ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در چین

رشته شنوایی سنجی در چین

دانشگاه هنگ کنگ بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در چین است که مخاطبان و علاقه مندان خاص خود را دارد. دانشگاه هنگ کنگ (HKU) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در هنگ کنگ است که در سال 1911 تاسیس گردید. HKU قدیمی ترین موسسه عالی در هنگ کنگ است. HKU همچنین اولین دانشگاهی بود که توسط بریتانیایی ها در شرق آسیا تاسیس شد. دانشگاه هنگ کنگ، به عنوان بین المللی ترین دانشگاه در جهان و همچنین یکی از معتبرترین دانشگاه های آسیا رتبه بندی شده است. امروزه HKU دارای ده دانشکده آکادمیک با زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی آموزش است.

یکی از دلایل اصلی انتخاب چین به عنوان مقصد تحصیلی بعدی، مسکن و هزینه های زندگی مقرون به صرفه در مقایسه با کشورهایی مانند بریتانیا یا ایالات متحده آمریکا است. هزینه زندگی در چین برای دانشجویان مقرون به صرفه است زیرا بسته به بودجه، ترجیحات دانشگاهی و سبک زندگی خود، فرصت انتخاب از بین شهرهای متعدد را خواهند داشت. محبوب ترین شهرهای دانشجویی در چین عبارتند از شانگهای (بزرگ ترین شهر)، پکن (مرکز فرهنگی کشور)، شنژن (دره سیلیکون آسیا) یا هنگ کنگ (مرکز تجارت و سرمایه گذاری). شهرهای کوچک تر مانند چنگدو یا هانگژو نیز در بین دانشجویان بین المللی مشهور هستند.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته شنوایی سنجی در چین تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند

  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در چین کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته شنوایی سنجی در چین چه رقمی است؟
  • وضعیت حقوق متخصصان شنوایی سنجی در چین چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در چین

در جدول زیر 22 دانشگاه برتر از بین 61 دانشگاه برتر چین برای رشته شنوایی سنجی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی آن ها در زمینه شنوایی سنجی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهرتبه در چینرتبه در آسیارتبه در جهان
دانشگاه هنگ کنگ14114
دانشگاه پزشکی پایتخت210173
دانشگاه پکینگ312186
دانشگاه جیائو تونگ شانگهای414196
دانشگاه چینی هنگ کنگ522248
دانشگاه سیچوان623273
دانشگاه مرکزی جنوب730317
دانشگاه نرمال پکن832322
دانشگاه سون یات – سن933323
دانشگاه فودان1035329
دانشگاه جنوب غربی1140360
دانشگاه ژجیانگ1247391
دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ1349402
دانشگاه پزشکی آنهویی1455434
دانشگاه پزشکی نانجینگ1556436
دانشگاه جنوب شرقی1661467
دانشگاه تسینگوا1763481
دانشگاه علوم و فناوری الکترونیک چین1864482
دانشگاه شیان جیائوتونگ1992584
دانشگاه علوم و فناوری هواژونگ20100609
دانشگاه پزشکی چین21107627
دانشگاه علوم و فناوری چین22113643

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در چین

هزینه زندگی دانشجویان رشته شنوایی سنجی در چین

یک گزینه محبوب برای دانشجویان بین المللی، انتخاب اقامت در خوابگاه های دانشجویی است که توسط دانشگاه ها ارائه می شود؛ هزینه خوابگاه های دانشجویی بین 150$-400$(دلار آمریکا) در ماه متغیر است. اجاره آپارتمان به تنهایی یا با هم اتاقی در شهری که دانشجو در آن تحصیل می کند نیز یک گزینه است، اما باید به خاطر داشت که انتظار می رود دانشجو مبلغ بیش تری از 300$ تا 1000$ (دلار آمریکا) در ماه بپردازد. موقعیت آپارتمان و شهر نقش زیادی در هزینه های دانشجو دارد. یکی دیگر از گزینه های عالی برای کاهش هزینه های زندگی در چین، زندگی با یک خانواده چینی در طول تحصیل است. قیمت‌ های این نوع اقامت از 300$ تا 500$ (دلار آمریکا) در ماه متغیر است و فرصتی عالی برای ملاقات با افراد جدید، غرق شدن در فرهنگ چینی و ارتقای مهارت های زبان چینی است.

هزینه زندگی در چین بسته به منطقه ای که دانشجو در آن زندگی می کند متفاوت است و هزینه غذا، اجاره ماهانه، آب و برق و حمل و نقل در شهرهای بزرگ تر کمی بالاتر است. به عنوان مثال، در شهرهای بزرگ متروپلیتنی، هزینه های ماهانه دانشجو می تواند حدود 850$ (دلار آمریکا) باشد، در حالی که در شهرهای کوچک تر تا 550$ (دلار آمریکا) می باشد. دانشجویان می توانند در حین استفاده از خدمات عالی حمل و نقل عمومی چین که فقط حدود 20$ (دلار آمریکا) در ماه برایشان هزینه خواهد داشت از تخفیف دانشجویی خود استفاده کنند. برای متریال تحصیلی که بسته به رشته تحصیلی حدود 50$ (دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت و همچنین سرمایه گذاری در یک برنامه بیمه پزشکی که معیارها و نیازهای بودجه دانشجویان را برآورده می کند، دانشجویان باید پیشاپیش در هر ترم مقداری پول سیو کنند.

وضعیت حقوق متخصصان رشته شنوایی سنجی در چین

کسی که به عنوان متخصص شنوایی سنجی در چین کار می کند معمولاً ماهانه حدود 51300CNY (یوآن چین) حقوق دریافت می کند. حقوق متخصصان شنوایی سنجی در این کشور بین 26100CNY (کم ترین) تا 78900CNY (بیش ترین) (یوآن چین) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در چین را نشان می دهد:

وضعیت حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در چین

تجربه مهم ترین عامل در تعیین حقوق متخصصان شنوایی سنجی است؛ طبیعی است که با افزایش تجربه کاری حقوق متخصصان نیز ارتقا می یابد.

حقوق متخصصان شنوایی سنجی بر اساس تجربه کاری در چین

نمودار زیر وضعیت حقوق متخصصان شنوایی سنجی در چین بر اساس تجربه کاری آن ها را نشان می دهد:

وضعیت حقوق متخصصان شنوایی سنجی در چین بر اساس تجربه کاری

نمودار فوق به وضوح نشان دهنده مطلب فوق الذکر است. به عنوان مثال، در چین یک متخصص شنوایی سنجی با کم تر از دو سال تجربه 352000CNY (یوآن چین) حقوق می گیرد در صورتی که انتظار می رود یک متخصص شنوایی سنجی با دو تا پنج سال تجربه 459000CNY (یوآن چین) حقوق بگیرد، این یعنی 31% بیش تر از اولی.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر حقوق متخصصان شنوایی سنجی، جنسیت است.

تاثیر عامل جنسیت بر میزان حقوق متخصصان شنوایی سنجی در چین

نمودار زیر تاثیر عامل جنسیت بر میزان حقوق متخصصان شنوایی سنجی در چین را نشان می دهد:

حقوق متخصصان شنوایی سنجی زن و مرد در چین

مطابق نمودار فوق، متخصصان شنوایی سنجی مرد در چین به طور متوسط 11% بیش تر از متخصصان شنوایی سنجی زن حقوق می گیرند. در صورتی که علاقه مند مند به تحصیل در چین هستید، پیشنهاد ما این است که جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز دانشگاه های چین از کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *