ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در اوکراین

رشته شهرسازی در اوکراین

تحصیل رشته شهرسازی در اوکراین در دانشگاه های محدودی ممکن است و دانشجویان می توانند با انتخاب اوکراین، مسیر مهاجرت های آینده را هموار کنند. در اوکراین دانشگاه های محدودی برای تحصیل در رشته شهرسازی وجود دارد و این مسئله می تواند شرایط تحصیل در این کشور را مشکل سازد. اوکراین را می توان به عنوان پلی مناسب برای مهاجرت به قلب اروپا معرفی کرد که به خودی خود شرایط مناسبی برای زندگی بلند مدت ندارد. در چنین شرایطی به بسیاری از افرادی که شرایط تحصیل در بهترین کشورهای جهان را ندارند، توصیه می شود تا در اوکراین به ادامه تحصیل بپردازند و از این طریق بتوانند مهاجرت خود به کشورهای اروپایی را تسریع کنند.

رشته شهرسازی از جمله رشته های نوپا در میان علوم ارائه شده در جهان است که از ترکیب رشته هایی همچون جامعه شناسی، مهندسی عمران، معماری، علوم زمین و غیره بوجود آمده است. در بسیاری از دانشگاه های جهان، رشته مهندسی شهرسازی در دانشکده های هنر و علوم انسانی نیز ارائه می شود. در اوکراین نیز شرایط مشابهی برای تحصیل در رشته شهرسازی وجود دارد و دانشجویان با پایان یافتن دوره تحصیل خود در این کشور می توانند شرایط مناسبی برای مهاجرت به کشورهای تراز اول جهان برای خود ایجاد کنند. در چنین شرایطی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در اوکراین خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاهه ای اوکراین برای تحصیل در رشته شهرسازی کدامند؟
  • آیا اوکراین کشوری گرانقیمت برای تحصیل است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در اوکراین وارد بازار کار این کشور شد؟
  • درآمد یک شهرساز در این کشور چقدر است؟

دانشگاه های ارائه کننده رشته شهرسازی در اوکراین

اوکراین یکی از کشورهای اروپای شرقی است که به دانشجویان خارجی فرصت می دهد تا با هزینه های کم، تحصیل در رشته مورد علاقه خود را تجربه کنند. باید در نظر داشت که در بسیاری از مواقع رشته های ارائه شده در دانشگاه های این کشور، ظرفیتی به مراتب بیشتر از نیاز بازار کار را ارائه می کنند چراکه بسیاری از دانشجویان خارجی با دریافت مدرک تحصیلی خود، اوکراین را به مقصدی دیگر ترک می کنند.

فرآیند تحصیل رشته شهرسازی در کشور اوکراین در تصویر زیر نشان داده شده است.

فرآیند تحصیل رشته شهرسازی در کشور اوکراین

با ورود به دوره پادفک که یک دوره الزامی در این کشور است، دانشجویان می توانند مرحله اول برای رسیدن به پذیرش تحصیلی در این کشور را طی کنند. باید به این نکته نیز توجه داشت که دانشجویان بدون گذراندن دوره پادفک در اوکراین نمی توانند از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنند. دانشگاه های ارائه کننده رشته شهرسازی در اوکراین عبارتند از:

  • دانشگاه تجارت و بازرگانی دولتی کیف
  • ولودیمر دال شرقی
  • دانشگاه فنی ملی لوتسک
  • دانشگاه ملی یوری فدکویچ

در چنین شرایطی باید در نظر داشت که دانشگاه های اوکراین می توانند فرصت مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور را در اختیار دانشجویان قرار دهند چراکه تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است.

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در اوکراین

یکی از امتیازاتی که تحصیل در اوکراین به همراه دارد، هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود باید به دانشگاه پرداخت کنند. هزینه تحصیل رشته شهرسازی در این کشور در حدود 1600$ تا 3600$ (دلار) در سال است و دانشجویان بدون این که نیازی به بورسیه تحصیلی داشته باشند نیز می توانند هزینه های تحصیلی خود را پرداخت کنند.

از طرف دیگر هزینه های زندگی در اوکراین نیز بسیار حائز اهمیت است تا جایی که یک دانشجو می تواند با در اختیار داشتن 250$ (دلار) در ماه هزینه های زندگی خود در این کشور را پوشش دهد. دانشجویان می توانند با کار دانشجویی به صورت نیمه وقت در کشور اوکراین بخش عمده ای از این هزینه های خود در این کشور را تامین کنند.

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در اوکراین

شرایط کار پس از تحصیل در کشور اوکراین

با تحصیل در اوکراین، دانشجویان می توانند پس از تحصیل به عنوان نیروی کار در این کشور مشغول به کار شوند و از این طریق به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنند. شرایط کار در برخی از رشته های تحصیلی در این کشور چندان مناسب نیست و رشته شهرسازی یکی از این رشته های تحصیلی است. رشته شهرسازی در کشور اوکراین یکی از رشته های تحصیلی است که هنوز نتوانسته جایگاه خود در بازار کار این کشور را به دست آورد. به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که مهندسین شهرسازی بتوانند پس از تحصیل در این کشور بتوانند به سادگی وارد بازار کار شوند. با این حال یک مهندس شهرساز در کشور اوکراین می تواند به طور متوسط در سال 354804₴ (هریونیا) است.

مهندسین شهرسازی در کشور اوکراین می توانند پس از تحصیل، وارد دانشگاه های کشورهای پیشرفته شوند یا برای کار به کشورهای مطرح جهان مهاجرت کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که ارزش تحصیل در کشور اوکراین بیشتر از برخی دیگر از کشورهای شرق اروپا است. اگر برنامه بلند مدت برای اقامت در کشور اوکراین دارید، بهتر است رشته ای به غیر از شهرسازی را برای خود انتخاب کنید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق تر در این رابطه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *