ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در ایسلند

رشته شهرسازی در ایسلند

تحصیل در رشته شهرسازی در ایسلند می تواند تجربه فرصتی متحول کننده و در عین حال کسب آموزش دست اول باورنکردی در محیطی منحصر به فرد باشد. ایسلند کشوری بسیار توسعه یافته با سیستم آموزش عالی در سطح جهانی است. با وجود این که ایسلند عضو اتحادیه اروپا نیست اما توافقنامه شنگن را امضا کرده است. به این ترتیب، کسانی که قصد تحصیل در ایسلند را دارند، از عضویت این کشور در حوزه شنگن بهره مند خواهند شد زیرا می توانند آزادانه در اروپا سفر کنند. در این کشور اکثر موسسات آموزش عالی توسط دولت یا احزاب خصوصی با حمایت دولتی اداره می شوند. در حال حاضر، حدود 18000 دانشجو در سیستم آموزش عالی آن ثبت نام کرده اند که حدود 5% از آن ها دانشجویان بین المللی هستند.

نام مستعار ایسلند که در اقیانوس اطلس شمالی نزدیک قطب شمالگان قرار دارد “سرزمین آتش و یخ” است که به تنوع چشمگیر ویژگی های طبیعی آن اشاره دارد. ایسلند یکی از فعالترین مناطق آتشفشانی جهان است و همچنین دارای مناطق وسیعی است که پوشیده از یخچال های طبیعی است. ایسلند از بحران مالی جهانی در 2008 ضربه سختی خورد، اما از 2010 شاهد بهبود اقتصادی ثابتی بوده است. ریکیاویک – پایتخت ایسلند – که اغلب بعنوان یکی از تمیزترین و امن ترین شهرهای جهان در نظر گرفته می شود، مکان مناسبی برای تجربه تحصیل بدون استرس و لذت بخش در خارج از کشور است. این شهر بدلیل وجود دانشگاه ایسلند که مجموعه گسترده ای از کلاسها را به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی ارائه می دهد، مشهور است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته شهرسازی در ایسلند تهیه نموده اند.

بهترین فرصت های کارشناسی ارشد رشته شهرسازی در ایسلند

در زیر دو فرصت عالی برای تحصیل در ایسلند در مقطع کارشناسی ارشد در رشته شهرسازی را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهنوع برنامهمدت زمان تحصیلزبان آموزشمحل تحصیل
توسعه جوامع ساحلی و منطقه ایUniversity Center of the Westfjordsتمام وقت18 – 24 ماهانگلیسیپردیس دانشگاه
برنامه ریزیدانشگاه کشاورزی ایسلندنامشخصنامشخصایسلندیپردیس دانشگاه

توسعه جوامع ساحلی و منطقه ای، یک برنامه کارشناسی ارشد بین المللی و چند رشته ای در زمینه توسعه مناطق روستایی و دورافتاده در گذشته و آینده است. University Center of the Westfjords که این برنامه را ارائه می دهد یک موسسه آموزش عالی می باشد که در Ísafjörður ایسلند واقع شده است. این مرکز دانشگاهی در سال 2005 تاسیس گردیده است.

برنامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی در دانشگاه کشاورزی ایسلند نیز تئوری و عمل برنامه ریزی و مطالعه شرایط ایسلندی (Icelandic circumstances) را با هدف توسعه پایدار و ایجاد یک محیط زیست قابل زندگی ترکیب می کند. دانشگاه کشاورزی ایسلند (AUI) در 1 ژانویه 2005 تاسیس شده است. این دانشگاه یک موسسه آموزشی و تحقیقاتی در زمینه کشاورزی و علوم زیست محیطی است. تمرکز اصلی این دانشگاه بر حفظ و استفاده پایدار از زمین و منابع حیوانی، از جمله کشاورزی، باغداری و جنگلداری سنتی، برنامه ریزی زیست محیطی، علوم ترمیم و بازسازی (restoration sciences)، توسعه روستایی و توسعه پایدار است.

بهترین فرصت های کارشناسی ارشد رشته شهرسازی در ایسلند

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته شهرسازی در ایسلند

ایسلند بخشی از منطقه اقتصادی اروپا یا EEA است. این بدان معنی است که دانشجویان اتحادیه اروپا، نروژ، لیختن اشتاین یا سوئیس می توانند آزادانه وارد ایسلند شوند و تا زمانی که دوست دارند در آن جا بمانند. اما اگر دانشجو اهل یکی از این کشورها نیست، احتمالاً برای تحصیل در ایسلند به ویزا نیاز خواهد داشت. اگر کسی برای یک دوره کوتاه مدت به ایسلند می رود، اگر از کشوری معاف از ویزا هست، می تواند تا نود روز بدون ویزا در این کشور بماند. اما اگر دانشجو باید مدت طولانی تری در این کشور بماند، قطعا به ویزا نیاز خواهد داشت. برای دریافت ویزای دانشجویی ایسلند موارد زیر مورد نیاز است:

  • گذرنامه
  • دو قطعه عکس در اندازه عکس گذرنامه
  • مدرک پرداخت هزینه. هزینه ویزا 6000ISK (کرونای ایسلند) معادل 50$ (دلار آمریکا) است.
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدرک پذیرش در برنامه
  • کپی از گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • مدرک بیمه سلامت. حداقل باید تا 2000000ISK (کرونای ایسلند) معادل 16000$ (دلار آمریکا) را پوشش دهد.
  • مدرک خودکفایی مالی از طریق صورتحساب های بانکی

مدارکی که به زبان انگلیسی یا زبان نوردیک نیستند، باید بصورت ترجمه رسمی ارائه شوند. پس از ورود به ایسلند، دانشجویان باید اجازه اقامت دریافت کنند که این کار را می توانند در اداره مهاجرت در ریکیاویک – یکی از بهترین شهرهای ایسلند برای تحصیل – انجام دهند. این مجوز به دانشجویان امکان می دهد تا حداکثر 15 ساعت در هفته کار کنند. یافتن شغل در ریکیاویک بدون دانستن زبان ایسلندی امکان پذیر است، اما در جاهای دیگر می تواند دشوارتر باشد. این مجوز همچنین به دانشجویان امکان می دهد که بعنوان توریست در کشورهای EEA، EU و سوئیس، به استثنای ایرلند، سفر کنند. از آنجایی که ویزاهای ایسلند ویزاهای شنگن هستند، دانشجویان باید از طریق ایسلند وارد این منطقه شوند.

هزینه های زندگی دانشجویان رشته شهرسازی در ایسلند

کشورهای شمال اروپا به گرانی شهرت دارند. این امر شامل ایسلند نیز می شود. این بدان معناست که دانشجویان باید در طول مدت زمانی که در آن جا هستند با دقت و احتیاط بودجه بندی کنند. از آن جایی که اکثر دانشجویان در ریکیاویک تحصیل می کنند، در زیر برخی هزینه های زندگی در این شهر را بر حسب کرونای ایسلند و دلار نشان می دهیم:

  • اجاره ماهانه (آپارتمان یک خوابه): 200000ISK (1650$)
  • خدمات رفاهی (متوسط ماهانه): 13000ISK (110$)
  • کارت حمل و نقل عمومی ماهانه: 13000ISK (110$)

البته بسیاری از دانشجویان در ایسلند زندگی در خوابگاه یا اقامتگاه مشترک را انتخاب می کنند. در ایسلند خوابگاه ها به عنوان corridor شناخته می شوند. بدون احتساب اجاره، میانگین هزینه زندگی در ریکیاویک 160000ISK(کرونای ایسلند) معادل 300$ (دلار) در ماه است. مانند بسیاری از کشورهای دیگر، اجاره بها به عنوان هزینه جداگانه محاسبه می شود.

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در ایسلند را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در ایسلند

اجازه اقامت به دانشجویان امکان دسترسی به مراقبت های بهداشتی-درمانی ایسلندی را می دهد. ایسلند یک کشور بسیار خودکار است. کارت و پرداخت بدون تماس در همه جا پذیرفته می شود. در واقع بعضی جاها پول نقد نمی پذیرند. برخی از ایسلندی ها حتی به طور معمول پول نقد حمل نمی کنند. توصیه می شود دانشجویان حتما یک کارت بانکی که در خارج از کشور کار می کند همراه داشته باشند. چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته شهرسازی در ایسلند هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه تحصیل و زندگی در ایسلند با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *