ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در هنگ کنگ

رشته شهرسازی در هنگ کنگ

رشته شهرسازی در هنگ کنگ یکی از رشته های تحصیلی است که در دانشگاه های زیادی ارائه می شود و می توان آن را به عنوان یک رشته کلیدی معرفی کرد. هنگ کنگ یکی از کشورهای جدا شده از چین است و شرایط زندگی در آن کمی متفاوت از این کشور است. این کشور به عنوان یکی از قطب های اقتصادی شرق آسیا شناخته می شود و افرادی که در این کشور زندگی می کنند بیشتر در زمینه فعالیت های اقتصادی تلاش می کنند. در همین راستا نمی توان انتظار داشت که کشور هنگ کنگ مقصد مناسبی برای کار در رشته هایی مانند شهرسازی باشد اما باید در نظر داشت که کیفیت آموزش در دانشگاه های این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

رشته شهرسازی در طول سال های اخیر به عنوان یک رشته نوپا، رشد بسیار زیادی کرده است. بسیاری از نظریه پردازان این رشته تحصیلی جامعه شناسان هستند و به همین دلیل می توان انتظار داشت که طیف گسترده ای از علوم در این رشته حضور داشته باشند و افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، باید در زمینه های مختلف دانش خود را گسترش دهند تا بتوانند به موفقیت دست پیدا کنند. در راستای توجه به اهمیت این رشته، ، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در هنگ کنگ خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های هنگ کنگ برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • آیا هزینه تحصیل در این کشور مقرون به صرفه است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در هنگ کنگ، اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • درامد یک شهرساز در کشور هنگ کنگ چقدر است؟

معرفی بهترین مراکز آموزشی رشته شهرسازی در هنگ کنگ

هنگ کنگ یکی از کوچک ترین و البته متراکم ترین کشورهای جهان به حساب می آدی و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که تعداد دانشگاه های این کشور بیش از حد باشد. با این وجود زمانی که به رتبه بندی های بین المللی توجه شود، در خواهیم یافت که دانشگاه های این کشور در جایگاه بسیار مناسبی قرار دارند. به نوعی می توان گفت که تقریبا در تمامی دانشگاه های این کشور رشته شهرسازی ارائه می شود و این مسئله می تواند به علاقمندان تحصیل در هنگ کنگ آزادی عمل بیشتری در انتخاب دانشگاه مقصد خود داشته باشند.

دانشگاه هنگ کنگ بهترین دانشگاه این کشور شناخته می شود که در رشته شهرسازی نیز فعال است. این دانشگاه رتبه 22 جهان را در اختیار دارد از 20000 دانشجوی این دانشگاه 8300 نفر دانشجوی بین المللی هستند. دانشگاه چینی هنگ کنگ نیز یکی دیگر از دانشگاه های تراز اول این کشور برای تحصیل در رشته شهرسازی است که رتبه 39 جهان را در اختیار گرفته و 6062 دانشجوی خارجی نیز در آن مشغول به تحصیل هستند. در رتبه سوم نیز، دانشگاه شهر هنگ کنگ قرار دارد که رتبه 53 جهان را به خود اختصاص داده است اما به نسبت دانشگاه های دیگر تعداد کمتری دانشجوی بین المللی را در اختیار دارد.

معرفی بهترین مراکز آموزشی رشته شهرسازی در هنگ کنگ

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در هنگ کنگ

برای تحصیل در رشته های مختلف در کشور هنگ کنگ، دانشجویان خارجی نیاز به پرداخت هزینه های بسیار زیادی خواهند داشت و این یکی از مهم ترین معایب تحصیل در کشور هنگ کنگ است. باید در نظر داشت که دانشجویان خارجی به منظور پرداخت شهریه دانشگاهی خود در این کشور باید هزینه ای در حدود 14500$ تا 26300$ (دلار) را بسته به دانشگاه خود به دانشگاه پرداخت کنند.

در سوی دیگر هزینه های زندگی در این کشور نیز به مراتب زیاد است و دانشجویان خارجی باید ماهانه بیش از 600$ (دلار) را برای پرداخت هزینه های زندگی خود در این کشور صرف کنند. در چنین شرایطی که کار ضمن تحصیل در هنگ کنگ نیز امکان پذیر نیست، می توان گفت که دانشجویان خارجی باید بودجه بسیار زیادی را در اختیار داشته باشند. کم بودن شانس بورسیه تحصیلی در این کشور نیز شرایط مالی تحصیل در این کشور را دشوارتر از قبل می سازد.

شرایط کار در هنگ کنگ به عنوان شهرساز

برخلاف کار دانشجویی، دانشجویان برای کار در کشور هنگ کنگ پس از تحصیل خود ممنوعیتی نخواهند داشت و می توانند به کار در این کشور به عنوان شهرساز مشغول شوند اما باید در نظر داشت که این پروسه ای دشوار برای رسیدن به شغل خواهد بود چراکه در هنگ کنگ نیاز چندانی به شهرسازان وجود ندارد و فرصت های شغلی در این کشور محدود است. با این حال طبق پروسه زیر می توان به اقامت هنگ کنگ نیز دست پیدا کرد.

پروسه اخذ اقامت هنگ کنگ

یک شهرساز در کشور هنگ کنگ درآمدی در حدود 487000$ (دلار هنگ کنگ) را در سال دریافت خواهد کرد و می توان گفت که از نظر مالی دغدغه های چندانی نخواهند داشت اما مسئله اصلی آن است که رسیدن شغل در این کشور دشوار است. با همه این تفاسیر علاقمندان به تحصیل در کشور هنگ کنگ باید در نظر داشته باشند که برای تحصیل در این کشور به سرمایه بسیار زیادی نیاز خواهند داشت و به راحتی نمی توان از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کرد چراکه از نظر علمی در جایگاه بسیار مناسبی قرار دارند. در صورتی که به دنبال تحصیل در شرق آسیا یا سایر کشورهای برتر جهان هستید ، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *