ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در آرژانتین

رشته طب ورزشی در آرژانتین

برای تحصیل رشته طب ورزشی در آرژانتین گزینه های محدود اما بازار کار بسیار مناسبی برای علاقه مندان پیش بینی شده است. رشته طب ورزشی یکی از رشته های نوپا در جهان است که بسیاری از دانشگاه های جهان هنوز قادر به ارائه آن نیستند و رتبه بندی های جهانی نیز به خوبی نشان می دهد که تعداد محدودی از دانشگاه های جهان آماده پذیرای علاقمندان به این رشته هستند. این رشته به صورت رسمی از دهه 90 میلادی از آمریکا در سطح جهان گسترش پیدا کرد و بیش از 100 دانشگاه آمریکایی در حال حاضر این رشته را ارائه می کنند ولی در بسیاری از کشورهای جهان، اثری از نام این رشته در دانشگاه های مطرح دیده نمی شود و این مسئله مسیر دریافت پذیرش تحصیلی را بسیار دشوار می کند.

کشور آرژانتین به عنوان یکی از کشورهای آمریکای جنوبی در زمینه ورزشی فعالیت های ویژه ای دارد و به همین دلیل است که این گروه از پزشکان متخصص در این کشور می توانند به سرعت در بازارهای کار فعال شده و به درآمد دست پیدا کنند. دانشگاه های این کشور در طول دهه گذشته پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده اند و به همین دلیل است که می توان این کشور را برای تحصیل در رشته های مختلف در نظر داشت. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله با توجه به اهمیت همین موضوع، به بررسی شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در آرژانتین پرداخته اند.

  • فرایند تحصیل رشته طب ورزشی در آرژانتین چیست؟
  • بهترین دانشگاه های ارژانتین برای تحصیل در رشته طب ورزشی کدامند؟
  • آیا رشته طب ورزشی از دسته رشته های گران قیمت برای تحصیل در آرژانتین است؟
  • محدودیت های کار در حوزه طب ورزشی برای دانشجویان خارجی چیست؟

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در آرژانتین

برای تحصیل در رشته طب ورزشی که به عنوان رشته پزشکی ورزشی نیز شناخته می شود، دانشجویان موظف هستند تا در مرحله اول مدرک خود در رشته پزشکی را دریافت کنند. گام دوم در این مسیر آن است که فرد در یکی از رشته های تخصص پزشکی که به علوم ورزشی و آسیب های ناشی از آن مرتبط است پذیرش دریافت کرده و فارغ التحصیل شود. با دریافت مدرک تخصصی، فرد می تواند در دوره فلوشیپ خود وارد رشته طب ورزشی شده و از مزایای آن بهره ببرد.

در چنین شرایطی باید گفت که فرد حدود 12 سال در دوره دانشگاه باید تحصیل کند تا بتواند به مدرک مورد نظر خود در این رشته دست پیدا کند. یکی از محدودیت های تحصیل در آرژانتین برای دانشجویان خارجی آن است که این رشته تنها به زبان اسپانیایی ارائه می شود و در این صورت نمی توان انتظار داشت که افراد به سادگی بتوانند این زبان را بیاموزند چراکه شرایط تحصیل در اسپانیا به این زبان بسیار مناسب تر است.

علاقمندان به رشته طب ورزشی می توانند دانشگاه بوینس آیرس را برای تحصیل خود به عنوان تنها دانشگاه در دسترس انتخاب کنند و باید توجه دقیق داشته باشند که این محدودیت انتخاب دانشگاه منجر به آن خواهد شد که رقابت برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور به حداکثر مقدار خود برسد.

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در آرژانتین

برترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته طب ورزشی در آرژانتین

یکی از اصلی ترین دلایل اتباع کشورهای خارجی برای تحصیل رشته طب ورزشی در آرژانتین، وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در این رشته تحصیلی می باشد. برخی از مهمترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته طب ورزشی در آرژانتین به شرح زیر می باشند:

برترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته طب ورزشی در آرژانتینرتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه آنوبا417دانشگاه آنوبا به دلیل زیرساخت های پیشرفته ورزشی و زمین های ورزشی متنوع جزو بهترین گزینه ها برای تحصیل این رشته تحصیلی در آرژانتین می باشد.
دانشگاه لانوس332یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آرژانتین در رشته تحصیل طب ورزشی می باشد.
دانشگاه مونسرات778دانشگاه مونسرات سالانه بورسیه های تحصیلی متنوعی را در اختیار دانشجویان بین المللی از سراسر جهان قرار می دهد.
دانشگاه لاپلاتا554دانشگاه لاپلاتا به عنوان دومین دانشگاه برتر آرژانتین در رتبه بندی دانشگاه های ورزشی این کشور می باشد.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین دانشگاه آرژانتین برای تحصیل رشته طب ورزشی را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین دانشگاه آرژانتین برای تحصیل رشته طب ورزشی را از دیدگاه دانشجویان بین المللی

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در آرژانتین

یکی از امتیازات ویژه ای که تحصیل رشته طب ورزشی در آرژانتین می تواند به همراه داشته باشد، مجموعه هزینه های اندکی است که دانشجویان برای تحصیل در این کشور پرداخت می کنند. فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های آرژانتینی بسیار کم هزینه است و این امتیازی است که این کشور به نسبت سایر کشورهای جهان دارد.

گراف زیر به طور تقریبی نشان می دهد که یک دانشجوی خارجی برای تامین هزینه های یک سال تحصیل خود در این رشته تحصیلی چه مقدار بودجه نیاز دارد تا بتواند کلیه هزینه های خود را پرداخت کند.

هزینه های زندگی و تحصیل یکساله رشته طب ورزشی در آرژانتین

دانشجویان در آرژانتین نمی توانند به صورت نیمه وقت نیز کار کنند ولی با توجه به هزینه های کمی که تحصیل در این کشور به همراه دارد، می توان گفت که نیاز چندانی نیز به این مسئله وجود ندارد. دریافت بورسیه های تحصیلی در این کشور نیز از کمترین درجه اهمیت برخوردار هستند.

شرایط کار یک پزشک ورزشی در آرژانتین

افرادی که به عنوان پزشک ورزشی در کشور آرژانتین کار می کنند محدود هستند اما بازار کار بسیار مناسبی در بخش های حرفه ای و آماتور در این کشور وجود دارد که می تواند تحصیل در این رشته را بسیار ارزشمندتر جلوه دهد. متوسط درآمد یک پزشک ورزشی در این کشور 62710ARS (پزوی آرژانتین) است و این مبلغ قابل توجهی است که البته برای پزشکان تیم های حرفه ای این ارقام بسیار بیشتر خواهد بود.

دریافت ویزای آرژانتین به دلیل روابط سیاسی، برای ایرانی ها به سادگی ممکن نمی شود و با توجه به کیفیت آموزش در رشته طب ورزشی نمی توان توصیه کرد که فردی این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل انتخاب کند. شما نیز در صورتی که در جستجوی بهترین ها هستید،با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرتکرارترین سوالات در خصوص رشته طب ورزشی در آرژانتین

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته طب ورزشی در آرژانتین پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • آیا برای تحصیل رشته طب ورزشی در آرژانتین به بیمه درمانی نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که قصد ادامه تحصیل در رشته طب ورزشی در آرژانتین را دارند، باید یک بیمه درمانی معتبر برای تحصیل در این کشور دریافت کنند.
  • آیا امکان تحصیل رشته طب ورزشی در آرژانتین به زبان انگلیسی وجود دارد؟ اغلب دانشگاه های آرژانتین برای راحتی دانشجویان بین المللی تمامی دروس طب ورزشی را به زبان انگلیسی به دانشجویان خارجی ارائه می دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *