ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در اسلوونی

رشته شهرسازی در اسلوونی

رشته شهرسازی در اسلوونی از جمله رشته های تحصیلی است که هم در دانشکده های هنر و هم در دانشکده های مهندسی ارائه می گردد. علاقمندان به تحصیل در رشته شهرسازی برای ورود به کشور اسلوونی گزینه های محدودی را پیش روی خود خواهند داشت و این مسئله الزامی را برای آن ها ایجاد می کند که امتیازاتی بیشتر از حداقل های مورد نیاز دانشگاه را در اختیار داشته باشند تا بتوانند شانس دریافت پذیرش خود از دانشگاه های این کشور را افزایش دهند. هزینه های مقرون به صرفه ای که تحصیل در اسلوونی به همراه دارد، این کشور را به یکی از مقاصد اصلی افرادی تبدیل کرده است که توان پرداخت هزینه های تحصیل در برخی از کشورهای تراز اول جهان را ندارند.

رشته شهرسازی یکی از رشته های نوین جهان است که از تلفیق چندین رشته به وجود آمده است و به همین دلیل است که نمی توان انتظار داشت که این رشته تحصیلی در بسیاری از دانشگاه های جهان با کیفیت مناسب ارائه شود. از همین رو همواره از متقاضیان انتخاب این رشته خواسته می شود تا تحقیقات لازم در رابطه با انتخاب دانشگاه مورد نظر خود را انجام دهند تا بتوانند رزومه تحصیلی قدرتمندتری را در پایان دوره تحصیلی خود در اختیار داشته باشند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در اسلوونی خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های اسلوونی برای تحصیل در رشته شهرسازی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در رشته شهرسازی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان مهندس شهرساز وارد بازار کار این کشور شد؟
  • متوسط درآمد یک شهرساز در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل در رشته شهرسازی در اسلوونی

اسلوونی یکی از کشورهای اروپای شرقی است که دانشگاه های آن در طول سال های اخیر با سرعت اندکی در حال پیشرفت بوده اند و همین مسئله سبب شده است تا نظر بسیاری از دانشجویان خارجی به این کشور جلب شود. در رشته های مختلف به ویژه در گروه مهندسی، دانشگاه های اسلوونی از اعتبار مناسبی برخوردار هستند و افرادی که قدرت مالی کافی در اختیار ندارند می توانند این کشور را مقصدی مناسب برای تحصیل خود بدانند.

به مانند بسیاری دیگر از رشته های تحصیلی، دانشگاه لوبلیانا در رشته شهرسازی نیز به عنوان بهترین دانشگاه کشور اسلوونی شناخته می شود. این دانشگاه بیشترین تعداد دانشجوی خارجی در اسلوونی را نیز در اختیار دارد که نشان از اعتبار بالای این دانشگاه در سطح بین الملل دارد. دانشگاه جدید گوریسا نیز یکی دیگر از دانشگاه های این کشور است که می توان برای تحصیل در رشته شهرسازی آن را انتخاب کرد البته باید در نظر داشت که این دانشگاه کوچک از نظر علمی فاصله بسیار زیادی با دانشگاه لوبلیانا دارد.

افرادی که قصد تحصیل در کشور اسلوونی در رشته شهرسازی را دارند، باید مدرک زبان معتبر در اختیار داشته باشند و خوشبختانه می توان با زبان انگلیسی به تحصیل در این رشته مشغول شد و دوره 3 ساله کارشناسی و 2 ساله کارشناسی ارشد را به پایان رساند.

شرایط تحصیل در رشته شهرسازی در اسلوونی

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در اسلوونی

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، یکی از امتیازاتی که تحصیل در اسلوونی به همراه دارد، هزینه های بسیار مناسبی است که تحصیل در این کشور به همراه دارد. دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته شهرسازی، دانشجویان خارجی باید هزینه ای در حدود 2200€ (یورو) را به دانشگاه پرداخت کنند و به همین دلیل است که امکان دریافت بورسیه های تحصیلی در این کشور نیز محدود است.

در کنار شهریه دانشگاهی، دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز در نظر داشته باشند که نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است. در شهر لوبلیانا، دانشجویان می توانند با در اختیار داشتن مبلغی در حدود 600€ (یورو) می توانند هزینه های زندگی خود را پرداخت کنند اما در سایر شهرهای این کشور با در اختیار 400€ (یورو) نیز می توان این هزینه ها را پوشش داد. با توجه به این که دانشجویان در کشور اسلوونی فرصت کار در حین تحصیل را خواهند داشت، می توان انتظار داشت که هزینه های زندگی در این کشور به طور کامل قابل تامین باشد.

متوسط درآمد یک شهرساز در کشور اسلوونی

افرادی که در کشور اسلوونی تحصیل کرده باشند، می توانند پس از پایان یافتن دوره تحصیل خود در این کشور، به جستجوی کار بپردازند و در این صورت می توانند اقامت اسلوونی از طریق کار را به دست آورند. در چنین شرایطی دانشجویان خارجی واجد شرایط دریافت اقامت دائمی این کشور خواهند بود و می توانند از مزایای بسیار زیادی که اقامت اسلوونی به همراه دارد بهره ببرند.

شهرسازی یکی از رشته های نوپا در کشور اسلوونی است و به همین دلیل شهرسازان این فرصت را خواهند داشت که بلافاصله پس از دریافت مدرک تحصیلی خود به کار دست پیدا کنند و از این طریق به خواسته های اقامتی خود در این کشور دست پیدا کنند. از همین رو درآمد این افراد نیز به شدت وابسته به شرکت هایی است که برای آن کار می کنند. در نمودار زیر می توان اطلاعات دقیق تری در این رابطه به دست آورد.

درآمد سالانه یک شهرساز در کشور اسلوونی

درآمد شهرسازان در کشور اسلوونی تقریبا مناسب است اما باید در نظر داشت که به نسبت بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی، کیفیت زندگی در این کشور چندان مناسب نیست و افرادی که در این کشور زندگی می کنند نیز به دنبال راه هایی برای اخذ اقامت سایر کشورهای تراز اول جهان هستند. در صورتی که قصد زندگی در بهترین کشورهای جهان را دارید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *