ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در کلمبیا

رشته شهرسازی در کلمبیا

رشته شهرسازی در کلمبیا شاید به دلیل داشتن دانشگاه خوب در سطح آمریکای لاتین، طرفدارانی داشته باشد و مورد استقبال قرار گیرد. کلمبیا به دلیل مناظر، غذاهای خوب، فولکلور و فرهنگ رنگارنگش در سطح بین المللی شناخته شده است، با این حال، یکی دیگر از نقاط قوت آن کیفیت آموزش آن است که در تمجیدها و اعتبارنامه های بین المللی اعطا شده به برنامه های دانشگاهی در دانشگاه های خصوصی و دولتی کلمبیا منعکس شده است.

یکی از بزرگترین مزیت های آموزش عالی در کلمبیا این است که برنامه های آکادمیک تخصصی ارائه می دهد که یافتن آنها در کشورهای دیگر سخت است. برخی از نمونه‌های آن در سال 2022 عبارتند از مدرک مهندسی نانوتکنولوژی ارائه شده توسط دانشگاه Pontificia Bolivariana، مدرک لیسانس Pedagogy of Mother Earth متخصص در آداب و رسوم و سنت‌های بومی ارائه شده توسط دانشگاه ملی آنتیوکویا، باستان‌شناسی، موزه‌شناسی و حفاظت و مرمت مکان ها و غیره.

نه تنها جرایم به طور کلی در کلمبیا زیاد رخ می دهند بلکه جرایم خشنی مثل قتل، تجاوز و قاچاق مواد مخدر، عمدتا توسط کارتل های مواد، در کلمبیا رخ می دهد. این در حالی است که پلیس کلمبیا معمولا نمی تواند کاری انجام دهد و این کارتل ها آزاده به فعالیت های غیر قانونی خود ادامه می دهند. با این حال شاید فرهنگ آمریکای لاتین برای برخی ها جذاب باشد؛ پس موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم گرفته تا در ادامه به موارد ذیل بپردازد:

  • هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در کلمبیا چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های دارای رشته شهرسازی کلمبیا در سال 2022 کدام اند؟

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در کلمبیا

تحصیل در کلمبیا با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی می تواند هزینه های کاملا متفاوتی برای افراد داشته باشد. مثلا در حالی که تحصیل رشته شهرسازی در دانشگاه کلمبیا (University of Columbia) با توجه به مقطع و غیره حدودا سالی 325$ (دلار آمریکا) است، در برخی دیگر از دانشگاه ها هزینه های تحصیل به سالی 61780$ (دلار آمریکا) هم می رسد. این اختلاف فاحش بین شهریه رشته شهرسازی در دانشگاه های مختلف بستگی به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) دارد. اما در مجموع می توان تحصیل در این کشور را نسبتا ارزان قیمت ارزیابی کرد، هرچند عدم امنیت اجتماعی دافعه بزرگی است که علیرغم ارزان بودن کلمبیا مانع انتخاب آن توسط دانشجویان بین المللی می شود. در نمودار ذیل نرخ ارتکاب جرم در کلمبیا بررسی شده است:

وضعیت جرم و جنایت در کلمبیا

هزینه های زندگی در کلمبیا

یکی دیگر از بخش های تشکیل دهنده هزینه های تحصیل در این کشور مربوط به هزینه زندگی در کلمبیا است. این موضوع تا حد زیادی به سبک زندگی و تعداد اعضای خانواده بستگی دارد:

تعداد اعضای خانوادهمتوسط هزینه زندگی ماهانه بدون احتساب اجاره مسکن (دلار آمریکا)
1375$
41290$

هزینه اجاره بهای مسکن نیز در کلمبیا به متراژ، سال ساخت، محله و شهری که واقع شده، امکانات منزل و غیره بستگی دارد. حدود اجاره مسکن در کلمبیا در سال 2022 به شرح ذیل است:

نوع آپارتمانحدود اجاره بهای ماهانه در کلمبیا (دلار آمریکا)
آپارتمان 1 خوابهاز 200$ تا 250$
آپارتمان 3 خوابهاز 360$ تا 465$

بهترین دانشگاه های رشته شهرسازی در کلمبیا

از جمله بهترین دانشگاه هایی که در سال 2022 رشته شهرسازی را نیز در مقاطع مختلف ارائه می نمایند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین دانشگاه های کلمبیا که رشته شهرسازی را نیز ارائه می نمایندرتبه ملیQS Ranking 2022THE Ranking 2022
Pontificia Universidad Javeriana1412501
University of the Andes2236801
Universidad Nacional de Colombia3258
Universidad Pontificia Bolivariana4651
Universidad del Rosario5751

بهترین دانشگاه های رشته شهرسازی در کلمبیا

درآمد رشته شهرسازی در کلمبیا

متوسط درآمد متخصصین رشته شهرسازی در کلمبیا عبارت است از: ماهانه حدود 5560000COP (پزوی کلمبیا). یعنی این افراد کم ترین درآمدی که دارند ماهی 2090000COP (پزوی کلمبیا) می باشد. حداکثر درآمد متخصصین رشته شهرسازی که سابقه کار زیاد، تخصص بالا و مدرک تحصیلی خوبی داشته باشند نیز ماهانه 8390000COP (پزوی کلمبیا) می باشد. با توجه به میزان هزینه زندگی در کلمبیا که پیش تر به آن اشاره شد، فارغ التحصیلان رشته شهرسازی در کلمبیا می توان نتیجه گرفت که قدرت خرید نسبتا خوبی دارند.

ویزای تحصیلی کلمبیا

پس از اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های کلمبیا در رشته شهرسازی یا سایر رشته های مورد علاقه، افراد باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی این کشور (Columbia student visa) نمایند. از جمله مهم ترین مدارکی که به این منظور مورد توجه است می توان به این ها اشاره نمود: نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در کلمبیا، پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی جدید، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، محل اقامتی در کلمبیا، نامه تمکن مالی بانکی و غیره. توجه شود مدرک زبان معتبر ارائه دادن باعث می شود شانس اخذ ویزای کلمبیا بیشتر شود. در این مقاله که برای طرفداران تحصیل در کلمبیا تهیه شده راجع به هزینه ها و غیره رشته شهرسازی در کلمبیا توضیحاتی توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه گردید که امید است مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *