ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در پرتغال

رشته شنوایی سنجی در پرتغال

بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در پرتغال دانشگاه پورتو است. این دانشگاه، یک دانشگاه دولتی است که در پورتو واقع شده است. دانشگاه پورتو از نظر تعداد دانشجویان ثبت نامی، دومین دانشگاه بزرگ پرتغال پس از دانشگاه لیسبون است. در حال حاضر، دانشگاه پورتو، پس از دانشگاه کاتولیک پرتغال، دومین دانشگاه برتر این کشور است. دانشگاه پرتو در حال حاتضر در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) دارای رتبه 401، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 301، در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS (2022) دارای رتبه 295 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 271 می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته شنوایی سنجی در پرتغال تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در پرتغال کدامند؟
  • اخذ ویزا برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در پرتغال چگونه است؟
  • اخذ اجازه اقامت برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در پرتغال چگونه است؟
  • وضعیت حقوق متخصصان شنوایی سنجی در پرتغال چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته شنوایی سنجی در پرتغال چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در پرتغال

در جدول زیر بهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی را بر اساس عملکرد پژوهشی آن ها در این زمینه معرفی می کنیم.

دانشگاهشهررتبه در پرتغالرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه پورتوپورتو1167431
دانشگاه کویمبراکویمبرا2221577
دانشگاه لیسبونلیسبون3242663
دانشگاه مینهوبراگا4256718
دانشگاه آویروآویرا5309924

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در پرتغال

پس از دریافت نامه پذیرش از یک موسسه آموزش عالی در پرتغال، متقاضی می تواند فرآیند درخواست ویزای تحصیلی پرتغال را شروع کند. این فرآیند در سفارت یا کنسولگری پرتغال در کشور متقاضی انجام می شود – ممکن است لازم باشد که متقاضی مصاحبه ویزا را در وب سایت آن ها اسکجول کند، جایی که می تواند اسناد مورد نیاز را نیز بررسی کند زیرا بسته به کشوری که متقاضی تبعه آن هست اسناد مورد نیاز متفاوت است. اسنادی که متقاضی برای درخواست ویزا نیاز دارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • فرم درخواست تکمیل شده متقاضی (دانلود شده از وب سایت سفارت یا کنسولگری پرتغال در کشور متقاضی)
  • عکس گذرنامه ای رنگی
  • گذرنامه معتبری که سه ماه پس از خروج برنامه ریزی شده متقاضی از پرتغال با حداقل یک صفحه خالی ویزا منقضی می شود.
  • نامه پذیرش از یک موسسه آموزش عالی پرتغالی
  • سند اثبات این که متقاضی منابع مالی لازم برای حمایت از خود را در طول اقامتش دارد.
  • گواهی بیمه درمانی معتبر
  • کپی از برنامه سفر (journey itinerary) متقاضی به پرتغال
  • مدرک محل اقامت، چه در محوطه دانشگاه چه به صورت خصوصی
  • همچنین متقاضی باید هزینه درخواست ویزا تا 170€ (یورو) را پرداخت کند.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در پرتغال

اخذ اجازه اقامت برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در پرتغال

هنگامی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا با ویزای معتبر خود به پرتغال رسیدند، باید برای اجازه اقامت (RESIDENCE PERMIT) که یک سال اعتبار دارد، درخواست ارائه دهند. پس از یک سال، مجوزهای اقامت را می توان تا پنج سال در دفتر محلی SEF تمدید کرد. مدارک مورد نیاز برای درخواست اجازه اقامت به شرح زیر است:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • گذرنامه معتبر و فتوکپی آن
  • دو قطعه عکس رنگی با اندازه اعکس گذرنامه که به تازگی گرفته شده است.
  • سند اثبات این که متقاضی توانایی مالی برای حمایت از خود در پرتغال را دارد.
  • مدرکی مبنی بر این که متقاضی محل اقامت مناسب در پرتغال را دارد.
  • سند اثبات این که متقاضی بیمه درمانی دارد.
  • مدرک ثبت نام در یک موسسه آموزش عالی پرتغالی
  • مدرکی مبنی بر این که متقاضی هزینه های تحصیلی مربوطه را پرداخت کرده است.

وضعیت حقوق متخصصان رشته شنوایی سنجی در پرتغال

کسی که به عنوان متخصص شنوایی سنجی در پرتغال کار می کند معمولاً ماهانه حدود 4580€ (یورو) حقوق دریافت می کند. حقوق متخصصان شنوایی سنجی در این کشور بین 2240€ (کم ترین) تا 7140€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در پرتغال را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در پرتغال

جنسیت یکی از عوامل تاثیرگذار بر حقوق متخصصان شنوایی سنجی در پرتغال است. مقایسه حقوق متخصصان شنوایی سنجی زن و مرد در این کشور عضو اتحادیه اروپا حاکی از آن است که متخصصان شنوایی سنجی زن 5% کم تر از متخصصان شنوایی سنجی مرد حقوق می گیرند:

حقوق متخصصان شنوایی سنجی زن و مرد در پرتغال

اثرگذارترین عامل در تعیین حقوق متخصصان شنوایی سنجی، تجربه کاری است. نمودار زیر مقایسه حقوق متخصصان شنوایی سنجی در پرتغال بر اساس تجربه کاری آن ها را نشان می دهد:

مقایسه حقوق متخصصان شنوایی سنجی در پرتغال بر اساس تجربه کاری

مطابق نمودار فوق، یک متخصص شنوایی سنجی با کم تر از دو سال تجربه در پرتغال تقریبا 31900€ (یورو) در سال حقوق می گیرد در صورتی که یک متخصص با دو تا پنج سال تجربه تقریبا 41000€ (یورو) در سال حقوق می گیرد، یعنی 29% بیش تر از متخصصی با کم تر از دو سال تجربه.

متوسط دستمزد ساعتی متخصصان شنوایی سنجی در پرتغال

مطابق تصویر فوق، متوسط دستمزد ساعتی (حقوق در ساعت) در پرتغال 26€ (یورو) است. این بدان معناست که یک متخصص شنوایی سنجی در پرتغال به طور متوسط برای هر ساعت کار تقریباً 26€ (یورو) درآمد دارد.

هزینه زندگی دانشجویان رشته شنوایی سنجی در پرتغال

بررسی هزینه زندگی در پرتغال حاکی از آن است که هزینه های ماهانه یک فرد در این کشور اروپایی بدون در نظر گرفتن اجاره بها 598.49S (دلار) یا 527.88€ (یورو) می باشد. مقایسه هزینه های زندگی در پرتغال و ایران نشان می دهد که هزینه زندگی در پرتغال به طور متوسط 26.19% بیش تر از ایران است. در صورت اجاره آپارتمان توسط دانشجو در این کشور، اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 590.45€ (یورو) و در خارج از مرکز شهر 458.93€ (یورو) خواهد بود.

مقایسه پرتغال و ایران از نظر اجاره بها نشان می دهد اجاره بها در پرتغال به طور متوسط 22.93% بیش تر از ایران است. چنان چه علاقه مند به تحصیل در پرتغال هستید، پیشنهاد ما این است که جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز اقامت پس از تحصیل در پرتغال از کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *