ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در اتریش

رشته طب ورزشی در اتریش

بر خلاف بسیاری از رشته های تحصیلی، رشته طب ورزشی در اتریش با کیفیتی متوسط در دانشگاه های این کشور ارائه می شود. زمانی که صحبت از تحصیل در اتریش در میان باشد، بسیاری از افراد انتظار دارند که این کشور در جمع بهترین های جهان قرار داشته باشد اما حقیقت امر آن است که در این رشته تحصیلی اتریش از دسته کشورهای سطح متوسط اروپا به حساب می آید. دانشگاه های نسبتا کمی در اتریش موفق به بدست آوردن رتبه های جهانی در این رشته شده اند و این مسئله ای است که می تواند برای بسیاری از افراد قابل توجه باشد. البته هزینه های کم تحصیل و کیفیت بالایی که زندگی در اتریش به همراه دارد می تواند این محدودیت ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

رشته طب ورزشی به عنوان یکی از زیرگروه های تخصص پزشکی در دانشگاه های محدودی در جهان ارائه می شود و یکی از مهم ترین دلایل آن، نه محدودیت های مربوط به بازار کار بلکه محدودیت هایی است که در اثر نوظهور بودن این رشته تحصیلی به وجود آمده است. افرادی که این رشته را برای آینده خود انتخاب می کنند باید مسیر خاصی را طی کنند که نیاز به کسب آگاهی دارد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی اجمالی شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در اتریش پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در اتریش چگونه است؟
  • مهم ترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل در رشته طب ورزشی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در اتریش چقدر است؟
  • بهترین شرایط برای رسیدن به کار در حوزه طب ورزشی در اتریش چیست؟

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در اتریش

افرادی که اتریش را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که کیفیت زندگی برای آن ها از درجه اهمیت بالاتری برخوردار باشد چراکه در این رشته، اتریش نتوانسته است جایگاه های عالی را به دست آورد. البته این بدان معنی نیست که دانشگاه های اتریش در رشته طب ورزشی دارای رتبه های ضعیفی هستند.

برخی از مهم ترین دانشگاه های اتریشی برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی ورزشی عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های اتریشی برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی ورزشی

دانشجویانی که رشته طب ورزشی را برای تحصیل خود در خارج از کشور انتخاب می کنند باید در مرحله اول پذیرش خود در رشته پزشکی را دریافت کرده و مدرک خود را دریافت کنند. دریافت مدرک نهایی دوره تخصص در یکی از رشته های مرتبط با علوم ورزشی از جمله فیزیوتراپی نیز برای دانشجویان الزامی است تا بتوانند وارد دوره فلوشیپ در این رشته شوند. باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر این پروسه می تواند حدود 11 سال زمان لازم داشته باشد.

برای تحصیل در اتریش در رشته طب ورزشی دانشجویان موظف هستند که مدرک B2 زبان آلمانی را به صورت حداقل در اختیار داشته باشند چراکه در این مقطع تمامی دروس به زبان آلمانی ارائه می شود و نمی توان به زبان انگلیسی در این رشته به ادامه تحصیل پرداخت.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در اتریش

یکی از جذابیت هایی که تحصیل در اتریش در رشته های مختلف تحصیلی به همراه دارد، هزینه های اندکی است که دانشجویان برای تحصیل در این کشور پرداخت می کنند. در برخی از رشته های تحصیلی دانشجویان بدون نیاز به پرداخت شهریه می توانند به ادامه تحصیل در اتریش بپردازند اما در رشته ای مانند طب ورزشی، هزینه تحصیل بین 800€ تا 2100€ (یورو) در سال متغیر است و دانشجویان به ندرت می توانند از بورسیه های تحصیلی در این کشور استفاده کنند.

هزینه زندگی در اتریش نیز در حدود 1100€ (یورو) در ماه است و دانشجویان باید این هزینه ها را نیز برای خود در نظر داشته باشند. در برخی از مواقع می توان گفت که دانشجویان با استفاده از کار دانشجویی به طور کامل این هزینه ها را پوشش می دهند اما با توجه به حجمی که دروس ارائه شده در این رشته دارند، می توان گفت که کار کردن به صورت نیمه وقت و استفاده از تمام فرصت ارائه شده کار ساده ای نخواهد بود.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در اتریش

شرایط کار یک پزشک ورزشی در اتریش

وظیفه یک پزشک ورزشی در اتریش یا سایر کشورهای جهان آن است که راه های پیشگیری، شناخت و درمان آسیب های ناشی از فعالیت های ورزشی را بشناسد و با توجه به شرایطی که دارد در این مسیر گام بردارد. باید به این نکته اشاره کرد که اتریش یکی از کشورهای مناسب برای کار در این حوزه است و دسترسی به درآمدی در حدود 10800€ (یورو) در ماه به این افراد اجازه می دهد که زندگی با کیفیتی را در این کشور داشته باشند.

با توجه به شرایط موجود در اتریش می توان پیش بینی کرد که فارغ التحصیلان این رشته با سرعت زیادی به کار در این زمینه دست پیدا خواهند کرد. شما نیز در صورتی که تمایل به زندگی در بهترین کشورهای جهان را دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *