ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در گرجستان

رشته شنوایی سنجی در گرجستان

انتخاب رشته شنوایی سنجی در گرجستان می تواند یک از بزرگ ترین اشتباهاتی باشد که فرد برای تکمیل رزومه تحصیل خود انجام خواهد داد. بدون تردید هر فرد باید برای تقویت رزومه تحصیلی خود تلاش کند تا بتواند در بازار کار روند موفق تری را سپری نماید. انتخاب گرجستان برای ایرانی ها از همین رو نمی تواند انتخاب درستی باشد چراکه دانشگاه های این کشور فاصله بسیار زیادی با سطح کیفی دانشگاه های ایران دارند و این مسئله می تواند منجر به کاهش ارزش رزومه متقاضیان تحصیل و زندگی در خارج از کشور شود. ضمن این که دانشجویانی که قصد بازگشت به ایران به عنوان نیروی کار را دارند، نمی توانند پس از تحصیل در گرجستان به چنین امکانی دست پیدا کنند.

در سال های اخیر، دانشگاه های روسیه و ترکیه در نزدیکی ایران، پیشرفت های مناسبی را در رتبه بندی های بین المللی به دست اورده اند و جایگاه کشورهایی مانند گرجستان، ارمنستان و آذربایجان بسیار ضعیف بوده است. در چنین شرایطی می توان گفت که تحصیل در ایران برای بسیاری از افراد مناسب تر از تحصیل در کشور مانند گرجستان است. به ویژه در رشته ای مانند شنوایی سنجی که کار در آن می تواند یک چالش جدی برای افراد باشد. در همین راستا است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که تحصیل رشته شنوایی سنجی در گرجستان چگونه کیفیت رزومه افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

  • شرایط تحصیل رشته شنوایی سنجی در گرجستان چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در این کشور چقدر است؟
  • آیا گرجستان مقصد مناسبی برای تحصیل رشته شنوایی سنجی است؟
  • متوسط درآمد یک شنوایی سنج در کشور گرجستان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته شنوایی سنجی در گرجستان

افرادی که گرجستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، محدودیت های نسبتا زیادی را به دنبال خواهند داشت. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های گرجستان با وجود تعداد کم نیز نتوانسته اند جایگاه مناسبی از نظر علمی در سطح بین الملل پیدا کنند و این بزرگ ترین امتیاز منفی در این رابطه است. البته به دانشجویان خارجی در این کشور فرصت داده شده است تا بتوانند دوره آموزشی خود را به زبان انگلیسی ادامه دهند و همین مسئله یکی از انگشت شمار فرصت هایی است که دانشجویان را مجاب به تحصیل در این کشور می کند.

با نگاهی به رتبه دانشگاه های این کشور در رشته شنوایی سنجی می توان دریافت که گرجستان یکی از ضعیف ترین کشورهای جهان برای تحصیل در این رشته و سایر رشته های مرتبط با گروه پزشکی است و این مسئله می تواند آینده کاری افراد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

دانشگاه پزشکی تفلیس به عنوان بهترین دانشگاه پزشکی در این کشور، رتبه 2527 جهان را به خود اختصاص داده است و این مسئله برای سنجش اعتبار سایر دانشگاه های این کشور در رشته شنوایی سنجی کفایت می کند. دانشگاه ایوان جاواخیشویلی تفلیس نیز به عنوان دومین دانشگاه برتر گرجستان، در رتبه 2996 قرار گرفته است. از همین رو است که به دانشجویان با رزومه سطح متوسط نیز توصیه نمی شود در گرجستان تحصیل کنند.

شرایط تحصیل رشته شنوایی سنجی در گرجستان

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در گرجستان

دانشجویان در در کشور گرجستان باید هزینه های تحصیل و زندگی خود را در نظر داشته باشند. تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور در رشته شنوایی سنجی ممکن است در حدود 5000$ تا 8500$ (دلار) در سال هزینه در برداشته باشد اما در دانشگاه های خصوصی این کشور شهریه ای در حدود 16000$ (دلار) در سال برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. در چنین شرایطی می توان با توجه به کیفیت آموزش، تحصیل پزشکی در گرجستان را یک پروسه بسیار گران قیمت مهاجرتی معرفی کرد.

هزینه زندگی در گرجستان نیز برای دانشجویان خارجی می تواند نسبتا گران باشد. با توجه به کیفیت زندگی در این کشور، دانشجویان به حدود 450$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت که هزینه های خود را پوشش دهند. اگرچه به دانشجویان خارجی فرصت کار ضمن تحصیل داده شده است اما باید در نظر داشت که کاریابی در این کشور کار بسیار دشواری خواهد بود.

شرایط کار پس از تحصیل شنوایی سنج ها در گرجستان

افرادی که فعالیت خود در گرجستان را به عنوان یک دانشجو آغاز می کنند، این فرصت را خواهند داشت که بتوانند پس از تحصیل در گرجستان به عنوان نیروی کار در این کشور کار کنند. شرایط کار پزشکی در گرجستان متفاوت است و افراد باید در آزمون های نهایی موفق شوند تا فرصت کار در این حوزه را به دست آورند. شنوایی سنج ها نیز از این قوانین مستثنی نیستند و باید برنامه مهاجرتی خود را مطابق با همین شکل طراحی کنند. با توجه به نرخ بیکاری بالا در گرجستان، افرادی که به زبان گرجی تسلط نداشته باشند از شانس بسیار کمی برای رسیدن به کار برخوردار خواهند بود و این یک امتیاز منفی برای آن ها به حساب می آید.

به طور کلی تحصیل و کار در گرجستان با توجه به روند صدور ویزا در این کشور برای ایرانیان گزینه مناسبی نیست. با این حال در صورتی که به فکر مهاجرت به کشورهای مختلف جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *