ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در لهستان

رشته شهرسازی در لهستان

رشته شهرسازی در لهستان انتخابی هوشمندانه است؛ چرا که هم با هزینه های پایین همراه است و هم مزایای زندگی در شنگن و اتحادیه اروپا را دارد. یعنی دانشجویی که ویزای تحصیلی لهستان را اخذ کند می تواند به راحتی به کل شنگن سفر کند، در حالی که تحصیل در کشوری مثل کلمبیا هم گران تر از لهستان است، هم چنین مزایایی به همراه ندارد. این نکته هم فراموش نشود برخلاف کشورهایی مثل کلمبیا، مکزیک و غیره که فوق العاده ناامن هستند، لهستان جزو نقاط امن کره زمین به حساب می آید. تصور کنید که لیسانس یا فوق لیسانس خود را به معنای واقعی کلمه در مرکز اروپا به دست آورید، واقعیتی که درهای شما را برای کار و سفر در چندین مقصد اروپایی باز می کند.

لهستان یا به طور رسمی جمهوری لهستان، یک کشور اروپای مرکزی با تعداد زیادی از کشورها مانند لیتوانی، منطقه کالینینگراد، بلاروس، اوکراین، اسلواکی، جمهوری چک و آلمان همسایه و هم مرز است که سهولت و سرعت سفر به این کشور را نشان می دهد. نه تنها این، بلکه لهستان یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است (مدرک دکترا در واقع به صورت تقریبا ارائه می شود!) و شهرهای لهستانی مانند ورشو و کراکوف در بین برترین شهرهای دانشجو پسند انتخاب شده اند که فضایی پر جنب و جوش و فضای عالی را ارائه می دهند و خیلی هم امن هستند. محیط تحصیلی و هزینه کم زندگی در لهستان سبب شده دانشجویان ایرانی هم به این کشور زیبا توجه کنند. پس موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده تا در این مقاله اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل در لهستان ارائه نماید:

  • هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در لهستان چقدر است؟
  • درآمد فارغ التحصیلان رشته شهرسازی در این کشور به چه صورت است؟
  • هزینه زندگی در لهستان چقدر است؟

درباره تحصیل در لهستان

با توجه به سیستم آموزش عالی کشور، این یک انتخاب عالی است که می توانید برای حرفه خود انتخاب کنید و آینده خود در اتحادیه را تضمین نمایید. سیستم لهستانی با مقرون به صرفه بودن، دسترسی و تمرکز تخصصی مشخص می شود و دانشگاه های خیلی خوبی دراین کشور قرار دارند. مثلا دانشگاه Jagiellonian توسط پادشاه کازیمیر سوم کبیر در سال 1364 تأسیس شد و تا به امروز به طور مداوم با فارغ التحصیلان برجسته ای مانند نیکلاس کوپرنیک، جان پل دوم یا برونیسلاو مالینوفسکی تدریس می کند و در حوزه شهرسازی نیز دانشگاه خوبی به شمار می رود. دیگر دانشگاه‌های معتبر جهانی در این کشور برای رشته شهرسازی عبارتند از: دانشگاه ورشو، دانشگاه آدام میک‌ویچ در پوزنان و غیره. از اطلاعات کلی در خصوص تحصیل در لهستان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

مواردتوضیحات
جمعیت38.2 میلیون نفر
زبان رسمیلهستانی
پایتختورشو
سال تحصیلیاز اکتبر تا ژوئن
تعداد دانشجویان بین المللی46000
مساحت312696
پیش شماره48+
واحد پولزلوتی

هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در لهستان

هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در لهستان

در لهستان برای تحصیل رشته شهرسازی می توانید بیش از 500 موسسه را برای انتخاب پیدا کنید که 16 مورد از آنها در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS و 25 مورد از آنها در رتبه بندی دانشگاه QS EECA قرار دارند. دانشگاه‌های لهستان هر کدام قوانین مالی مخصوص به خود را دارند؛ پس هزینه تحصیل در لهستان با توجه به این که فرد کدام دانشگاه، کدام رشته و همچنین مقطع تحصیلی را انتخاب می نماید متفاوت است. اما به طور کلی در سال 2022 چنین می توان بیان داشت که شهریه رشته شهرسازی در دانشگاه های دولتی لهستان سالانه 2230$ تا 4180$ (دلار آمریکا) می باشد.

البته تحصیل رشته شهرسازی در دانشگاه های خصوصی لهستان به مراتب پرهزینه تر است و شهریه آن بالای 6600$ (دلار آمریکا) در سال خواهد بود. علاوه بر شهریه دانشگاه، وقتی صحبت از تحصیل در یک کشور خارجی به میان می آید، هزینه های زندگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در این خصوص لازم به ذکر است که هزینه زندگی در لهستان ماهانه بین 400$ تا 650$ (دلار آمریکا) است. یعنی لهستان جزو کشورهای ارزانی است که هزینه زندگی در آن حتی قدری از کشور مجارستان نیز پایین تر می باشد.

بهترین دانشگاه های رشته شهرسازی در لهستان

در لهستان نرخ بیکاری در سال های گذشته همواره زیر 5% بوده، در نتیجه کاریابی برای کسانی که از دانشگاه خوبی در این کشور فارغ التحصیل شده ان، دشوار نیست. تسلط به زبان لهستانی در کنار زبان انگلیسی نیز می تواند کمک زیادی به کاریابی در لهستان کند. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته شهرسازی در لهستان عبارت هستند از:

  • Uniwersytet Warszawski
  • Uniwersytet Jagiellonski
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Politechnika Warszawska

شهرسازی نیز جزو رشته های خوبی است که درآمد آن در لهستان به شرح نمودار ذیل می باشد:

درآمد ماهانه رشته شهرسازی در لهستان

در لهستان رشته شهرسازی به طور متوسط ماهانه 7020PLN (زلوتی لهستان) درآمد دارد. میزان درآمد کسانی که در این رشته تحصیل کرده اند در لهستان اگر بین 2 تا 5 سال سابقه کار داشته باشند، 32% بیشتر از فارغ التحصیلان تازه وارد بازار کار شده، می باشد. کسانی که کارشناسی ارشد شهرسازی دارند نیز از دارندگان مدرک کارشناسی این رشته 29% بیشتر درآمد کسب می نمایند. در این مقاله در خصوص رشته شهرسازی در لهستان در سال 2022 اطلاعاتی ارائه شد و علاقمندان می توانند سوالات خود را از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بپرسند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *