ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در مالزی

رشته شنوایی سنجی در مالزی

رشته شنوایی سنجی در مالزی یکی از رشته های تحصیلی است که می تواند به افراد کمک کند تا در یکی از دانشگاه های معتبر آسیای شرقی تحصیل کنند. فرایند تحصیل در کشور مالزی به گونه ای است نظر بسیاری از دانشجویان ایرانی در طول سال های اخیر معطوف به این کشور شده بود اما در حال حاضر تمایل به تحصیل در این کشور کمتر از گذشته است. با توجه به نوساناتی که قیمت ارز در سال های گذشته پیدا کرده است، می توان به این نکته اشاره داشت که تحصیل در مالزی دیگر به مانند گذشته یک دوره آموزشی مقرون به صرفه به حساب نمی آید.

دانشگاه های مالزی را می توان در دسته دانشگاه های در سطح متوسط جهان در رشته شنوایی سنجی معرفی کرد و به همین دلیل است که به دانشجویانی که رزومه تحصیلی قوی در اختیار دارند و می خواهند در شرق آسیا به ادامه تحصیل بپردازند، توصیه می شود تا کشورهایی مانندکره جنوبی و ژاپن را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند که از نظر کیفی در شرایط بسیار بهتری قرار دارند. با این وجود می توان گفت که مالزی نیز کشوری در سطح متوسط برای تحصیل در منطقه شرقی آسیاا به حساب می آید. در راستای توجه به همین مسئله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که چگونه تحصیل در رشته شنوایی سنجی در مالزی می تواند از ارزشمندی بالایی برخوردار باشد.

  • بهترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در رشته شنوایی سنجی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان بعد از دریافت مدرک تحصیلی در مالزی اقامت دریافت کرد؟
  • متوسط درآمد یک شنوایی سنج در کشور مالزی چقدر است؟

معرفی بهترین دانشگاه های مالزی در رشته شنوایی سنجی

در مالزی دانشگاه های زیادی به منظور تحصیل در رشته شنوایی سنجی در حال حاضر آماده پذیرایی از دانشجویان خارجی هستند اما باید در نظر داشت که از نظر کیفیت اموزشی، تفاوت های زیادی میان آن ها وجود دارد. در حال حاضر تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی دانشگاه های این کشور امکان پذیر است و می توان گفت که این خود یک امتیاز بزرگ برای انتخاب مالزی به عنوان مقصد تحصیلی در رشته شنوایی سنجی است.

دانشگاه ملی مالزی به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته شنوایی سنجی شناخته می شود که توانسته رتبه 72 آسیا و همچنین 501 جهان را به خود اختصاص دهد. در جایگاه دوم بهترین های رشته شنوایی سنجی، دانشگاه مالایا قرار دارد که رتبه 707 جهان را اختیار کرده است. همانطور که مشخص است، اختلاف بسیار زیادی میان تحصیل در برترین و دومین دانشگاه کشور مالزی در رشته شنوایی سنجی وجود دارد. دانشگاه علوم مالزی نیز دیگر دانشگاه برتر این کشور در رشته شنوایی سنجی است که رتبه 719 جهان را به دست آورده است.

سایر دانشگاه های برگزیده این کشور در رشته شنوایی سنجی عبارتند از:

  • موسسه تکنولوژی پتروناس
  • دانشگاه تکنولوژی MARA
  • دانشگاه آزاد بین المللی مالزی

معرفی بهترین دانشگاه های مالزی در رشته شنوایی سنجی

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در مالزی

در کنار مسئله اخذ پذیرش که به صورت نسبتا آسان در رشته های پزشکی در مالزی انجام می شود، دانشجویان باید در نظر داشته باشند که هزینه های تحصیل در مالزی به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی در این رشته های تحصیلی بیشتر است. به طور متوسط می توان گفت که دانشجویان خارجی برای پرداخت شهریه خود در کشور مالزی باید مبلغی در حدود 16000$ تا 20000$ (دلار) را به صورت سالیانه به دانشگاه پرداخت کنند و در بسیار موارد معدود است که دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی این کشور استفاده کنند.

دانشجویان در مالزی می توانند به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند اما باید در نظر داشت که دانشجویان نمی توانند به مدت 7 روز پیوسته در این کشور به کار مشغول شوند. در شرایط کنونی می توان گفت که دانشجویان از این طریق می توانند بخش عمده از هزینه های زندگی خود در این کشور را از این طریق تامین کنند. با این حال می توان گفت که مالزی همچنان مقصدی پر هزینه برای تحصیل است.

هزینه های کلی رشته شنوایی سنجی در مالزی

شرایط کار پس از تحصیل شنوایی سنج ها در مالزی

باید در نظر داشت که افراد در حال تحصیل در کشور مالزی این فرصت را خواهند داشت که با دریافت مدرک خود از دانشگاه های این کشور، اقامت کاری آن را نیز به دست بیاورند. با این حال و با وجود تمامی پیشرفت های صورت گرفته در این زمینه، باید به این نکته اشاره داشت که شرایط زندگی در مالزی به گونه ای نیست که دانشجویان پس از تحصیل، تمایل به اخذ اقامت کاری در این کشور داشته باشند.

فرایند رسیدن به کار پس از تحصیل در مالزی ساده است و دانشجویان می توانند نسبت به کاریابی خود به ویژه در رشته های پزشکی امیدوار باشند. با این حال فراگیری زبان رسمی مالزی می تواند یک چالش در این مسیر برای متقاضیان کار در مالزی باشد. یک شنوایی سنج در مالزی به طور متوسط 12400MRY (رینگیت مالزی) درآمد ماهانه کسب می کند که تقریبا دو برابر متوسط درآمد در این کشور است. در چنین شرایطی می توان گفت که شنوایی سنج ها در مالزی از کیفیت زندگی مناسبی برخوردار هستند. در صورتی که به دنبال دریافت اقامت بهترین کشورهای جهان هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *