ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در هند

رشته شنوایی سنجی در هند

بنگلر، دهلی، چندیگار و میسور، بهترین شهرها برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در هند هستند که سالیانه متقاضیان بسیاری را جذب میکنند. بنگلر، پایتخت و بزرگ ترین شهر ایالت کارناتاکای هند است که چندین میلیون نفر در آن زندگی می کنند و این امر باعث شده است تا به سومین شهر پرجمعیت هند تبدیل شود. دهلی یک شهر و یک قلمرو اتحادیه ای هند است که شامل دهلی نو یعنی پایتخت هند می باشد. در این شهر نیز میلیون ها نفر زندگی می کنند.

دهلی دومین شهر ثروتمند هند پس از بمبئی است. چندیگار یکی از اولین شهرهای برنامه ریزی شده در هند پس از استقلال این کشور است. چندیگار یکی از معدود شهرهای برنامه ریزی شده در جهان است که از نظر ترکیب معماری تاریخی، رشد فرهنگی و مدرن سازی موفق بوده است. میسور نیز به خاطر سازه ها و کاخ های میراثی و جشن هایی که در طول جشنواره داسارا برگزار می کند، مورد توجه قرار گرفته است. فضای فرهنگی و دستاوردهای میسور، شهرت پایتخت فرهنگی کارناتاکا را برای آن حاصل نموده است.

با توجه به نزدیکی به ایران، هزینه های پایین تحصیل و زندگی و امکان تحصیل به زبان انگلیسی، هند می تواند گزینه خوبی برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته شنوایی سنجی در هند تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در هند کدامند؟
  • اخذ پذیرش برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در هند چگونه است؟
  • اخذ ویزا برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در هند چگونه است؟
  • وضعیت حقوق متخصصان شنوایی سنجی در هند چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در هند

در جدول زیر بهترین دانشگاه های هند برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی را معرفی می کنیم:

دانشگاهشهررتبه در هندرتبه در آسیارتبه در جهان
انستیتوی ملی سلامت روان و علوم عصبیبنگلر127291
انستیتوی علوم پزشکی تمام هند در دهلیدهلی271500
انستیتوی تحصیلات تکمیلی آموزش و تحقیقات پزشکیچندیگار374505
دانشگاه میسورمیسور487557
آکادمی آموزش عالی مانیپالمانیپال5130684
انستیتوی علوم و فناوری پزشکی سری چیترا تیرونالتریواندروم6158778
دانشگاه هندوی بنارسواراناسی7168799
انستیتوی آموزش و تحقیقات عالی سری راماچاندراچنای8213897

وظایف فارغ التحصیلان رشته شنوایی سنجی در هند

تمامی افرادی که قصد تحصیل رشته شنوایی سنجی در هند را دارند، باید قبل از ورود به این کشور با وظایف فارغ التحصیلان رشته شنوایی سنجی به خوب آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای پس از فارغ التحصیلی در این رشته تحصیلی مواجه خواهند شد. به طور کلی فارغ التحصیلان رشته شنوایی سنجی تکنسین هایی هستند که می توانند مشکلات مربوط به شنوایی بیماران را تشخیص دهند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان شنوایی سنجی می توانند با استفاده از ابزارهای پیشرفته مشکلات شنوایی را به طور دقیق تشخیص دهند.

برخی از مهمترین وظایف فارغ التحصیلان رشته شنوایی سنجی در هند عبارت اند از:

مهمترین وظایف فارغ التحصیلان رشته شنوایی سنجی در هند

اخذ پذیرش برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در هند

هند از یک پورتال برنامه ملی استفاده می کند: Your 5 Steps to Study in India. از طریق آن، متقاضیان می توانند حداکثر برای سه برنامه مختلف درخواست ارائه دهند. محدودیت سه است: یا سه برنامه مختلف یا سه دانشگاه متفاوت. درخواست‌ های مقطع دکترا مستقیما برای تک تک دانشگاه ها ارسال می شود.

برای درخواست از طریق پورتال ملی، متقاضی باید برخی از مشخصات شخصی اولیه را ثبت کند. سپس فرد به صفحه آپلود خواهد رفت. در آن جا، متقاضی باید ریز نمرات تحصیلی، انگیزه نامه، مدارک خود مبنی بر تسلط به زبان انگلیسی (مگر این که اهل یک کشور انگلیسی زبان باشد که توسط وزارت آموزش و پرورش به رسمیت شناخته شده است) و هر مدرک دیگری که ممکن است دانشگاه از وی بخواهد را آپلود کند. اگر مدارک فرد به زبان هندی یا انگلیسی نیست، باید نسخه اصلی را همراه با ترجمه رسمی ارائه دهد.

درخواست ‌های دکترا روندی تقریبا مشابه را دنبال می‌ کنند، اما فرد باید یک CV آکادمیک نیز داشته باشد. درخواست ‌های دکترا معمولا مانند آگهی‌ های شغلی عمل می‌ کنند، زیرا در پاسخ به یک فرصت یا موقعیت خاص ارسال می ‌شوند. متقاضیان دکترا همچنین باید یک آزمون واجد شرایط بودن تحقیقات رشته ای خاص (RET) را با موفقیت پشت سر بگذارند. RET تضمین می کند که فرد دانش لازم برای موفقیت در زمینه انتخابی خود را دارد. متقاضی باید نتایج این آزمون را به عنوان بخشی از درخواست خود ارسال کند.

اخذ پذیرش برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در هند

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در هند

باید در ابتدا این نکته مهم را به متقاضیان خاطر نشان کرد که برای اخذ ویزای هند، این مهم است که پاسپورت آن ها توسط ماشین قابل خواندن باشد. اگر این طور نباشد، حتی اگر ویزای مناسبی هم داشته باشند، از ورود به هند منع خواهند شد. متقاضیانی که دارای پاسپورت بوتان یا نپال هستند برای تحصیل در هند به ویزا نیاز ندارند. همچنین در صورتی که فرد دارای کارت شهروندی خارج از کشور هند یا کارت شخص هندی الاصل باشد، از ویزا معاف است، زیرا این کارت ها بسیاری از حقوق و مزایای مشابه شهروندی کامل را به آن ها می دهند. در مرحله اول، فرد متقاضی باید تاییدیه کتبی پذیرش خود را از یک دانشگاه هندی داشته باشد. معمولا این تاییدیه به دو زبان هندی و انگلیسی ارائه می شود. نسخه انگلیسی برای این درخواست توصیه می شود.

همچنین متقاضی باید شواهدی را ارائه دهد که نشان دهد چگونه می تواند بدون کار در هند، پول کافی برای زندگی خود در هند به دست آورد. به علاوه، فرد باید گواهی Bo Objection Certificate از وزارت بهداشت دریافت کند که نشان دهد از وضعیت سلامتی بی‌ خطری برخوردار هست. اگر دانشجو اهل یک کشور انگلیسی زبان نیست، بسته به زبانی که درخواست را انجام می دهد، باید اسناد و مدارک خود را به زبان هندی یا انگلیسی به صورت رسمی ترجمه کرده باشد.

همچنین، متقاضی باید یک بیانیه کتبی ارائه دهد مبنی بر این که هیچ یک از اعضای خانواده اش در هند نیستند. ویزای تحصیلی هند حداکثر پنج سال اعتبار دارد. هزینه اخذ ویزا نیز بسته به تابعیت متقاضی بین 13$ تا 118$ (دلار) است. نکته این که پاسپورت متقاضی در این زمینه مهم است و نه کشور محل اقامت وی. این هزینه معمولا به دلار پرداخت می شود.

وضعیت حقوق متخصصان رشته شنوایی سنجی در هند

کسی که به عنوان متخصص شنوایی سنجی در هند کار می کند معمولاً ماهانه حدود 57000INR (روپیه هند) حقوق دریافت می کند. حقوق متخصصان شنوایی سنجی در این کشور بزرگ آسیایی بین 28500INR (کم ترین) تا 88400INR (بیش ترین) (روپیه هند) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در هند را نشان می دهد:

وضعیت حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در هند

در صورتی که علاقه مند مند به تحصیل در هند به زبان انگلیسی هستید، پیشنهاد ما این است که جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار پس از تحصیل در هند از کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

مهمترین سوالات در خصوص رشته شنوایی سنجی در هند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته شنوایی سنجی در هند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در هند چقدر است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن آسیایی، هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در هند نسبتا بالا می باشد و حدود 2900INR (روپیه هند) در ماه برای دانشجویان بین المللی هزینه دارد.
  • آیا امکان کار حین تحصیل رشته شنوایی سنجی در هند برای دانشجویان خارجی وجود دارد؟ دانشجویان خارجی می توانند حین تحصیل در رشته شنوایی سنجی به صورت نیمه وقت و 18 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *