ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در مالتا

رشته شهرسازی در مالتا

یکی از برنامه های تحصیلات تکمیلی برای علاقه مندان به تحصیل در رشته شهرسازی در مالتا برنامه کارشناسی ارشد “طراحی شهری” می باشد؛ طراحی شهری یکی از گرایش های رشته شهرسازی است. تحصیل در این برنامه به صورت تمام وقت است و 3 نیم سال تحصیلی به طول می انجامد. این برنامه تحصیلی به صورت پاره وقت نیز ارائه می شود. حوزه های موضوعی این برنامه مطابقت دارد با گروه های “دانشکده محیط های ساخته شده” و با فعالیت ها و علایق پژوهشی هر یک، از جمله مهندسی عمران، سازه، ساختمان، علوم معماری، ساختمان و حفاظت، میراث ساخته شده، طراحی معماری و شهری، مدیریت برنامه ریزی و ساخت و ساز و موضوعات بین رشته ای که در آن ها راهنمایی و نظارت می تواند ارائه شود و مشروط به در دسترس بودن منابع که توسط هیئت علمی تعیین می شود.

هزینه ثبت نام سالانه این برنامه برای متقاضیان محلی / اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا 400€ (یورو) و کل هزینه های تحصیل برای متقاضیان غیر اتحادیه اروپا/ غیر منطقه اقتصادی اروپا 13400€ (یورو) است. دارندگان مدرک این برنامه، فرصت های شغلی متنوعی در بخش های خصوصی و دولتی خواهند داشت. آنها می توانند به عنوان یک برنامه ریز محیطی، طراح شهری، مدیر برنامه ریزی، برنامه ریز حمل و نقل، برنامه ریز شهری، محقق و مدرس، وارد یک حرفه، هم در سطح محلی و هم در سطح بین المللی، شوند. دانشجویانی که مایل به ورود به یک حرفه آکادمیک و ادامه تحصیل هستند، می توانند در برنامه دکتری ارائه شده در دانشگاه مالتا یا در یک موسسه خارجی در خارج از این کشور ثبت نام کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته شهرسازی در مالتا تهیه نموده اند.

چرا تحصیل در رشته شهرسازی در مالتا؟

مالتا کشوری کوچک در جنوب اروپا است که حدود 4000000 نفر را در خود جای داده است. دلایل متعددی برای تحصیل در مالتا وجود دارد. این کشور برای مردم صلح دوست عالی است. در این جا برخی از دلایلی که دانشجویان باید در مالتا تحصیل کنند آورده شده است:

  • این کشور اروپایی با داشتن فضای تحصیلی پر جنب و جوش و پنجمین سیستم بهداشت و درمان برتر در جهان، به عنوان یک مقصد تحصیلی ترجیحی در حال ظهور است.
  • علاوه بر زیبایی های منظره و غذاهای لذیذ، این کشور یک سیستم آموزشی پویا با دوره های جامع در زمینه پزشکی، مهندسی و هنر ارائه می دهد.
  • پس از اخذ مدرک از مؤسسات آموزشی که عمدتاً در والتا، پایتخت مالتا، واقع شده اند، چشم انداز شغلی قابل توجهی وجود دارد.
  • تحصیل در مالتا برای کسانی که انگلیسی زبان هستند سودمند است زیرا هر دو زبان مالتی و انگلیسی زبان های رسمی این کشور هستند.
  • به دلیل اقتصاد پایدار، آب و هوای عالی و مراقبت های بهداشتی رایگان، تعداد زیادی از متقاضیان برای اقامت دائم در این کشور درخواست می دهند.
  • مالتا مکانی نسبتاً مقرون به صرفه برای زندگی و تحصیل است. دانشجویان به راحتی قادر خواهند بود تحصیلات خود را در آن جا مدیریت کنند.

چرا تحصیل در رشته شهرسازی در مالتا

واجد شرایط بودن برای تحصیل در رشته شهرسازی در مالتا

در حین ارائه درخواست به دانشگاه ها برای تحصیل در مالتا، مدارک خاصی وجود دارد که از دانشجویان بین المللی خواسته می شود برای ارسال کاندیداتوری خود ارائه دهند. در جدول زیر لیستی از موارد ضروری پذیرش ارائه می شود که باید هنگام ارسال درخواست خود برای تحصیل در مالتا داشت:

برنامه های کارشناسیبرنامه های تحصیلات تکمیلی
گواهی پایان دوره دبیرستانگواهی موقت از موسسه آکادمیک قبلی که دانشجو مقطع کارشناسی خود را در آن جا به پایان رسانده است.
کارنامه و ریزنمرات دبیرستانمدرک کارشناسی
یک سال تحصیلات دانشگاهی با موفقیت به پایان رسیده (هر گونه مدرک دیپلم یا گواهینامه ای)اثبات تسلط به زبان انگلیسی با ارائه نمرات آزمون آیلتس، تافل و غیره
اثبات تسلط به زبان انگلیسی با ارائه نمرات آزمون آیلتس، تافل و غیرهSOP و LOR ها نیز مورد نیاز است.
SOP (انگیزه نامه) و LORها (توصیه نامه ها) نیز مورد نیاز است

توجه: موارد ضروری پذیرش که در بالا مورد اشاره قرار گرفت کلی هستند و به دانشجویان توصیه می شود در مورد معیارها و مدارک پذیرش با دانشگاه منتخب خود تماس بگیرند یا وب سایت رسمی دانشگاه را بررسی کنند.

هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان رشته شهرسازی در مالتا

در مورد هزینه تحصیل و زندگی در مالتا برای دانشجویان بین المللی باید گفت در هر دو مورد می توانند انتظار هزینه های مقرون به صرفه ای را داشته باشند. مالتا دارای دانشگاه‌ های دولتی و خصوصی است که دوره‌ هایی را با شهریه مقرون به صرفه به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. برای شهروندان مالتا و اتباع کشورهای اتحادیه اروپا تحصیلات دانشگاهی در این کشور رایگان است. اما اتباع غیر اتحادیه اروپا باید شهریه پرداخت کنند. مبلغ شهریه واقعی در مالتا ممکن است بر اساس دوره و دانشگاه متفاوت باشد، اما به طور متوسط، دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که حدود 2000€ (یورو) بپردازند.

علاوه بر این، هزینه های محل اقامت به ویژه در محوطه دانشگاه به مبلغ اضافی نیاز دارد. فهرست زیر خلاصه ای از تمامی هزینه های اصلی که دانشجویان برای یک ماه زندگی در مالتا متحمل خواهند شد را بر حسب یورو نشان می دهد:

  • اجاره: 700€
  • خدمات رفاهی: 80€
  • اینترنت: 34€.
  • حمل و نقل ماهانه (محلی): 26€
  • هزینه هر وعده غذایی: 8-10€

همچنین، دانشجویان باید حداقل 300€ (یورو) برای تمام هزینه های اصلی نگه دارند و اطمینان حاصل کنند که بیمه درمانی دریافت می کنند که هر گونه مشکل سلامتی را پوشش می دهد.

جدول زیر توزیع هزینه های زندگی در مالتا را نشان می دهد:

حمل و نقلپوشاک و کفشورزش و سرگرمیخرید از بازارخدمات رفاهی (ماهانه)اجاره ماهانهصرف غذا در رستوران
10.9%2.8%6.8%30.2%5.9%27.7%15.8%

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته شهرسازی در مالتا هستید، توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار ضمن تحصیل در مالتا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *