ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در ارمنستان

رشته شهرسازی در ارمنستان

رشته شهرسازی در ارمنستان از جمله رشته های تحصیلی است که در دانشگاه های محدودی ارائه می شود و این مسئله می تواند اخذ پذیرش را دشوار کند. دشوار شدن روند دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور نه به دلیل کیفیت بالای آموزش در این کشور بلکه به دلیل کمبود تعداد دانشگاه های در دسترس است. متاسفانه در سال های اخیر، تحصیل در این کشور اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و یکی از عمده ترین دلایل آن نه کیفیت آموزشی بلکه هزینه های تحصیل در این کشور بوده است و به همین دلیل نمی توان از دانشجویانی که در ارمنستان دوره آموزشی خود را به پایان رسانده اند انتظار داشت که رزومه ای قدرتمند در اختیار داشته باشند.

رشته شهرسازی یکی از رشته های مرکب از گروه های مهندسی و هنر است و دانشجویان باید در این گروه آموزشی دروس مرتب با رشته های دیگر را نیز به طور جزئی آموزش ببینند چراکه کار در حوزه شهرسازی نیاز به تعامل با سایر رشته های آموزشی دارد. رشته شهرسازی امروزه در کشورهای پیشرفته جهان از جمله کانادا، آمریکا، آلمان، استرالیا و غیره به شدت مورد توجه قرار گرفته است اما نمی توان در ارمنستان انتظار ارائه دروس این رشته با کیفیت بالا را داشت. به همین دلیل است که نمی توان به متقاضیان تحصیل در این رشته، ارمنستان را پیشنهاد داد. با این وجود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در ارمنستان پرداخته اند.

  • شرایط ورود به رشته شهرسازی در ارمنستان چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته شهرسازی در ارمنستان چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک شهروند خارجی در این کشور اقامت دریافت کرد؟
  • متوسط درآمد یک شهرساز در کشور ارمنستان چقدر است؟

شرایط ورود به رشته شهرسازی در کشور ارمنستان

در ارمنستان دانشگاه های نسبتا زیادی وجود دارد اما باید در نظر داشت که کیفیت آموزش در دانشگاه های این کشور چندان مناسب نیست ولی با وجود این که هزینه های تحصیل در این کشور تقریبا ارزان است و مرزهای این کشور به ایران نزدیک هستند، شهروندان زیادی در تلاش هستند تا برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. باید در نظر داشت که کشور ارمنستان، کمترین تعداد دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم را در اختیار دارد و این می تواند مشکلی بزرگ برای علاقمندان به بازگشت به ایران باشد.

در حال حاضر دانشجویان علاقمند به رشته شهرسازی، تنها در دانشگاه پلخانوف روسی که یک دانشگاه مرتبط با علوم اجتماعی است قادر به تحصیل در این رشته خواهند بود. تنها مسئله ای که در این رابطه می توان به آن به عنوان یک نکته مثبت اشاره داشت، فرصت تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه است و در بسیاری از موارد نکات منفی در رابطه با تحصیل در این کشور برتری های نسبی دارند.

شرایط ورود به رشته شهرسازی در کشور ارمنستان

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در ارمنستان

بسیاری از افراد ارمنستان را به این دلیل انتخاب می کنند که هزینه تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است اما باید در نظر داشت که در برخی از رشته های تحصیلی، نیاز به پرداخت هزینه های زیادی وجود دارد. هزینه تحصیل رشته شهرسازی در کشور ارمنستان، برای دانشجویان خارجی، 2200$ (دلار) در سال هزینه خواهد داشت و دانشجویان برای تحصیل در ارمنستان شانس بسیار کمی برای دریافت بورسیه خواهند داشت.

علاوه بر هزینه های تحصیلی، دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. خوشبختانه در ارمنستان می توان به عنوان یک دانشجوی خارجی، به صورت نیمه وقت به کار مشغول شد و این مسئله می تواند به دانشجویان کمک کند تا هزینه تقریبا 200$ (دلار) زندگی ماهانه خود در این کشور را تامین کنند.

متوسط درآمد یک شهرساز در کشور ارمنستان

دانشجویان برای تحصیل در کشور ارمنستان در رشته شهرسازی، گزینه های بسیار محدودی را پیش رو خواهند داشت و یکی از عمده ترین دلایل سخت بودن کار در حوزه شهرسازی در این کشور نیز همین مسئله است. دولت ارمنستان توجه چندانی به این رشته تحصیلی نشان نداده است و بسیاری از فعالیت های شهرسازانه را مهندسان عمران و گاه مهندسان معماری در این کشور انجام می دهند. در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که فارغ التحصیلان خارجی رشته شهرسازی بتوانند به سادگی در این کشور به کار برسند.

همین مسئله همچنین سبب شده است تا مهندسان شهرسازی در کشور ارمنستان درآمد بسیار محدودی نسبت به اکثر مشاغل در این کشور داشته باشند. متوسط درآمد مهندسان شهرسازی در نمودار زیر نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک شهرساز در کشور ارمنستان

مهندسان شهرسازی در کشور ارمنستان نه تنها فرصت های کمی برای کار خواهند داشت بلکه نمی توانند به درآمد بالا نیز دسترسی داشته باشند و همین مسئله برای عدم تمایل به این رشته تحصیلی در ارمنستان کافی است. در حال حاضر گزینه های بسیار مختلفی در جهان وجود دارد که به دانشجویان فرصت می دهد تا با کمترین هزینه، با بالاترین کیفیت ممکن به تحصیل بپردازند. در صورتی که شما نیز به دنبال راهی برای رسیدن به بهترین کشورهای جهان برای تحصیل هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *