ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در شیلی

رشته شهرسازی در شیلی

در سالهای اخیر، سال به سال بر تعداد دانشگاه های ارائه کننده رشته شهرسازی در شیلی اضافه شده است و این خبری خوبی برای علاقمندان به این رشته است. شیلی را می توان به عنوان یکی از 4 کشور برتر آمریکای جنوبی برای تحصیل معرفی کرد و این مسئله می تواند باعث اطمینان خاطر علاقمندان به تحصیل در این کشور شود. افرادی که شیلی را به عنوان مقصد نهایی تحصیل خود انتخاب می کنند باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند و با توجه به این موضوع برنامه ریزی های بلند مدتی را برای رسیدن به موفقیت نهایی انجام دهند.

رشته شهرسازی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با علوم مهندسی و معماری شناخته می شود و افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند باید توانایی کار در هر دو زمینه را داشته باشند تا بتوانند به موفقیت دست پیدا کنند. نکته جالب در رابطه با تحصیل در رشته شهرسازی آن که دانشجویان مقطع کارشناسی در این رشته نمی توانند همین رشته را در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کنند و باید در این مقطع باید یکی از رشته های مدیریت شهری، برنامه ریزی شهری و منطقه ای و همچنین طراحی شهری را به عنوان تخصص خود انتخاب کنند.

تنوع و جذابیت این رشته تحصیلی سبب شده است تا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در شیلی بپردازند.

  • برترین دانشگاه های رشته شهرسازی در شیلی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در این رشته چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور اقامت به دست آورد؟
  • متوسط درآمد یک شهرساز در شیلی چقدر است؟

بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته شهرسازی در شیلی

بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته شهرسازی در شیلی

رشته شهرسازی یکی از رشته های نوپا در دنیای امروز به حساب می آید و افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، سالیانه با داده های جدیدی روبرو خواهند شد و به همین دلیل است که تحصیل در برترین دانشگاه های جهان در این رشته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رشته شهرسازی در شیلی نیز رفته رفته جایگاه بهتری پیدا کرده است تا جایی که دانشگاه کاتولیک شیلی (UC) در رتبه 135 جهان یکی از دانشگاه های ارائه کننده این رشته است اما باید در نظر داشت که تنها 1072 دانشجوی خارجی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. دانشگاه شیلی نیز به عنوان دومین دانشگاه برتر این کشور در رشته شهرسازی، رتبه 183 جهان را در اختیار دارد ولی 1697 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که نشان از اهمیت بیشتر این دانشگاه در اذهان عمومی دارد.

از دیگر دانشگاه های ارائه کننده رشته شهرسازی می توان به دانشگاه های زیر اشاره داشت:

  • آندرس بلو در رتبه 1001 تا 1200
  • دانشگاه والپارایسو در رتبه 1001 تا 1200

خوشبختانه هزینه تحصیل در دانشگاه های شیلی مناسب است و به همین دلیل است که می توان اقبال مناسب به دانشگاه های این کشور را از طرف دانشجویان خارجی مشاهده کرد. هزینه تحصیل رشته شهرسازی در شیلی در حدود 3200$ تا 4600$ (دلار) است و دانشجویان می توانند با هزینه ای کم در این کشور تحصیل کنند. البته با توجه به عدم امکان کار دانشجویی در این کشور، دانشجویان باید به هزینه 800$ (دلار) در ماه زندگی خود توجه داشته باشند.

شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور شیلی

زمانی که فردی تصمیم به تحصیل در شیلی می گیرد، باید فرآیند آن را نیز به درستی طی کند. این فرایند در تصویر زیر نشان داده شده است.

فرآیند تحصیل در شیلی

دانشجویان باید در نظر داشته باشند که پس از دریافت مدارک تحصیلی خود از دانشگاه های شیلی می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیز اقدام کنند. در چنین مرحله ای، دسترسی به مدارک زیر الزامی است؛

  • مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی با توجه به نوع پذیرش
  • ترجمه ریز نمرات و مدرک تحصیلی دوره های قبل تحصیل
  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس در قطع پاسپورتی
  • هزینه درخواست ویزا
  • بلیت پرواز به شیلی
  • رزرو محل اقامت اولیه
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی

متوسط درآمد فارغ التحصیلان رشته شهرسازی در شیلی

افرادی که در شیلی تحصیل خود را به پایان رسانده باشند، این توانایی را خواهند داشت که در این کشور به جستجوی کار بپردازند و در صورت موفقیت در کاریابی، قادر خواهند بود تا اقامت این کشور را به دست آورند. مهندسان شهرسازی در کشور شیلی فرصت های نسبی برای یافتن شغل خواهند داشت و نمی توان گفت شرایط کاریابی برای آن ها در بهترین شکل ممکن فراهم است. با این وجود باید در نظر داشت که بسیاری از دانشجویان پس از تحصیل در این کشور به فکر مهاجرت به کشورهای تراز اول آمریکای شمالی خواهند بود و در این مسیر گام برمی دارند.

در صورتی که دانشجویان در کشور شیلی برای کار بمانند، می توانند سالیانه در حدود 20486443 CLP (پزوی شیلی) درآمد داشته باشند و این مسئله به آن ها کمک می کند تا کیفیت زندگی خود در این کشور را بهبود ببخشند و در شرایط اقتصادی مناسبی زندگی کنند.

شرایط کار در شیلی به گونه ای است که افراد می توانند با کار در این کشور اقامت دائمی شیلی را نیز به دست آورند و از مزایای آن بهره ببرند. با این حال باید به این نکته توجه داشت که تحصیل در شیلی می تواند هزینه های بسیاری را به همراه داشته باشد. در صورتی که به دنبال بهترین راه های مهاجرت به شیلی هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته شهرسازی در شیلی

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته شهرسازی در  شیلی، در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا امکان تحصیل رشته شهرسازی در شیلی به زبان انگلیسی وجود دارد؟ اغلب موسسات آموزشی در شیلی، به ویژه در رشته شهرسازی تمامی دروس در این رشته تحصیلی را به زبان اسپانیای آموزش می دهند.
  • شرایط پذیرش دانشگاه ها برای تحصیل رشته شهرسازی در شیلی چگونه است؟ شرایط پذیرش دانشگاه های شیلی به ویژه در رشته شهرسازی بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار ساده تر می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *