های فنلاند حدود شهریه رشته شنوایی سنجی متفاوت است و در سال 2022 معمولا در حدود جدول ذیل می باشد:

حدود شهریه سالانه (یورو)دانشگاه های ارائه دهنده رشته شنوایی سنجی در فنلاند
از 10000€ تا 12000€Helsinki Metropolia UAS
از 8000€ تا 15000€University of Eastern Finland
از 13000€ تا 18000€University of Helsinki
از 10000€ تا 13000€University of Oulu

دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA می توانند بدون نیاز به ویزا در فنلاند تحصیل کنند. دانشجویان کشورهای دیگر ممکن است نیاز به دریافت ویزای تحصیلی خاص داشته باشند. شما باید با مقامات فنلاند بررسی کنید تا بدانید چگونه باید شرایط قانونی را برآورده کنید. از جمله مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند در سال 2022 مورد نیاز است می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • گذرنامه معتبر
  • عکس پاسپورت رنگی
  • کپی رنگی از صفحه اطلاعات شخصی گذرنامه و هر صفحه گذرنامه که حاوی یادداشت است
  • گواهی قبولی از یک موسسه آموزشی فنلاند
  • جزئیات پرداخت شهریه یا هرگونه کمک هزینه تحصیلی
  • اثبات بودجه برای حمایت از خود

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در فنلاند

شرایط تحصیل دانشجویان در فنلاند

فنلاند بدون شک یکی از بهترین کشورها برای تحصیل است؛ بنابراین، اجازه دهید برخی از رتبه‌بندی‌هایی را که این کشور دریافت کرده است بررسی کنیم: فنلاند هشتمین کشور تحصیل‌ کرده در جهان است و در رتبه بندی آموزش بر اساس کشورها، فنلاند دارای امتیاز کلی 1.631K در رتبه سوم در سال 2022 است. به طور متوسط ​​زبان فنلاندی یادگیری بسیار دشواری است و اگر تمام زبان های بسیار کمیاب و باستانی را حذف کنید، اغلب به عنوان دشوارترین زبان های جهان ذکر می شود.

ایالات متحده زبان فنلاندی را به عنوان زبان سطح III (از 4 سطح) از نظر دشواری یادگیری برای انگلیسی زبانان بومی طبقه بندی می کند. فنلاند یکی از بهشت ​​های مالی اروپا است زیرا دانشگاه ها و پلی تکنیک ها برای دانشجویانی که از اتحادیه اروپا/EEA و سوئیس می آیند شهریه دریافت نمی کنند و برنامه های دکترا برای همه دانشجویان بدون توجه به ملیت آنها رایگان است.

دانشجویان بین المللی فنلاند را به عنوان بهترین مکان برای تحصیل در اروپا ارزیابی می کنند و نزدیک به 7000 دانشجو به تجربه تحصیل در خارج از کشور در بزرگترین پایگاه داده تجارب دانشجویان بین المللی جهان، STeXX.eu رتبه بندی کردند. فنلاند با میانگین نمره 9.2 از 10 رتبه اول را کسب کرد؛ اگر شهروند کشوری در اتحادیه اروپا (EU)، کشورهای منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس هستید، می توانید به صورت رایگان در فنلاند تحصیل کنید و نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید. اگر اهل اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نیستید، دانشجوی بین المللی محسوب می شوید؛ در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، در خصوص رشته شنوایی سنجی در فنلاند توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *