ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در سنگاپور

رشته شهرسازی در سنگاپور

سنگاپور از کشورهای کوچک جهان است که از نظر علمی شرایط مناسبی دارد، به همین دلیل تحصیل رشته شهرسازی در سنگاپور مورد توجه قرار میگیرد. افرادی که قصد تحصیل در کشورهای شرقی آسیا را دارند، می توانند از سنگاپور به عنوان یکی از بهترین گزینه های خود برای تحصیل یاد کنند. دانشگاه های سنگاپور از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و بر خلاف باورهای عمومی، بسیاری از آن ها توانسته اند جایگاه بسیار مناسبی را برای خود به دست آورند. در چنین شرایطی باید گفت که تنها افرادی که با تحقیق در این زمینه گام بر می دارند می توانند کیفیت مناسب تحصیل در سایر کشورهای جهان را تجربه کنند.

رشته شهرسازی یکی از رشته های جدید در جهان علم است که از ترکیب چندین رشته مختلف به دست آمده است و به همین دلیل، افراد باید در تلاش باشند تا بهترین گزینه های ممکن را برای خود انتخاب کنند تا بتوانند در بازار کار از جایگاه مناسبی برخوردار شوند. دانشگاه های سنگاپور در رشته شهرسازی نیز توانسته اند جایگاه عالی را به خود اختصاص دهند و همین مسئله برای انتخاب این کشور به عنوان یک مقصد مناسب برای تحصیل کافی است. با این حال متقاضیان باید از جزئیات این مسئله نیز با خبر باشند. در ادامه، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در سنگاپور خواهند پرداخت.

  • مهم ترین دانشگاه های سنگاپور برای تحصیل در رشته شهرسازی کدامند؟
  • آیا سنگاپور مقصدی ارزان قیمت برای تحصیل در رشته شهرسازی است؟
  • شرایط دریافت اقامت دائم سنگاپور برای شهرسازان چگونه است؟
  • آیا مهندسان شهرسازی در سنگاپور از سطح درآمد بالا برخوردار هستند؟

معرفی بهترین دانشگاه های رشته شهرسازی در کشور سنگاپور

سنگاپور یکی از کم وسعت ترین کشورهای جهان است که در سال های گذشته پیشرفت بسیار زیادی را در زمینه های مختلف به دست آورده است و همین مسئله سبب شده است تا امروزه از آن به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد تحصیل در خارج از کشور یاد شود. کیفیت بالای دانشگاه های این کشور در رشته شهرسازی نیز قابل لمس است تا جایی که دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) با رتبه 11 توانسته به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته شهرسازی شناخته شود و نکته جالب در رابطه با این دانشگاه آن است که 7551 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه نانیانگ سنگاپور نیز که به ارائه رشته های علوم مهندسی می پردازد در رتبه 12 جهان قرار دارد و 6091 دانشجوی بین المللی نیز در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

این دو دانشگاه به عنوان دانشگاه های کلیدی در این کشور شناخته می شوند و افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، بهتر است از چنین دانشگاه های با کیفیتی پذیرش دریافت کنند. با این حال باید در نظر داشت که دریافت پذیرش از دانشگاه های با اعتبار سنگاپور نیاز به رزومه تحصیلی قدرتمند دارد.

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در سنگاپور برای دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 18000$ تا 32000$ (دلار) در سال است و این مسئله ای است که دانشجویان پیش از ورود به این کشور باید به آن توجه داشته باشند.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته شهرسازی در کشور سنگاپور

فرآیند ورود به رشته شهرسازی در دانشگاه های سنگاپور

باید در نظر داشت که دانشگاه های سنگاپور این رشته را از مقطع کارشناسی تا دکترا ارائه می کنند و افرادی که تمایل به شرکت در این دوره ها داشته باشند، می توانند بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی وارد مقطع کارشناسی شوند اما در برخی از شاخه های این رشته از جمله طراحی شهری در مقطع کارشناسی ارشد، شرکت در آزمون های ورودی برای دانشجویان الزامی است و به همین دلیل است که پروسه دریافت پذیرش در این رشته های در مرحله اول موقتی است.

پروسه ورود به دانشگاه های سنگاپور را می توان در تصویر زیر مشاهده کرد.

پروسه ورود به دانشگاه های سنگاپور

دانشجویان با دریافت مدارک پذیرش تحصیلی نهایی خود از دانشگاه های سنگاپور می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند و در صورتی که از طرف سفارت واجد شرایط شناخته شود، قادر به مهاجرت تحصیلی به این کشور خواهند بود. تحصیل در سنگاپور می تواند مقدمه بسیار مناسبی برای رسیدن به اقامت دائم این کشور باشد اما هرگز به اقامت در این کشور ختم نخواهد شد.

شرایط اقامت پس از تحصیل شهرسازان در سنگاپور

زمانی که فردی مدرک تحصلی خود از کشور سنگاپور را در اختیار گرفت، قادر خواهد بود تا برای رسیدن به کار در این کشور فعالیت های لازم را انجام دهد و در صورتی که موفق به امضای قرارداد کاری در این کشور شد، می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند و از این طریق اقامت این کشور را به دست آورد.

شهرسازان در کشور سنگاپور از درآمد مناسبی برخوردار هستند و می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. یک مهندس شهرساز در کشور سنگاپور به طور متوسط سالیانه درآمدی در حدود 78271$ (دلار سنگاپور) دریافت خواهند کرد. دانشجویانی که دوره کارشناسی خود را در کشور دیگری به پایان رسانده باشند، می توانند با کار نیمه وقت در شرکت های مرتبط با رشته شهرسازی به مدت 16 ساعت در هفته، پروسه کار در این کشور را نیز بیاموزند و شرایط مناسب تری برای دریافت اقامت خود ایجاد کنند.

با همه این تفاسیر باید در نظر داشت که سنگاپور از جمله کشورهایی است که به دلیل اعتبار بالای دانشگاه های آن، مراحل سختی را برای پذیرش از دانشگاه ایجاد می کند. در صورتی که به تحصیل در این کشور یا سایر کشورهای پیشرفته جهان علاقه دارید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *