ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در آمریکا

رشته طب ورزشی در آمریکا

6 دانشگاه از 10 دانشگاه برتر جهان در رشته طب ورزشی در آمریکا واقع شده اند که نشان از برتری این کشور در همین رشته دارد. آمریکا به عنوان اولین کشوری که این رشته را به دروس دانشگاهی اضافه کرده است به این رشته توجه ویژه دارد. یکی از نمادهای قدرت این کشور شرکت در مسابقات المپیک و نبرد برای قهرمانی است و همین مسئله سبب شده است تا رشته های مرتبط با علوم ورزشی نیز در این کشور از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشند. دانشگاه های آمریکایی در این رشته برترین رتبه های جهانی را به دست آورده اند و بیش از 100 دانشگاه از این کشور در جمع 1000 دانشگاه برتر جهان در این رشته قرار دارند که به خوبی نشان از اهمیت این رشته در بازار کار و نظام آموزش دارد.

رشته طب ورزشی یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی و حرکت شناسی است و یک پزشک ورزشی وظیفه دارد تا از آسیب های احتمالی برای ورزشکاران پیشگیری کند، عوامل آسیب زا را شناسایی کرده و به درمان ورزشکاران آسیب دیده بپردازد. حرفه آن ها می تواند در زمینه های حرفه ای یا آماتور باشد و این تخصص افراد است که مشخص می کند تا چه حدی می توانند پیشروی داشته باشند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله با توجه به اهمیت بسیار بالای این موضوع، به بررسی روند تحصیل رشته طب ورزشی در آمریکا می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در آمریکا چیست؟
  • مهم ترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته طب ورزشی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در آمریکا چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک پزشک ورزشی پس از تحصیل به کار در این کشور مشغول شد؟

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در آمریکا

برای ورود به رشته طب ورزشی، دانشجویانی می توانند خود را واجد شرایط اعلام دارند که اولا مدرک پزشکی در اختیار داشته باشند و در رشته های مرتبط از جمله حرکت شناسی، فیزیوتراپی، پزشکی خانواده و غیره تخصص دریافت کرده باشند.

باید به این نکته توجه داشت که مسیر رسیدن تخصص طب ورزشی در این کشور به شرح نمودار زیر است.

مسیر رسیدن به تخصص طب ورزشی در آمریکا

در آمریکا دانشگاه های بسیار قدرتمندی وجود دارد که به کمک آن ها می توان قله های موفقیت در رشته های مختلف را طی کرد و در رشته طب ورزشی نیز این دانشگاه ها سرآمد هستند. به همین دلیل است که تحصیل در آمریکا به سادگی ممکن نیست چراکه رقابت برای دریافت پذیرش بسیار سنگین تر از آن چیزی است که بتوان تصور کرد.

دانشگاه پیتسبورگ بهترین دانشگاه جهان است و دانشگاه میشیگان (ان اربور) به عنوان دومین دانشگاه برتر جهان در این رشته نیز در آمریکا قرار دارد. دانشگاه واشنگتون در سیاتل به عنوان سومین دانشگاه برتر جهان در این رشته شناخته می شود و رتبه چهارم در آمریکا و پنجم در جهان نیز به دانشگاه هاروارد رسیده است. هفتمین دانشگاه برتر جهان در این رشته نیز دانشگاه علوم و پزشکی مایو است که یکی دیگر از بهترین های جهان برای ادامه تحصیل در این رشته است.

در کل، مهمترین شرایط و مدارک جهت اپلای در رشته طب ورزشی از دانشگاه های آمریکا شامل:

  • مدرک دیپلم معادلسازی شده
  • حداقل معدل کل (GPA) در حدود 2.0
  • نمره آزمون ACT برای برخی دانشگاه ها و نمره آزمون SAT برای برخی دیگر
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • رزومه CV

مدت زمان تحصیل در رشته طب ورزشی در آمریکا

طول دوره تحصیل رشته طب ورزشی در آمریکا بسته به برنامه تحصیلی دانشجویان از 2 سال تا 4 سال متغیر است و دانشجویان باید حداقل نمره آیلتس 6.5 و یا حداقل نمره 87 تافل یا آزمون های مورد تایید در دانشگاه های آمریکا را در اختیار داشته باشند تا بتوانند از این طریق وارد این کشور شوند. اما شاید این سوال برایتان مطرح شود که امکان تحصیل طب ورزشی در آمریکا در چه دوره های امکان پذیر است.

در حال حاضر در دانشگاه های مختلف آمریکا، امکان تحصیل همین رشته در دوره های زیر فراهم است:

دوره تحصیلیطول دورهتعداد واحد
دوره کاردانی2 سال60 واحد آموزشی
دوره کارشناسی4 سال120 واحد آموزشی
دوره کارشناسی ارشد2 سال36 و 54 واحد ترمی یا 60 تا 90 واحد نیمسال
دوره دکتری3 سالبا حداقل 2000 ساعت کار کلینیکی

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در آمریکا

یکی از مواردی که بسیاری را از مهاجرت به آمریکا باز می دارد، هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی در این کشور است. دانشجویان زیادی به دلیل ناتوانی اقتصادی از تحصیل در آمریکا باز می مانند اما در بسیاری از موارد به آن ها فرصت استفاده از بورسیه های تحصیلی داده می شود. به طور متوسط می توان گفت که برای تحصیل در رشته طب ورزشی در آمریکا به 18500$ تا 50000$ (دلار) در سال نیاز خواهد بود.

برای زندگی در آمریکا نیز، دانشجویان باید حداقل 1000 و حداکثر نیز حدود 1500$ (دلار) در ماه را در نظر داشته باشند تا بتوانند کیفیت مناسب زندگی را برای خود به ارمغان آورند. در نظر داشتن امکان کار ضمن تحصیل برای دانشجویان مسیر مهاجرت به این کشور را از نظر مالی ساده تر می سازد.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در آمریکا

شرایط کار یک پزشک ورزشی در آمریکا

ورزش در آمریکا یکی از بخش های جدایی ناپذیر از زندگی مردم است و به همین دلیل احتمال وقوع آسیب دیدگی در این ورزش ها نیز افزایش می یابد. به همین علت نیز پزشکی ورزشی Sports medicine یکی از مشاغل مورد نیاز آمریکاست. در واقع پزشکی ورزشی یک بخش بزرگی از صنعت خدمات سلامت است که در آن شما از طریق درمان های پیشگیرانه، معالجه، تشخیص و توانمندسازی به ورزشکاران کمک می کنید تا به بازی برگردند.

علاوه بر مشاغل پنج گانه ای که گفته شد، پزشکان ورزشی همچنین می توانند در نقش های شغلی زیر نیز در آمریکا به کار بپردازند:

  • درمانگر حرکتی یا کینسیوتراپیست
  • پرستار پزشکی ورزشی
  • جراح اورتوپدی
  • روانشناس ورزشی
متوسط درآمد سالانه (دلار آمریکا)سال تحصیلعنوان شغلی
208000$12 سالپزشک ورزشی
48440$4 سالمربی ورزشکار
89440$12 سالتراپیست فیزیکال
61270$4 سالمتخصص تغذیه

در صورتی که شما نیز به دنبال مسیرهای مناسب برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته طب ورزشی در آمریکا

در بخش موخره مقاله رشته طب ورزشی در آمریکا مفتخر به پاسخ دهی پرسش های پرتکرار شما هستیم:

  • مدت زمان تحصیل در رشته طب ورزشی در آمریکا به چه صورت است؟ طول دوره تحصیل رشته طب ورزشی در آمریکا بسته به برنامه تحصیلی دانشجویان از 2 سال تا 4 سال متغیر است و دانشجویان باید حداقل نمره آیلتس 6.5 و یا حداقل نمره 87 تافل یا آزمون های مورد تایید در دانشگاه های آمریکا را در اختیار داشته باشند تا بتوانند از این طریق وارد این کشور شوند. اما شاید این سوال برایتان مطرح شود که امکان تحصیل طب ورزشی در آمریکا در چه دوره های امکان پذیر است.
  • شرایط کار یک پزشک ورزشی در آمریکا چگونه است؟ ورزش در آمریکا یکی از بخش های جدایی ناپذیر از زندگی مردم است و به همین دلیل احتمال وقوع آسیب دیدگی در این ورزش ها نیز افزایش می یابد. به همین علت نیز پزشکی ورزشی Sports medicine یکی از مشاغل مورد نیاز آمریکاست. در واقع پزشکی ورزشی یک بخش بزرگی از صنعت خدمات سلامت است که در آن شما از طریق درمان های پیشگیرانه، معالجه، تشخیص و توانمندسازی به ورزشکاران کمک می کنید تا به بازی برگردند
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *