ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در چک

رشته شنوایی سنجی در چک

پراگ بهترین شهر برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در چک است. دانشگاه چارلز و دانشگاه فنی چک در پراگ به عنوان دو دانشگاه اول برتر برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در چک می باشند. پراگ، بزرگ ترین شهر جمهوری چک و سیزدهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است. این شهر دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی با تابستان های نسبتا گرم و زمستان های سرد است. پراگ مرکز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اروپای مرکزی است و دارای تاریخی غنی می باشد. پراگ خانه تعدادی از جاذبه های فرهنگی شناخته شده است که بسیاری از آن ها از خشونت و ویرانی اروپا در قرن بیستم جان سالم به در برده اند.

برخی از جاذبه های اصلی این شهر عبارتند از: قطعه پراگ، پل چارلز و محله یهودیان. در این شهر بیش از ده موزه بزرگ به همراه تئاترها، گالری ها، سینماها و دیگر نمایشگاه های تاریخی وجود دارد. یک سیستم حمل و نقل عمومی مدرن گسترده نقاط مختلف این شهر را به هم متصل می کند. پراگ خانه طیف گسترده ای از دانشگاه های دولتی و خصوصی است، از جمله دانشگاه چارلز که قدیمی ترین دانشگاه در اروپای مرکزی است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته شنوایی سنجی در چک تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در جمهوری چک کدامند؟
  • ارائه درخواست برای اخذ پذیرش جهت تحصیل در رشته شنوایی سنجی در چک چگونه است؟
  • وضعیت حقوق متخصصان شنوایی سنجی در چک چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته شنوایی سنجی در چک چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در چک

در جدول زیر بهترین دانشگاه های جمهوری چک برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی را براساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی شان در زمینه شنوایی سنجی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهشهررتبه در جمهوری چکرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه چارلزپراگ1104258
دانشگاه فنی چک در پراگپراگ2253708
دانشگاه ماساریکبرنو3267753

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در چک

ارائه درخواست برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در چک

فرآیند ارائه درخواست برای اخذ پذیرش جهت تحصیل در جمهوری چک در رشته شنوایی سنجی به صورت زیر است:

  • انتخاب یک برنامه
  • آماده سازی اسناد و مدارک مورد نیاز برای برآمدن از پس شرایط مورد نظر دانشگاه و برنامه انتخابی
  • بررسی شرایط و اسناد و مدارک خاص
  • ارسال درخواست خود
  • شرکت در آزمون ورودی برای برخی از برنامه ها
  • انتظار برای پذیرش
  • ارائه درخواست برای ویزا
  • ورود به جمهوری چک

در جمهوری چک، بیش از 1000 برنامه به زبان انگلیسی و حتی بیش تر به زبان چکی ارائه می شوند. دانشجویان فرآیند ارائه درخواست و پذیرش خود را باید با انتخاب برنامه ای مناسب، یعنی مقطع، رشته و دانشگاهی متناسب، شروع کنند. از جمله مدارک اولیه ای که معمولا برای همه دانشگاه ها مورد نیاز است، انگیزه نامه و توصیه نامه است. همچنین دانشگاه ها به مدرکی مبنی بر پایان تحصیلات قبلی نیاز دارند. علاوه بر این، اگر متقاضی قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارد، باید آزمون مهارت انگلیسی را نیز با موفقیت پشت سر بگذارد.

هر دانشگاه مسئول فرآیند پذیرش خود در جمهوری چک است. بنابراین، شرایط و مهلت های ورود ممکن است بسته به دانشگاه و برنامه متفاوت باشد. همیشه برای اطلاع دقیق از شرایط پذیرش خاص متقاضیان باید به وب سایت دانشگاه انتخابی خود مراجعه کنند. در جمهوری چک، دانشجویان آینده نگر می توانند همزمان برای چندین برنامه و دانشگاه مختلف درخواست دهند. اکثر درخواست ها برای دانشگاه های چک از طریق سیستم درخواست آنلاین انجام می شود. فرم های درخواست از طریق وب سایت های دانشگاه ها در دسترس هستند و دانشگاه ها اغلب نیاز به پرداخت هزینه درخواست دارند. پس از تکمیل فرم درخواست، متقاضی باید مدارک لازم را پیوست کند یا برای ارسال آن ها به دانشگاه آماده شود.

وضعیت حقوق متخصصان رشته شنوایی سنجی در چک

کسی که به عنوان متخصص شنوایی سنجی در چک کار می کند معمولاً ماهانه حدود 105000CZK (کرونای چک) حقوق دریافت می کند. حقوق متخصصان شنوایی سنجی در این کشور بین 51400CZK (کم ترین) تا 164000CZK (بیش ترین) (کرونای چک) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در چک را نشان می دهد:

وضعیت حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در چک

مسلما حقوق متخصصان شنوایی سنجی بر اساس عواملی مانند جنسیت و تجربه کار متفاوت است. نمودار زیر تاثیر زن یا مرد بودن بر میزان حقوق متخصصان شنوایی سنجی در چک را نمایش می دهد:

حقوق متخصصان شنوایی سنجی زن و مرد در چک

با توجه به نمودار فوق، متخصصان شنوایی سنجی مرد در این کشور اروپایی 6% بیش تر از متخصصان شنوایی سنجی زن حقوق دریافت می کنند. نمودار زیر نیز تاثیر تجربه کار بر میزان حقوق متخصصان شنوایی سنجی در این کشور را نمایش می دهد:

تاثیر تجربه کار بر میزان حقوق متخصصان شنوایی سنجی در چک

نمودار فوق به عنوان مثال نشان می دهد که یک متخصص شنوایی سنجی با تجربه کم تر از دو سال تقریبا 732000CZK (کرونای چک) در سال حقوق می گیرد، در صورتی که یک متخصص شنوایی سا تجربه بین دو تا پنج سال 941000CZK (کرونای چک) حقوق دریافت می کند، یعنی 29% بیش تر از اولی.

هزینه زندگی دانشجویان رشته شنوایی سنجی در چک

هزینه های ماهانه یک فرد در جمهوری چک بدون در نظر گرفتن اجاره 560.59€ (یورو) برآورد می شود. مقایسه جمهوری چک و ایران از این منظر نشان می دهد هزینه زندگی در چک به طور متوسط 24.74% بیش تر از ایران است. همچنین، در صورتی که دانشجو بخواهد در این کشور یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر اجاره کند، اجاره ماهانه آن 505.94€ (یورو) خواهد بود. البته در صورتی که دانشجو آپارتمانی یک خوابه در خارج از مرکز شهر اجاره نماید، اجاره ماهانه آن 404.32€ (یورو) خواهد بود. مقایسه جمهوری چک و ایران از این منظر نیز نشان می دهد که اجاره در جمهوری چک به طور متوسط 6.27% بیش تر از ایران می باشد. فهرست زیر قیمت برخی اجناس در این کشور اروپایی را نشان می دهد:

  • شیر معمولی (1 لیتر): 0.76€ (یورو)
  • یک قرص نان سفید تاره (500 گرمی): 1.00€ (یورو)
  • برنج سفید (1 کیلوگرم): 1.50€ (یورو)
  • تخم مرغ معمولی (12 عدد): 1.61€ (یورو)
  • پنیر محلی (1 کیلوگرم): 8.00€ (یورو)
  • فیله مرغ (1 کیلوگرم): 5.73€ (یورو)
  • گوشت گاو (1 کیلوگرم): 9.37€ (یورو)
  • سیب (1 کیلوگرم): 1.43€ (یورو)
  • پرتقال (1 کیلوگرم): 1.52€ (یورو)
  • گوجه فرنگی (1 کیلوگرم): 2.14€ (یورو)
  • سیب زمینی (1 کیلوگرم): 0.77€ (یورو)
  • پیاز (1 کیلوگرم): 0.77€ (یورو)

در صورتی که علاقه مند مند به تحصیل در چک هستید، پیشنهاد ما این است که جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز بهترین شهرهای چک برای تحصیل از کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *