ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در صربستان

رشته شهرسازی در صربستان

رشته شهرسازی در صربستان را نمی توان به عنوان یکی از رشته های تراز اول در این کشور معرفی کرد چراکه در دانشگاه های بسیار محدود ارائه می شود. دانشجویانی که رشته شهرسازی را به عنوان رشته مورد علاقه خود پیگیری می کنند، باید در نظر داشته باشند که شرایط مناسب برای کار آن ها در کشورهای در حال توسعه جهان چندان فراهم نیست و این موضوع می تواند آینده شغلی آن ها را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. بدون تردید فرصت های کم تحصیل در این رشته در بسیاری از کشورهای جهان نیز به همین دلیل است. کمبود فرصت های دریافت پذیرش از دانشگاه های صربستان در این رشته سبب فشرده تر شدن فرایند ورود به دانشگاه خواهد شد.

در چنین شرایطی به دانشجویان توصیه می شود تا برای انتخاب دانشگاه مورد نظر خود برای تحصیل در رشته شهرسازی به فکر گزینه های دیگری باشند که می تواند علاوه بر کیفیت مناسب آموزش، هزینه های مقرون به صرفه ای را به همراه داشته باشد. حضور در صربستان به عنوان یکی از کشورهای شرق اروپا نمی تواند از نظر اقامتی نیز امکانات مناسبی را در اختیار شهروندان خارجی قرار می دهد. با وجود همه این مسائل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در صربستان خواهیم پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های صربستان برای تحصیل در رشته شهرسازی کدامند؟
  • هزینه دانشگاه های صربستان برای تحصیل در این رشته چقدر است؟
  • آیا دانشجویان خارجی می توانند در صربستان اقامت به دست آورند؟
  • یک شهرساز در این کشور چقدر درآمد خواهد داشت؟

بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته شهرسازی در صربستان

شرایط تحصیل در کشور صربستان به گونه ای است که دانشجویان بدون شرکت در آزمون های ورودی می توانند وارد مقاطع مختلف تحصیلی شوند اما در رشته شهرسازی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، معمولا دانشجویان موظف به شرکت در آزمون های اولیه هستند تا بتوانند از این طریق تسلط خود را به اصول اولیه علوم شهرسازی را نشان دهند. در تصویر زیر می توان روند ورود به دانشگاه های صربستان در رشته شهرسازی را مشاهده کرد.

بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته شهرسازی در صربستان

در حال حاضر دانشگاه بلگراد بهترین دانشگاه صربستان برای تحصیل رشته شهرسازی به حساب می آید ولی توانسته رتبه 1001 تا 1200 را به دست آورد و این نشان از اعتبار نه چندان بالای این دانشگاه دارد. البته باید به این نکته اشاره داشت که بیش از 4500 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

یکی از مزایای تحصیل در صربستان در رشته شهرسازی برای دانشجویان خارجی آن است که می توانند به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند و تنها پس از 3 سال می توانند مدرک کارشناسی خود را به دست آورند. در دوره کارشناسی ارشد نیز گرایشات مختلفی از این رشته وجود دارد که می توان با تحصیل در آن ها شرایط مختلفی را برای خود ایجاد کرد.

هزینه تحصیل در رشته شهرسازی در صربستان

تحصیل در صربستان در رشته شهرسازی هزینه های مقرون به صرفه ای را برای دانشجویان به همراه خواهد داشت. دانشجویان رشته شهرسازی در کشور صربستان تنها به بودجه ای در حدود 2300$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت تا بتوانند هزینه های مربوط به تحصیل خود در این کشور را تامین کنند. دریافت بورسیه تحصیلی در کشور صربستان کار ساده ای نیست و علاقمندان به تحصیل در این کشور باید هزینه های تحصیل خود در این کشور را شخصا تامین کنند.

در سوی دیگر نیز هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور قرار دارد. دانشجویان خارجی در این کشور باید مبلغی در حدود 3000$ (دلار) در سال را نیز به عنوان هزینه های زندگی خود در نظر داشته باشند. در چنین شرایطی باید گفت که دانشجویان خارجی در کشور صربستان می توانند به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنند تا از این طریق هزینه های زندگی خود را نیز تامین کنند و دغدغه های مالی خود را کاهش دهند.

هزینه تحصیل در رشته شهرسازی در صربستان

عوامل تاثیرگذار بر روند اقامت شهرسازان در کشور صربستان

دانشجویانی که در صربستان دوره تحصیلی خود را به پایان رسانده باشند می توانند پس از تحصیل در این کشور اقامت داشته باشند. در چنین شرایطی، دانشجویان باید در بازه زمانی که در اختیار آن ها قرار گرفته است به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که موفق به کاریابی در این رشته شدند قادر خواهند بود تا ویزای کار این کشور را به دست آورند و سپس آن را به اقامت تبدیل کنند.

شهرسازان درکشور صربستان می توانند درآمدی در حدود 118000 RSD (دینار) در اختیار خواهند داشت. یکی از عواملی که می تواند در میزان درآمد یک مهندس شهرساز در صربستان اثرگذار باشد، میزان تحصیلات او است تا جایی که درآمد یک مهندس شهرساز با مدرک کارشناسی به طور متوسط 98400RSD (دینار صربستان) و درآمد یک کارشناس ارشد 137000 RSD (دینار صربستان) در ماه است که رشدی معادل 39% را نشان می دهد.

تجربه کاری نیز در این زمینه می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد چرا که دو سال سابقه کار در این زمینه می تواند 32% بر میزان درآمد ماهانه فرد تاثیر مستقیم داشته باشد. با همه این تفاسیر باید به این نکته اشاره داشت که صربستان مقصدی مناسب برای تحصیل در شرق اروپا نیست و شما می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را در مسیر رسیدن به بهترین کشورهای جهان همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *