ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در اسلواکی

رشته شهرسازی در اسلواکی

رشته شهرسازی در اسلواکی در دانشگاه های متعددی ارائه می شود و فرصت های آموزشی مناسبی در دسترس دانشجویان این رشته قرار دارد. اسلواکی یکی از کشورهای پیشرفته در اروپای شرقی است و همین مسئله سبب شده است تا این کشور به عنوان یکی از بهترین کشورهای این منطقه برای تحصیل شناخته شود. در چنین شرایطی دانشجویانی که توان مالی زیادی ندارند تلاش می کنند تا کشورهایی نظیر اسلواکی را برای تحصیل خود انتخاب کنند تا از این طریق بتوانند با کمترین فشار مالی تحصیلات خود را به پایان برسانند. برخی از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی دارای جایگاه مناسبی هستند و نسبت به سال های گذشته جایگاه بهترین را به دست آورده اند.

شهرسازی را می توان تلفیقی از رشته مهندسی عمران، معماری، هنر و جامعه شناسی دانست و دانشجویان این رشته در طول دوره تحصیل خود، با دروس تخصصی این رشته ها نیز آشنایی پیدا می کنند و این مسئله می تواند بر جذابیت های تحصیل در این رشته بیافزاید. افرادی که در این رشته تحصیل کرده باشند، در پایان می توانند در حوزه های مختلف طراحی شهری، مدیریت شهری و برنامه ریزی شهری و منطقه ای به کار مشغول شوند و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در اسلواکی در این رشته خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های اسلواکی برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • آیا اسلواکی از جمله مقاصد ارزان قیمت برای تحصیل است؟
  • شرایط اقامت بعد از تحصیل در کشور اسلواکی برای دانشجویان خارجی مناسب است؟
  • متوسط درآمد یک شهرساز در کشور اسلواکی چقدر است؟

بهترین دانشگاه های اسلواکی برای تحصیل در رشته شهرسازی

اسلواکی به عنوان یکی از کشورهای اروپای شرقی در طول سال های گذشته پیشرفت های چشمگیری را در رشته های مختلف داشته است و همین مسئله سبب ارتقا رتبه دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های بین المللی شده است. در رشته شهرسازی نیز دانشگاه های زیادی در کشور اسلواکی وجود دارند که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز در اختیار دانشجویان خارجی قرار خواهند داد تا به جذابیت های تحصیل در این کشور اضافه کند.

دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا در اسلواکی که یک دانشگاه دولتی است، بهترین شرایط برای تحصیل در این رشته را ایجاد می کند و توانسته رتبه 801 تا 1000 جهان در مرجع QS را به دست آورد. دانشگاه زیلینا نیز که در شهری با همین نام قرار دارد، یکی دیگر از دانشگاه های دولتی اسلواکی است که به دانشجویان فرصت تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی را نیز می دهد. دانشگاه کشاورزی نیترا نیز دانشگاه دیگر کشور اسلواکی برای تحصیل در این رشته است که رتبه 1001 نت 1200 را به خود اختصاص داده است.

دانشجویان برای دریافت مدرک تحصیلی خود در رشته شهرسازی، باید یک دوره 4 ساله در مقطع کارشناسی را به پایان برسانند و همچون سایر کشورهای جهان، دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور 2 ساله خواهد بود.

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در اسلواکی

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در اسلواکی

برای اینکه بتوان تحصیل در اسلواکی را با برنامه ریزی دقیق به پایان رساند، دانشجویان باید اطلاعات دقیق تری در رابطه با هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشور داشته باشند. شهریه تقریبی برای تحصیل در کشور اسلواکی برای دانشجویان خارجی در رشته شهرسازی در حدود 2200€ تا 3100€ (یورو) در سال است و دانشجویان در این کشور فرصت های بسیار محدودی برای دریافت بورسیه خواهند داشت.

با این حال هزینه های زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان با در اختیار داشتن 4000€ (یورو) در سال به راحتی می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را پوشش دهند. خبر خوش برای علاقمندان به تحصیل در این کشور آن که دانشجویان خارجی در اسلواکی فرصت خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنند و این فرصت بسیار خوبی برای علاقمندان به تحصیل در رشته شهرسازی است تا  بتوانند از این طریق با بازار کار در این کشور آشنایی بیشتری پیدا کنند.

شرایط کار مهندسان شهرسازی در کشور اسلواکی

اسلواکی را می توان از آن دست کشورهایی دانست که در پایان دوره تحصیلی، به دانشجویان خارجی این فرصت را خواهد داد تا به جستجوی کار در این کشور بپردازند و این فرصت مناسبی است تا دانشجویان بتوانند اقامت این کشور را به دست آورند. مهندسان شهرسازی در کشور اسلواکی از شانس بسیار خوبی برای دریافت فرصت های شغلی برخوردار هستند و این رشته یکی از رشته های نوپا در بازار کار این کشور است و به همین دلیل افرادی که از سطح علمی بالایی برخوردار باشند، به راحتی می توانند جذب بازار کار در این کشور شوند.

از طرف دیگر، درآمد مهندسان شهرساز در کشور اسلواکی نیز مناسب است و این افراد می توانند هزینه های زندگی خود را به خوبی تامین کنند. در نمودار زیر، متوسط درآمد مهندسان شهرسازی در کشور اسلواکی مشخص شده است.

درآمد سالانه یک شهرساز در کشور اسلواکی

دسترسی به چنین درآمدی در بسیاری از کشورهای اروپایی مناسب نیست اما باید در نظر داشت که در کشوری مانند اسلواکی که هزینه های زندگی در آن اندک است، دسترسی به این درآمد می تواند به فرد کمک کند تا کیفیت زندگی مناسبی را برای خود به ارمغان آورد. در صورتی که شما نیز به دنبال راهی برای رسیدن به درآمد بالا در کشورهای مختلف جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *