ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در سوئد

رشته شهرسازی در سوئد

فرایند مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل به گونه ای است که میتوان تحصیل در رشته شهرسازی در سوئد را یکی از گزینه های مناسب برای تحصیل معرفی کرد. سوئد در سال های اخیر به شدت مورد توجه ایرانیان بوده است و یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور، تحصیل در دانشگاه های آن بوده است. افرادی که سوئد را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، می توانند شرایط متفاوتی برای تحصیل در این کشور تجربه کنند و در چنین شرایطی می توان گفت که تحصیل در سوئد نیازمند به دست آوردن اطلاعات دقیق در رابطه با شرایط مهاجرتی به این کشور است.

رشته شهرسازی از جمله رشته هایی است که با کیفیت بسیار مناسب در این کشور ارائه می شود و علاقمندان به تحصیل در رشته شهرسازی می توانند گزینه های متعددی را برای تحصیل خود در اختیار داشته باشند. فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های سوئد مناسب است و امکان تحصیل در دوره زبان در سوئد نیز شرایط تحصیل در این کشور را جذاب تر از گذشته ساخته است. افرادی که قصد دارند همراه با خانواده خود به کشوری دیگر سفر کنند نیز می توانند از سوئد به عنوان یکی از جدی ترین مقاصد خود یاد کنند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در سوئد خواهند پرداخت و از مخاطبان را از آخرین وضعیت تحصیل در این کشور باخبر خواهند ساخت.

  • شرایط تحصیل در کشور سوئد چیست؟
  • آیا تحصیل در سوئد هزینه های زیادی را به همراه خواهد داشت؟
  • متوسط درآمد یک شهرساز در کشور سوئد چقدر است؟
  • آیا می توان در سوئد ضمن تحصیل به کار مشغول شد؟

معرفی دانشگاه های رشته شهرسازی در کشور سوئد

زمانی که متقاضیان تحصیل در رشته شهرسازی، سوئد را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، بدون تردید از کیفیت آموزش در این کشور باخبر هستند. افرادی که مدارک خود را برای تحصیل در سوئد به دانشگاه های این کشور تحویل می دهند، باید انتظار رقابتی سخت برای دریافت پذیرش را داشته باشند اما خوشبختانه گزینه های مختلفی که برای تحصیل در دسترس قرار دارند، فرآیند دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور را تعدیل می کند.

دانشگاه لوند در سوئد به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته شهرسازی شناخته می شود و رتبه 87 جهانی را در اختیار دارد. از طرف دیگر، حضور 6682 دانشجوی خارجی با توجه به وسعت دانشگاه، می تواند نشان از کیفیت بالای تحصیل در این دانشگاه باشد. موسسه تکنولوژی KTH در سوئد نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور برای تحصیل در رشته شهرسازی است اما تنها 3057 دانشجوی بین المللی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند اما از نظر تولید علم، این دانشگاه یکی از برترین ها در سوئد است. دانشگاه تکنولوژی چالمرز در گوتنبرگ نیز یکی دیگر از دانشگاه های تراز اول سوئد برای تحصیل در رشته شهرسازی به حساب می آید. به ازای هر 8 دانشجو در این کشور یک استاد دانشگاه وجود دارد و این مسئله به خوبی از اهمیت آموزش در این دانشگاه خبر می دهد.

علاوه بر این، در دانشگاه های زیر نیز می توان در رشته شهرسازی تحصیل کرد:

  • آپسالا
  • استکهلم
  • گوتنبرگ
  • لیکوپینگ
  • اومه آ
  • مالمو

معرفی دانشگاه های رشته شهرسازی در کشور سوئد

آمادگی های اولیه برای تحصیل رشته شهرسازی در سوئد

برای این که فردی بتواند در سوئد به ادامه تحصیل بپردازد، باید مدارک مورد نیاز خود برای ورود به این کشور را فراهم کند. یکی از مهم ترین این مدارک، مدرک زبان برای ورود به دانشگاه های سوئد است. یادگیری زبان سوئدی از خارج از سوئد کار دشواری است و به همین دلیل است که اکثر دانشجویان خارجی در این کشور، با زبان انگلیسی به ادامه تحصیل می پردازند. خوشبختانه سوئد یکی از معدود کشورهای جهان است که به دانشجویان ایرانی اجازه می دهد تا برای تحصیل در دوره های زبان وارد این کشور شوند اما پیش شرط اولیه دریافت نمره 5.5 در این آزمون است.

با دریافت مدرک زبان، فرد باید سایر مدارک خود برای تحصیل را فراهم کند که به شرح زیر تقسیم می شوند:

  • پاسپورت معتبر
  • ریز نمرات تحصیلی در تمامی مقاطع قبلی
  • ترجمه مدرک یا مدارک قبلی تحصیلی

با در اختیار داشتن این مدارک، فرد می تواند پذیرش تحصیلی خود از دانشگاه های سوئد را به دست آورد و سپس برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد اقدام کند. یکی از مهم ترین مزایای دریافت این ویزا آن است که فرد می تواند به صورت همزمان برای همراهان خود نیز ویزا دریافت کند. پروسه ورود به سوئد به عنوان دانشجوی خارجی را می توان به شرح زیر تقسیم کرد.

پروسه ورود به سوئد به عنوان دانشجوی خارجی

بررسی مسائل مالی در روند تحصیل رشته شهرسازی در سوئد

علاقمندان به تحصیل در سوئد باید هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشور را به شدت مورد بررسی قرار دهند چراکه سوئد یکی از پرهزینه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است. هزینه تحصیل رشته شهرسازی در کشور سوئد برای دانشجویان خارجی در حدود 11000€ الی 15000€ (یورو) در سال است و دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد فرصت های کمی برای دریافت بورسیه خواهند داشت.

در رابطه با هزینه های زندگی در این کشور نیز دانشجویان باید سالیانه مبلغی بیش از 12000€ (یورو) را برای زندگی خود در نظر داشته باشند که بیش از متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در کشورهای دیگر اروپایی است. با این حال، دانشجویان در سوئد می توانند به صورت تمام وقت ضمن تحصیل خود کار کنند و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند. همراه فرد نیز از چنین امکانی برخوردار است. با کار در سوئد و پرداخت مالیات، دانشجویان می توانند پس از یک سال تحصیل، در سال دوم به صورت رایگان به ادامه تحصیل بپردازند و از مزایای کار در این کشور بهره ببرند.

پس از تحصیل نیز دانشجویان می توانند در سوئد کار کنند و مهندسین شهرسازی در این کشور شانس بسیار خوبی برای ادامه زندگی در این کشور خواهند داشت. مهندسین شهرسازی در سوئد، درآمدی در حدود 468000SEK (کرون سوئد) خواهند داشت  و این مبلغ برای تامین هزینه های زندگی یک خانواده در این کشور نیز کافی است. در صورتی که اندیشه تحصیل در سوئد یا سایر کشورهای برتر جهان را در سر دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *