ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در پاراگوئه

رشته شهرسازی در پاراگوئه

رشته شهرسازی در پاراگوئه نسبت به سایر کشورها علاقمندان زیادی ندارد؛ چرا که پاراگوئه جزو کشورهای در حال توسعه و نسبتا ناامن است. پاراگوئه از آغاز قرن بیست و یکم رشد اقتصادی سریعی داشته است. در سال 2010، اقتصاد 14.5% رشد کرد با این حال در 2022 هنوز کشوری توسعه یافته نیست. به همین دلیل برای دانشجویانی که قصد سفر به خارج از کشور در سال 2022 را دارند، یک گزینه رایج این است که به اروپا یا آسیا بروند. با این حال این کشور یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که می خواهند فرهنگ کاملا متفاوتی حین تحصیل در دانشگاه را تجربه کنند.

جمعیت کشور در حال توسعه و در عین حال زیبای پاراگوئه حدود 6.5 میلیون نفر است و اکثر آنها در بخش جنوب شرقی کشور زندگی می کنند. با این حال دانشجویان بین المللی معمولا آسونسیون که بزرگترین شهر کشور و همچنین پایتخت آن است را برای تحصیل و اقامت خود انتخاب می کنند. چون هم دانشگاه های بهتری در آسونسیون قرار دارند هم فرصت های شغلی این شهر بیشتر و با درآمد بهتر و بالاتر می باشد. شهرسازی جزو رشته هایی می باشد که در پایتخت پاراگوئه موقعیت های شغلی نسبتا خوبی دارد و درآمد آن نیز با توجه به متوسط جامعه گاها بالاتر است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص شهرسازی در پاراگوئه به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های شهرسازی در پاراگوئه در سال 2022 چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های پاراگوئه برای تحصیل در این رشته کدام اند؟
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه چیست؟

هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در پاراگوئه

یکی از مهم ترین هزینه های تحصیل در هر کشوری از جمله پاراگوئه هزینه های زندگی می باشد که تا حدی به سبک زندگی خود دانشجویان بستگی دارد. با این حال به طور کلی می توان هزینه های ماهانه برای زندگی دانشجویی در این کشور را حدودا بین 450$ تا 650$ (دلار آمریکا) می باشد. بخش اعظم این هزینه ها به تامین اجاره مسکن بستگی دارد که دانشجویان با تهیه خوابگاه های دانشجویی می توانند آن را کاهش دهند. البته تهیه خوابگاه در دانشگاه های پاراگوئه از سوی دانشجویانی که تابعیت کشورهای آمریکای لاتین یا آمریکای جنوبی را ندارند، ساده نیست. در جدولی که در ادامه تهیه شده است حدود اجاره مسکن در پاراگوئه با توجه به شرایط سال جاری بیان شده است:

نوع مسکنحدود اجاره ماهانه (دلار آمریکا)
آپارتمان یک خوابهاز 215$ تا 290$
آپارتمان 3 خوابهاز 420$ تا 610$

برخی دیگر از بخش های تشکیل دهنده هزینه های تحصیل در پاراگوئه را می توان در نمودار ذیل مشاهده نمود:

برخی دیگر از بخش های تشکیل دهنده هزینه های تحصیل در پاراگوئه

مبحث مهم دیگری که در بحث هزینه های تحصیل در پاراگوئه مطرح است، شهریه دانشگاه می باشد. رشته شهرسازی نسبت به رشته های پزشکی، دندانپزشکی و غیره در پاراگوئه ارزان تر است. با این حال شهریه دقیق تحصیل در این رشته در پاراگوئه هم به قوانین دانشگاه و هم به مقطع تحصیلی بستگی دارد. البته خاطر نشان شود تحصیل در دانشگاه های دولتی پاراگوئه برای شهروندان این کشور رایگان است. اما به طور کلی معمولا دانشجویان بین المللی ترمی 1000000PYG تا 1500000PYG (گوارانی) می باشد. یعنی شهریه دانشگاه های دولتی پاراگوئه برای رشته شهرسازی ترمی معادل 160$ تا 240$ (دلار آمریکا) می باشد. یعنی شهریه سالانه این رشته در پاراگوئه بین 1920$ تا 2900$ (دلار آمریکا) می باشد.

دانشگاه های رشته شهرسازی پاراگوئه

پاراگوئه دانشگاه های خیلی مطرحی در سطح جهانی ندارد؛ برای همین پذیرش گرفتن از آن ها دشوار نیست. بهترین دانشگاه های پاراگوئه در سال 2022 برای تحصیل در رشته شهرسازی عبارت هستند از:

  • San Sebastian University of San Lorenzo
  • National University of Caaguazú
  • Pacific University
  • Columbia University of Paraguay
  • National University of the East
  • Metropolitan University of Asunción
  • Higher Institute of Education
  • University of the Integration of the Americas
  • Autonomous University of Encarnación
  • Autonomous University of Asunción

دانشگاه های رشته شهرسازی پاراگوئه

درآمد شهرسازی در پاراگوئه

درآمد شهرسازی در پاراگوئه در سال 2022 نسبتا خوب است که البته میزان دقیق آن به مدرک تحصیلی فرد، سابقه کاری و تخصص افراد بستگی دارد. در جدولی که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد افراد نشان داده شده است:

حداقل درآمد رشته شهرسازی (گوارانی)متوسط درآمد رشته شهرسازی (گوارانی)حداکثر درآمد رشته شهرسازی (گوارانی)
444000PYG945000PYG1490000PYG

هر چقدر سابقه کاری افراد بیشتر شود سطح درآمد آن ها نیز بالاتر خواهد بود؛ مثلا:

سابقه کارمتوسط درآمد ماهانه رشته شهرسازی در پاراگوئه (گوارانی)
0 تا 2PYG5120000
2 تا 5PYG7060000
5 تا 10PYG10000000

مدارک لازم برای تحصیل شهرسازی در پاراگوئه

به منظور تحصیل در رشته شهرسازی در پاراگوئه هر دانشگاهی شرایط منحصر به فرد خودش را دارد. اما کلی ترین و اصلی ترین مدارکی که به این منظور باید تقدیم دانشگاه گردد عبارت هستند از:

  • CV یا همان رزومه تحصیلی
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی
  • مدرک زبان معتبر آیلتس یا تافل
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید پیشین
  • انگیزه نامه در خصوص دلایل انتخاب دانشگاه مورد نظر و کشور پاراگوئه

اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه باید برای اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه اقدام نمود. لازم به ذکر است که اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه دشوار نیست، خصوصا در قیاس با کشورهایی مثل اسپانیا که برای ایرانی ها با سختگیری های خیلی زیادی ویزا صادر می کنند. برخی از مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه عبارتند از نامه پذیرش از دانشگاهی در این کشور و پاسپورت معتبر. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل شهرسازی در پاراگوئه در سال 2022 می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *