ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در اندونزی

رشته طب ورزشی در اندونزی

دانشگاه اندونزی به عنوان بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته طب ورزشی در اندونزی دارای رتبه 258 در آسیا و رتبه 992 در جهان در این زمینه است. اندونزی یک مجمع الجزایر با جزایر بسیار زیاد بوده و با داشتن بیش از 250 میلیون نفر چهارمین کشور پرجمعیت دنیا می باشد. اندونزی همچنین بیش ترین جمعیت مسلمان جهان را در کشورهای دارای اکثریت مسلمان دارد. اندونزی یک کشور شگفت انگیز، منحصر به فرد و نسبتا کم تر کاوش شده است.

در واقع، این کشور آسیایی سرزمین شگفتی های بی پایان است. اندونزی بزرگ ترین مجمع الجزایر جهان و خانه بیش از 600 گروه قومی و نیز ترکیبی منحصر به فرد و سرگرم کننده از تنوع قومی و مدرنیته است. این کشور به عنوان یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در آسیا، دانشجویان بین المللی را فعالانه تشویق می کند تا در دانشگاه های آن به ادامه تحصیل بپردازند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته طب ورزشی در اندونزی تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در اندونزی کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان طب ورزشی در اندونزی چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در اندونزی چه رقمی است؟
  • برای تحصیل در رشته طب ورزشی در اندونزی چه ویزایی مورد نیاز است؟
  • زندگی دانشجویی در اندونزی چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در اندونزی

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اندونزی در رشته طب ورزشی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در اندونزیرتبه در قاره آسیارتبه در جهان
دانشگاه اندونزیDepok1258992
دانشگاه ایرلانگاSurabaya22691004

به این ترتیب، Depok و Surabaya بهترین شهرهای اندونزی برای تحصیل در رشته طب ورزشی هستند.

حقوق متخصصان رشته طب ورزشی در اندونزی

شخصی که به عنوان پزشک متخصص طب ورزشی (Physician – Sports Medicine) در اندونزی کار می کند معمولاً حدود 32800000IDR (روپیه اندونزی) در ماه حقوق می گیرد. حقوق پزشکان متخصص طب ورزشی در این کشور بین 15400000IDR (کم ترین) تا 51800000IDR (بیش ترین) (روپیه اندونزی) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه پزشکان متخصص طب ورزشی در اندونزی را نشان می دهد:

حقوق سالانه پزشکان متخصص طب ورزشی در اندونزی

به این ترتیب، حقوق پزشکان متخصص طب ورزشی در اندونزی از 185000000IDR (روپیه اندونزی) در سال (حداقل حقوق) تا 622000000IDR (روپیه اندونزی) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در اندونزی

به طور کلی، اندونزی کشوری فوق العاده ارزان است، به خصوص از نظر مسکن و غذا. به طور متوسط، حتی می توانیم بگوییم که ارزان تر از لائوس یا کامبوج است! اما همچنین اندونزی کشوری است که از نظر فعالیت ها چیزهای زیادی برای ارائه دارد و این فعالیت ها هستند که می توانند بر بودجه تاثیر بگذارند. در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در این کشور 450.18$ (دلار) معادل 6497705.73IDR (روپیه اندونزی) بدون در نظر گرفتن اجاره است. این یعنی هزینه زندگی در اندونزی به طور متوسط 8.03% کم تر از ایران است. همچنین اجاره بها در این کشور به طور متوسط 47.52% کم تر از کشور ما می باشد. توزیع هزینه های زندگی در اندونزی به صورت زیر است:

توزیع هزینه های زندگی در اندونزی

اجاره بهای ماهانه در اندونزی به صورت زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 93IDR (روپیه اندونزی)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 40IDR (روپیه اندونزی).

قیمت برخی کالاهای پر مصرف در اندونزی عبارتند از:

  • یک کیلوگرم سیب: 52$ (دلار)
  • یک کیلوگرم گوشت گاو: 30$ (دلار)
  • یک کیلوگرم فیله مرغ: 31$ (دلار)
  • یک کیلوگرم گوجه فرنگی: 03$ (دلار)
  • یک کیلوگرم پرتقال: 75$ (دلار)

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته طب ورزشی در اندونزی

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته طب ورزشی در اندونزی

برای تحصیل در اندونزی، دانشجویان باید ویزای دانشجویی دریافت کنند. ویزای دانشجویی اندونزی از سه مدرک رسمی تشکیل شده است:

  • مجوز تحصیل (study permit)
  • ویزای ورود (VITAS)
  • اجازه اقامت موقت (KITAS)

ویزای ورود شش ماه اعتبار دارد در حالی که مجوز اقامت به مدت دوازده ماه معتبر است و باید سالانه تا زمانی که دانشجو در برنامه تحصیلی خود مشغول به تحصیل است، تمدید شود. اگرچه هزینه ها بسته به ملیت و نرخ ارز در زمان سفر دانشجویان متفاوت است، اما هزینه کل فرآیند حدود 1970000IDR (روپیه اندونزی) حدودا معادل 135$ (دلار) می باشد.

اخذ ویزای دانشجویی اندونزی، فرآیندی طولانی و پیچیده است و از ابتدا تا پایان آن ممکن است تا دو ماه طول بکشد. هنگامی که اجازه اقامت موقت (KITAS) به دانشجو اعطا شد، ممکن است بتواند همسر و فرزندان خود را با ویزای وابسته به اندونزی ببرد که به عنوان KITAS خانوادگی نیز شناحته می شود. وابستگان دانشجو باید برای ویزای وابسته در یک اداره محلی مهاجرت اندونزی درخواست ارائه دهند، بنابراین ابتدا باید ویزای ورود به این کشور را دریافت کنند. پس از پر کردن فرم های لازم و شرکت در مصاحبه، ویزای یکبار بازدید (single-visit visa) آن ها به KITAS تبدیل می شود.

ممکن است این سوال برای دانشجویان مطرح شود که آیا می توانند با داشتن ویزای دانشجویی اندونزی در این کشور کار کرد؟ در پاسخ باید بگوییم متاسفانه ویزای دانشجویی اندونزی به دانشجویان اجازه نمی دهد در کنار تحصیل خود کار کنند. بنابراین، واقعا مهم است که دانشجویان این را در نظر داشته باشند و منابع مالی کافی برای پوشش هزینه های زندگی خود دارا باشند.

زندگی دانشجویی در اندونزی

دانشجویان در اندونزی آموزش با کیفیت بالا را با قیمت مناسب دریافت می کنند. اندونزی یک انتخاب مناسب برای دانشجویان علاقه مند به ماجراجویی و سفر است. این کشور مملو از مناظر فوق العاده، آب و هوای گرمسیری، غذاهای عالی و مردمی صمیمی می باشد. این کشور آسیایی دارای فرهنگی غنی و متنوع، تاریخی جذاب و انبوهی از مکان های شگفت انگیز طبیعی و ساخت بشر است. اندونزی، ارزان، گرم و جذاب می باشد. از معابد عظیم و آتشفشان های فعال گرفته تا جنگل های بارانی وحشی و صخره های مرجانی، اندونزی کلکسیونی عالی از زیبایی ها است. علاوه بر سفر و گردش، در اندونزی سرگرمی، ورزش و رویدادهای خانوادگی در داخل و خارج دانشگاه ها بسیار زیاد است.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته طب ورزشی در اندونزی هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار پس از تحصیل در اندونزی از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *