ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در آلمان

رشته طب ورزشی در آلمان

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در آلمان به گونه ای است که نظر بسیاری را به دلیل کیفت بسیار بالا به خود جلب کرده است. باید در نظر داشت که در حال حاضر آلمان یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل است و افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند به خوبی از این مسئله آگاه هستند که با هزینه های بسیار کم می توانند یک دوره تحصیلی با کیفیت را در این کشور تجربه کنند. در حال حاضر آلمان یکی از بهترین شرایط ممکن برای کار پس از تحصیل را نیز در اختیار دارد و همین مسئله دلیلی افزون بر دلایل قبل برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد نهایی در بسیاری از رشته های تحصیلی است.

رشته طب ورزشی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با تخصص فیزیوتراپی در حال حاضر شرایط بسیار خوبی را در جهان دارد و افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، از شانس بسیار خوبی برای رسیدن به کار در آینده برخوردار خواهند بود. در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که در آلمان ورزش جایگاه بسیار مستحکمی دارد و توجه به سلامت ورزشکاران نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در نتیجه اهمیت رشته طب ورزشی به صورت روز افزونی در حال افزایش است. در راستای توجه به همین موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در آلمان پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل طب ورزشی در آلمان چگونه است؟
  • مهم ترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته طب ورزشی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در آلمان چقدر است؟
  • آیا آلمان مقصد مناسبی برای کار پس از تحصیل در این رشته است؟

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در آلمان

افرادی که آلمان را برای تحصیل خود انتخاب می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که در رشته طب ورزشی، دانشگاه های بسیار زیادی در آلمان وجود دارد و هر یک از آن ها برای پذیرش شرایط خاص خود را دارند. این دانشگاه ها با توجه به رتبه بندی جهانی سنجیده می شوند و این مسئله به خوبی روشن است که آن ها در دسته دانشگاه های تراز اول جهان قرار دارند.

برخی از مهم ترین دانشگاه های آلمانی برای تحصیل در رشته طب ورزشی عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های آلمانی برای تحصیل در رشته طب ورزشی

هیچ تردیدی وجود ندارد که آلمان در رشته طب ورزشی یکی از بهترین دانشگاه های جهان را در اختیار دارد و همین مسئله سبب افزایش سطح تمایل به تحصیل در این کشور شده است. تحصیل در آلمان در طول سال های اخیر نظر بسیاری را به خود جلب کرده است و منجز به افزایش تقاضا برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور شده است.

زبان آلمانی بهترین زبان برای تحصیل در رشته طب ورزشی است چراکه محدودیت های انتخاب در آن به حداقل می رسد و افراد بیشترین گزینه را برای انتخاب پیش روی خود خواهند داشت. طول دوره تحصیل طب ورزشی در آلمان نیز 2 ساله است و دانشجویان آن را به صورت فلوشیپ خواهند آموخت.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در آلمان

یکی از امتیازاتی که تحصیل در آلمان به همراه دارد، هزینه های اندکی است که دانشجویان برای تحصیل خود در این کشور پرداخت می کنند. احتمالا بارها شنیده شده که تحصیل در آلمان رایگان است در حالی که بهتر است گفته شود تحصیل در آلمان ارزان است. دانشجویان برای تحصیل در آلمان حدود 1000€ (یورو) در سال هزینه می کنند و به همین دلیل است که محبوبیت مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل بیش از بسیاری از کشورهای دیگر در جهان است.

هزینه زندگی در آلمان نیز چندان زیاد نیست و دانشجویان می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را به راحتی تامین کنند. به طور متوسط می توان گفت که در اختیار داشتن 1000€ (یورو) برای گذراندن زندگی در این کشور کفایت می کند. افرادی که در این کشور تحصیل می کنند، بر اساس قوانین خاص می توانند کار کنند و در صورتی که در این زمینه تخلفی انجام شود، ممکن است فرد حتی از آلمان اخراج نیز بشود.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در آلمان

شرایط کار یک پزشک ورزشی در آلمان

افرادی که آلمان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده باشند، پس از تحصیل در این کشور یک فرصت 6 ماهه برای کاریابی خواهند داشت و می توانند در این زمینه فعالیت های خود را پیگیری کنند تا به کار برسند. با توجه به شرایط موجود در آلمان می توان گفت که فرایند رسیدن به کار برای متخصصین حوزه پزشکی ورزشی بسیار مناسب است و آن ها می توانند حدود 10000€ (یورو) در ماه درآمد کسب کرده و از این طریق شرایط مناسبی را برای خود ایجاد کنند.

آلمان در حال حاضر یکی از بهترین کشورهای جهان برای کار و تحصیل است و میزان تقاضا برای مهاجرت به این کشور بسیار بالا است. در صورتی که تمایل دارید در کوتاه ترین زمان ممکن به آلمان برسید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

3/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه برای “رشته طب ورزشی در آلمان

  1. الناز گفت:

    من لیسانس فیزیوتراپی دارم وسابقه کار ۱۳ ساله وارد تعدیه ورزشی میخونم
    واسه طب ورزشی المان چی لازمه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید اول از همه دانشگاه هایی که این رشته رو ارائه می کنند پیدا کنید. اکثر دانشگاه ها دوره تخصص رو به زبان آلمانی ارائه می کنند.
      باید مدارک مورد نیاز دانشگاه رو تهیه کنید چون هر دانشگاه شرایط خاص خودش رو داره

  2. محبوب الله گفت:

    ببخشید سوالی داشتم!
    آیا افغانها می‌توانند از کشور ایران برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در صورتی که اقامت قانونی داشته باشند

  3. ماهان گفت:

    سلام بنده دانشجوی روزانه رشته تربیت بدنی هستم
    میخواستم بدونم آیا میشه این رشته رو اپلای کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *