ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در آمریکا

رشته شهرسازی در آمریکا

رشته شهرسازی در آمریکا مانند سایر رشته های تحصیلی از کیفیت آموزش بالایی برخوردار است و می تواند مسیری برای رسیدن به موفقیت باشد. دانشگاه های بسیار زیادی در کشور آمریکا وجود دارد که امکان تحصیل در رشته شهرسازی را به دانشجویان می دهند. در چنین شرایطی است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای تحصیل به کشور آمریکا مهاجرت کرده و در یکی از بهترین دانشگاه های جهان به ادامه تحصیل بپردازند. در برخی از موارد هزینه تحصیل در آمریکا می تواند به عنوان مانعی جدی برای تحصیل در این کشور باشد اما شرایط مناسب تحصیل بسیاری را مجاب می کند تا هزینه های زیادی تحصیل در این کشور را پرداخت کنند تا بتوانند شرایط مناسب تری را برای زندگی خود ایجاد کنند.

رشته شهرسازی از جمله رشته هایی است که با تخصص های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود و به همین دلیل است که افراد باید در دوره تحصیل خود در مقطع کارشناسی، تخصص خود را مشخص کنند تا بتوانند در بازار کار این کشور به طور مشخص ورود پیدا کنند چرا که رشته شهرسازی دارای سه تخصص مجزا است. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، می تواند شانس خوبی برای ورود به بازار کار در این کشور داشته باشند و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در آمریکا خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در رشته شهرسازی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته شهرسازی در آمریکا چقدر است؟
  • آیا دانشجویان رشته شهرسازی می توانند در آمریکا کار کنند؟
  • متوسط درآمد یک شهرساز در کشور آمریکا چقدر است؟

برنامه تحصیلی رشته شهرسازی در آمریکا

در همین ابتداء لازم است بدانید که در دانشگاه های آمریکا، دوره لیسانس رشته شهرسازی ارایه نمی شود. بنابراین برای تحصیل در این رشته در دانشگاه های آمریکا شما بایستی دوره فوق لیسانس MS را مدنظر قرار دهید که خود آمریکایی ها به آن دوره پست گرجوئیت نیز می گویند. پس با اتمام تحصیل در مقطع کارشناسی رشته هایی مثل اقتصاد، جغرافیا، مطالعات زیست محیطی یا علوم سیاسی نیز می توان برای ادامه تحصیل در دوره فوق لیسانس رشته برنامه ریزی شهری در آمریکا اقدام کرد.

برنامه ای که در اغلب دانشگاه های آمریکا در قالب 2 زیر رشته زیر ارایه می شود:

برنامه تحصیلی رشته شهرسازی در آمریکا

کلا برنامه فوق لیسانس یا گرجوئیت رشته برنامه ریزی شهری در آمریکا نیز یک برنامه تحصیلی 2 ساله است. که برای اپلای در این رشته از دانشگاه های آمریکایی نیز داوطلبان نیازمند تامین شروط زیر هستند:

  • مدرک لیسانس معتبر
  • معدل کل GPA خوب
  • مدرک زبان انگلیسی
  • رزومه CV
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • نمونه آثار

در ضمن بسته به نوع دانشگاه آمریکایی نیز ممکن است از متقاضیان آزمون ورودی و یا مصاحبه نیز گرفته شود و از همین رو آمادگی قبلی برای این منظور نیز الزامی است. 

شرایط تحصیل رشته شهرسازی در آمریکا

بر کسی پوشیده نیست که آمریکا بهترین کشور جهان برای تحصیل از نظر کیفیت آموزشی است و در بسیاری از رشته های تحصیلی از جمله شهرسازی، دانشگاه های آمریکا شرایط بسیار مناسبی دارند. دانشگاه های آمریکا با بهره گیری از بهترین سیستم های آموزشی شرایطی را فراهم کرده اند که در رتبه بندی های جهانی، نام بسیاری از آنها در صدر بهترین ها دیده می شود. در رشته شهرسازی نیز دانشگاه های زیادی در آمریکا وجود دارند که تحصیل در این رشته را ممکن می سازند.

موسسه تکنولوژی ماساچوست به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا این رشته تحصیلی را ارائه می کند. دانشگاه هاروارد نیز یکی از دانشگاه های تراز اول این کشور برای ادامه تحصیل در رشته شهرسازی به حساب می آید که نزدیک به 6000 دانشجوی خارجی را در خود جای داده است. دانشگاه پنسیلوانیا نیز که یکی از دانشگاه های بزرگ جهان است، از دانشگاه های ارائه کننده رشته شهرسازی به حساب می آید. علاوه بر این دانشگاه، برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته شهرسازی عبارتند از:

  • دانشگاه ییل
  • دانشگاه میشیگان
  • شعبه لس آنجلس دانشگاه کالیفورنیا
  • دانشگاه نیویورک
  • شعبه سن دیگو دانشگاه کالیفورنیا و بسیاری دانشگاه دیگر.

در چنین شرایطی می توان گفت که علاقمندان به رشته شهرسازی، در کشور آمریکا گزینه های بسیاری برای تحصیل در اختیار خواهند داشت و این مسئله می تواند به آن ها کمک کند تا بتوانند در این رشته پذیرش دریافت کرده و در نهایت یک رزومه قدرتمند را برای خود به ارمغان آورند.

شرایط تحصیل رشته شهرسازی در آمریکا

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در آمریکا

تحصیل در آمریکا یکی از روش ها مناسب برای رسیدن به اقامت در این کشور است که نیاز به طی کردن مراحل قانونی دارد اما باید در نظر داشت که هر متقاضی موظف به پرداخت هزینه های نسبتا زیادی است تا بتواند به خواسته خود در این زمینه دست پیدا کند. هزینه تحصیل در دانشگاه های آمریکا برای دانشجویان خارجی تقریبا زیاد است و دانشجویان باید مبلغی در حدود 10000$ تا 55000$ (دلار) را در اختیار داشته باشند تا بتوانند هزینه تحصیل خود در این کشور را تامین کنند. هزینه تحصیل در کشور آمریکا به نوعی توسط بورسیه تحصیلی قابل جبران است اما باید گفت که شانس دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی بسیار کم است.

از سوی دیگر دانشجویان باید به هزینه زندگی در این کشور نیز توجه داشته باشند. یک دانشجوی خارجی در کشور آمریکا برای پرداخت هزینه های زندگی خود در این کشور باید هزینه ای در حدود 1000$ تا 1500$ (دلار) در ماه را بسته به شهر محل زندگی خود در نظر داشته باشند. در چنین شرایطی است که می توان گفت آمریکا کشوری به شدت گران برای تحصیل در خارج از کشور است اما زمانی که صحبت از کار دانشجویی در میان باشد، به آن ها این فرصت داده می شود تا به صورت نیمه وقت به کار مشغول شده و بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

متوسط درآمد یک شهرساز در کشور آمریکا

بسیاری از افراد به دنبال رسیدن به کار در کشور آمریکا هستند و تحصیل در این کشور کلیدی برای رسیدن به این موفقیت است. افرادی که در کشور آمریکا تحصیل کرده باشند از نظر قانونی می توانند در این کشور به کار مشغول شده و شرایط مناسبی را برای زندگی خود ایجاد کنند. بازار کار در آمریکا نیز بسیار مناسب است و همین مسئله می تواند بر ارزش و اهمیت تحصیل در این کشور بیافزاید. کار در آمریکا به عنوان شهرساز می تواند یک امتیاز بزرگ برای دریافت اقامت این کشور باشد. شهرسازان در کشور آمریکا از نظر درآمد نیز شرایط مناسبی در اختیار دارند و می توانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

در نمودار زیر متوسط درآمد یک شهرساز در آمریکا نشان داده شده است.

درآمد سالانه یک شهرساز در کشور آمریکا

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که درآمد کافی در اختیار شهرسازان در این کشور قرار خواهد گرفت و این مسئله می تواند برای زندگی اقتصادی آن ها بسیار حائز اهمیت باشد. آمریکا یکی از 10 کشور برتر جهان است و به همین دلیل است که بسیاری از افراد به دنبال راهی برای دریافت اقامت این کشور هستند و تحصیل در آمریکا در رشته های مختلف می تواند راه حلی مناسب برای رسیدن به اقامت این کشور باشد. درحال حاضر تحصیل در آمریکا یک چالش بزرگ برای بسیاری از ایرانیان است و شما نیز در صورتی که به دنبال حرکت در این مسیر هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات تخصصی در خصوص رشته شهرسازی در آمریکا

در این بخش پاسخ گوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • متوسط درآمد یک شهرساز در کشور آمریکا چگونه است؟ بسیاری از افراد به دنبال رسیدن به کار در کشور آمریکا هستند و تحصیل در این کشور کلیدی برای رسیدن به این موفقیت است. افرادی که در کشور آمریکا تحصیل کرده باشند از نظر قانونی می توانند در این کشور به کار مشغول شده و شرایط مناسبی را برای زندگی خود ایجاد کنند. بازار کار در آمریکا نیز بسیار مناسب است و همین مسئله می تواند بر ارزش و اهمیت تحصیل در این کشور بیافزاید. کار در آمریکا به عنوان شهرساز می تواند یک امتیاز بزرگ برای دریافت اقامت این کشور باشد. شهرسازان در کشور آمریکا از نظر درآمد نیز شرایط مناسبی در اختیار دارند و می توانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند.
  • هزینه تحصیل رشته شهرسازی در آمریکا به چه صورت است؟ تحصیل در آمریکا یکی از روش ها مناسب برای رسیدن به اقامت در این کشور است که نیاز به طی کردن مراحل قانونی دارد اما باید در نظر داشت که هر متقاضی موظف به پرداخت هزینه های نسبتا زیادی است تا بتواند به خواسته خود در این زمینه دست پیدا کند. هزینه تحصیل در دانشگاه های آمریکا برای دانشجویان خارجی تقریبا زیاد است و دانشجویان باید مبلغی در حدود 10000$ تا 55000$ (دلار) را در اختیار داشته باشند تا بتوانند هزینه تحصیل خود در این کشور را تامین کنند. هزینه تحصیل در کشور آمریکا به نوعی توسط بورسیه تحصیلی قابل جبران است اما باید گفت که شانس دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی بسیار کم است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *