ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در آفریقای جنوبی

رشته شهرسازی در آفریقای جنوبی

رشته شهرسازی در آفریقای جنوبی از جمله رشته های تحصیلی است که می توان به کمک آن شرایط مناسب کاری در این کشور به دست آورد. بر کسی پوشیده نیست که دانشگاه های آفریقای جنوبی در طول دهه های گذشته پیشرفت چشمگیری را به خود دیده اند و به همین دلیل است که جایگاه آن ها در رتبه بندی های جهانی به شدت دچار تغییر شده است. در همین راستا می توان متوجه شد که تعداد دانشجویان خارجی در این دانشگاه ها نیز به شدت افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل است که زبان انگلیسی به زبان اصلی تحصیل در این کشور تبدیل شده است.

رشته شهرسازی یکی از رشته های وابسته به گروه مهندسی و به طور همزمان هنر است و دانشجویان در طول دوره تحصیل خود فراخواهند گرفت که چگونه باید با سایر گروه های مهندسی در رابطه با توسعه شهرها کار کنند و چگونه به گروه های اجتماعی کمک کنند که فقر شهری خود را پوشش دهند. در نظر داشته باشید که شهرسازان باید هنر طراحی، توان یک جامعه شناس و دقت یک مهندس را در اختیار داشته باشند تا بتوانند در حرفه خود به موفقیت دست پیدا کنند. رشته شهرسازی یکی از رشته های نوپا در جهان امروز است ولی در بسیاری از کشورهای پیشرفته در جهان به راحتی می توان حضور موثر شهرسازان را تماشا کرد. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در آفریقای جنوبی خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های آفریقای جنوبی در رشته شهرسازی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته شهرسازی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کشور آفریقای جنوبی، اقامت کاری این کشور را به دست آورد؟
  • متوسط درامد یک شهرساز در آفریقای جنوبی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته شهرسازی در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی یکی از پیشرفته ترین کشورهای قاره آفریقا است که شرایطی کاملا متفاوت از بسیاری دیگر از کشورهای این قاره دارد و به همین دلیل است که برنامه های مهاجرتی بسیاری برای ورود به این کشور وجود دارد و همچنین متقاضیان بسیاری تمایل به مهاجرت به این کشور دارند. تحصیل در آفریقای جنوبی در طول چند سال اخیر اهمیتی دو چندان پیدا کرده است و یکی از عمده ترین دلایل آن، رشد چشمگیر دانشگاه های این کشور از نظر علمی است.

علاقمندان به رشته شهرسازی، در آفریقای جنوبی گزینه های بسیار زیادی را پیش روی خود خواهند داشت و این مسئله می تواند منجر به آسودگی خاطر متقاضیان تحصیل در این کشور شود. دانشگاه کیپ تون به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های آفریقای جنوبی در رشته شهرسازی نیز دانشجو می پذیرد. دانشگاه یوهانسبورگ نیز یکی دیگر از دانشگاه های خوب برای تحصیل در این کشور است. در دانشگاه ویتواترسراند که در شهر یوهانسورگ قرار دارد نیز امکان تحصیل در این رشته وجود دارد و البته که دانشگاه های متعدد دیگری نیز در این کشور به ارائه این رشته می پردازند.

شرایط تحصیل رشته شهرسازی در آفریقای جنوبی

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در آفریقای جنوبی

تحصیل در آفریقای جنوبی، یکی از گزینه های مقرون به صرفه برای تحصیل در خارج از کشور به حساب می آید. افرادی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی شهرسازی وارد این کشور می شوند مبلغی در حدود 2800$ (دلار) را به عنوان شهریه پرداخت می کنند. در مقطع کارشناسی ارشد، در رشته برنامه ریزی شهری، هزینه تحصیل در حدود 6300$ (دلار) در سال است و در رشته طراحی شهری نیز هزینه تحصیل در حدود 9800$ (دلار) در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این هزینه ها، دانشجویان باید هزینه ای در حدود 300$ تا 750$ (دلار) در ماه را بسته به شهر محل زندگی خود، برای پرداخت هزینه های زندگی در نظر داشته باشند. این هزینه ها به طور کامل از طریق کار دانشجویی قابل تامین است و دانشجویان می توانند به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند و دغدغه های مالی خود را برطرف سازند.

متوسط درآمد یک شهرساز در کشور آفریقای جنوبی

شرایط کار در کشور آفریقای جنوبی به گونه ای است که شهروندان خارجی می توانند در این کشور به راحتی به کار دست پیدا کنند. البته باید در نظر داشت که نرخ بیکاری در این کشور بسیار بالا است ولی افرادی که رزومه خوب و همچنین تخصص در اختیار داشته باشند، به راحتی می توانند در این کشور به کار دست پیدا کنند. در آفریقای جنوبی، به نسبت مشاغل رده متوسط، مشاغل تخصصی دارای متوسط درآمد بالایی هستند و مهندسی شهرسازی نیز یکی از همین رشته ها است.

شهرسازان در بسیاری از شهرهای کشور آفریقای جنوبی می توانند به سادگی به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند و این مسئله ای است که بر اهمیت این رشته تحصیلی می افزاید. این افراد همچنین به درآمد خوبی دسترسی دارند و نمودار زیر گواه روشنی بر این ادعا است.

درآمد سالانه یک شهرساز در کشور آفریقای جنوبی

در نمودار فوق به خوبی می توان دریافت که درآمد یک شهرساز در این کشور برای تامین هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب است و این افراد از دغدغه های مالی در زندگی خود دور هستند. در چنین شرایطی می توان گفت که تحصیل در آفریقای جنوبی می تواند بسیار ارزشمند باشد. با این حال، تحصیل در کشورهای بسیار زیادی شرایط مناسب تر به نسبت آفریقای جنوبی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر آفریقای جنوبی در این رابطه با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *