ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در اسپانیا

رشته طب ورزشی در اسپانیا

تحصیل رشته طب ورزشی در اسپانیا از جمله انتخاب هایی است که می تواند در آینده کاری فرد تاثیر مستقیم و مثبت داشته باشد. اسپانیا یکی از کشورهای ارزان قیمت برای تحصیل در خارج از کشور است و رتبه دانشگاه های این کشور نه بسیار بالا و نه ضعیف است و در نتیجه با رزومه های مختلف می توان دانشگاه های این کشور را به عنوان مقصد نهایی تحصیل در رشته های مختلف انتخاب کرد. در رشته طب ورزشی که به نوعی یک رشته آمریکایی است و دانشگاه های این کشور تمامی رتبه های برتر جهان را به خود اختصاص داده اند، دانشگاه های اسپانیا از رتبه های مختلفی برخوردار بوده اند که می توان آن ها را در دسته رتبه های قابل قبول برای تحصیل دانست.

رشته طب ورزشی یکی از رشته هایی است که به تازگی وارد علوم دانشگاهی شده است و در گذشته پزشکان حرفه های مختلف این رشته را پیگیری می کردند. امروزه به راحتی نمی توان در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان پزشک ورزشی فعالیت کرد مگر آن که از نظر علمی تحصیلات آکادمیک را در این دوره به پایان رسانده و مجوزهای قانونی برای کار را به دست آورد. در عصر حاضر که کشورها فرصت های نمایش اقتدار خود را در ورزش و مسابقات ورزشی می دانند، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی رشته طب ورزشی به عنوان یکی از رشته های مهم تحصیلی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در اسپانیا چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل در رشته طب ورزشی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در اسپانیا برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • فرایند دریافت پذیرش در رشته طب ورزشی به منظور رسیدن به کار در این حوزه چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در اسپانیا

افرادی که در حال تحصیل در رشته های تخصص پزشکی هستند، نزدیک ترین شانس برای دریافت پذیرش در رشته طب ورزشی را خواهند داشت. ارتوپدها، فیزیوتراپ ها، پزشکان خانواده و غیره می توانند به عنوان یک پزشک ورزشی وارد بازار کار شوند و خود را به درآمد بالا در این زمینه برسانند. وظیفه یک پزشک ورزشی آن است که پیشگیری، شناسایی و درمان بیماری های ناشی از فعالیت های ورزشی را به خوبی بیاموزد و این فرصت را در اختیار ورزشکاران قرار دهد که با بالاترین آمادگی در حرفه خود فعالیت کنند.

در حال حاضر اسپانیا می تواند یکی از مقصدهای مناسب برای تحصیل در این رشته باشد چراکه 30 دانشگاه اسپانیایی این رشته را ارائه می کنند و کمتر کشوری را می توان یافت که چنین گستردگی دانشگاهی برای تحصیل در این رشته را داشته باشد. برخی از مهم ترین دانشگاه های اسپانیا که برای تحصیل در رشته طب ورزشی می توان به آن ها مراجعه کرد عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل رشته طب ورزشی

طول دوره تحصیل فلوشیپ طب ورزشی در اسپانیا دو ساله است و دانشجویان و دانش آموختگان این حوزه پس از تحصیل می توانند به عنوان یک متخصص در این زمینه فعالیت کنند. در حال حاضر بازار کار بسیار مناسبی در اسپانیا برای این دسته از پزشکان فراهم شده است.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در اسپانیا

افرادی که قصد ادامه تحصیل در اسپانیا را دارند باید آگاه باشند که هزینه های زیادی را برای تحصیل در این کشور نیاز نخواهند داشت چه در رشته های پزشکی و چه در سایر رشته های فنی و هنری. این خود یکی از مهم ترین امتیازاتی است که انتخاب اسپانیا به عنوان مقصد تحصیلی می تواند به همراه داشته باشد. به طور کلی می توان گفت که هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در این کشور برای دانشجویان خارجی در حدود 2700€ تا 5100€ (یورو) در ماه است و افرادی که در این زمینه تحقیق کرده باشند به خوبی می دانند که این یکی از ارزان ترین شهریه های در نظر گرفته شده برای دانشجویان خارجی است.

از طرفی هزینه زندگی در اکثر شهرهای این کشور نیز کمتر از 800€ (یورو) در ماه است و با توجه به امکان کار ضمن تحصیل، می توان گفت که افراد برای رسیدن به این مبلغ مسیر سختی را در حین تحصیل خود در اسپانیا طی نمی کنند.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در اسپانیا

شرایط کار یک پزشک ورزشی در اسپانیا

افرادی که به عنوان پزشک ورزشی در کشور اسپانیا تحصیل می کنند، این فرصت را خواهند داشت که در بازه کوتاهی پس از دریافت مدرک خود به کار دست پیدا کنند و از این طریق بهترین شرایط ممکن را در این کشور برای خود ایجاد کنند. دسترسی به درآمدی در حدود 7100€ (یورو) در ماه نشان از کیفیت بالای زندگی این افراد در کشور اسپانیا دارد. با همه این تفاسیر اسپانیا یکی از کشورهایی است که مشکلات اقتصادی آن ممکن است برای برخی ناخوشایند باشد و پس از تحصیل کشور دیگری را برای زندگی انتخاب کنند. در صورتی که به دنبال راهکارهایی برای مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *