ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در اندونزی

رشته شهرسازی در اندونزی

رشته شهرسازی در اندونزی یکی از رشته هایی است که در دانشگاه های بسیار زیادی ارائه می شود و فرصت مناسبی برای ورود به آسیای شرقی است. کشور اندونزی دانشگاه های بسیار زیادی را در خود جای داده است و به همین دلیل دانشجویانی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند می توانند گزینه های مختلف را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند. با این حال باید در نظر داشت که در بسیاری از دانشگاه های این کشور کیفیت تحصیل چندان مناسب نیست و نمی توان انتظار داشت که تحصیل در اندونزی دستاوردهای مناسبی برای یک فرد داشته باشد.

رشته شهرسازی را می توان به عنوان یکی از تازه ترین رشته های تحصیلی در جهان امروز معرفی کرد که از به هم پیوستن رشته های مختلف تحصیلی به وجود آمده است و علاقمندان به این رشته باید آمادگی لازم برای تحصیل در چنین شرایطی را داشته باشند. در کشورهای پیشرفته جهان، رشته شهرسازی یکی از رشته های مهم تحصیلی است و افرادی که در این رشته تحصیل می کنند می توانند فرصت های مناسبی برای کار داشته باشند اما در کشورهای در حال توسعه نمی توان انتظار داشت که فرصت های شغلی زیادی را در این رشته مشاهده کرد. با همه این تفاسیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در اندونزی پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های اندونزی برای تحصیل در رشته شهرسازی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در این کشور در رشته شهرسازی چقدر است؟
  • آیا می توان در اندونزی اقامت کاری دریافت کرد؟
  • متوسط درآمد یک شهرساز در کشور اندونزی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته شهرسازی در اندونزی

اندونزی یکی از کشورهای آسیای شرقی است که شرایط نسبتا مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی ایجاد کرده است اما باید در نظر داشت که فاصله زیادی میان کیفیت تحصیل در این کشور با سایر کشورهای شناخته شده در آسیای شرقی وجود دارد. برای تحصیل در رشته شهرسازی در اندونزی، دانشجویان می توانند 9 دانشگاه مناسب را برای تحصیل خود انتخاب کنند و این فرصتی مناسب برای افرادی است که نیاز به بررسی شرایط دانشگاه های مختلف برای انتخاب گزینه مورد نظر خود دارند.

موسسه تکنولوژی باندونگ بزرگ ترین دانشگاه اندونزی برای تحصیل در رشته شهرسازی است که رتبه 303 جهان را به خود اختصاص داده است و نزدیک به 700 دانشجوی بین المللی نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که نشان از کیفیت بالای این دانشگاه در نگاه بین المللی دارد. در کنار این دانشگاه قدرتمند می توان نام دانشگاه های دیگر را مشاهده کرد که در میان آن ها دانشگاه دیپونگورو با قرار گرفتن در رتبه 1001 تا 1200 شرایط بهتری به نسبت سایرین دارد. از دیگر دانشگاه های خوب اندونزی برای تحصیل در رشته شهرسازی می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه براویجایا
  • دانشگاه حسن الدین
  • سبلاس مارت
  • دانشگاه لامپونگ
  • دانشگاه کامپیوتر اندونزی

شرایط تحصیل رشته شهرسازی در اندونزی

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در اندونزی

برای تحصیل در کشور اندونزی فرصت های مختلفی وجود دارد و دانشگاه های این کشور نیز شهریه های متفاوتی را نیز برای تحصیل در نظر گرفته اند. برای دانشجویانی خارجی که قصد تحصیل در این کشور را دارند می توان هزینه ای در حدود 3200$ تا 6000$ (دلار) را در نظر داشت. یکی از معایب تحصیل در اندونزی آن است که دانشجویان فرصت های بسیار محدودی برای دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور خواهند داشت و باید تمامی هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را شخصا پرداخت کنند.

هزینه زندگی در این کشور نیز ماهانه در حدود 800$ تا 1000$ (دلار) است و دانشجویان خارجی نمی توانند در این کشور ضمن تحصیل به کار مشغول شوند و به همین دلیل است که اندونزی را می توان به عنوان یکی از کشورهای غیر مقرون به صرفه در جهان برای تحصیل معرفی کرد.

شرایط کار شهرسازان در کشور اندونزی

افرادی که دوره تحصیلی خود را در کشور اندونزی به پایان رسانده باشند، می توانند شرایط مناسب برای کار در این کشور داشته باشند چراکه بازار کار این کشور اعتماد بسیار بالایی به مدارک دریافتی از اندونزی دارد. شرایط کار پس از تحصیل در اندونزی به گونه ای است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا برای دریافت تجربه کاری مناسب، در این کشور اقامت داشته باشند و شرایط بهتری را برای رزومه خود ایجاد کنند.

مهندسان شهرسازی در کشور اندونزی نیز شرایط مناسبی برای کار در این کشور خواهند داشت و می توانند پس از تحصیل در بازار کار اندونزی مشغول به کار شوند درآمد مهندسین شهرسازی در اندونزی نیز نسبتا مناسب است و می توان شرایط اقتصادی آن ها در اندونزی را مناسب ارزیابی کرد. در نمودار زیر می توان اطلاعات دقیق تری در این رابطه به دست آورد.

درآمد سالانه یک شهرساز در کشور اندونزی

در چنین شرایطی می توان گفت که یک شهرساز در کشور اندونزی شرایط مناسبی از نظر اقتصادی در کشور اندونزی خواهد داشت اما اینکه آیا اندونزی مقصد مناسبی برای تحصیل است یا خیر یک سوال جدی است که باید با دقت به آن پاسخ داد. در چنین شرایطی توصیه می شود تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *