ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در تاجیکستان

رشته طب ورزشی در تاجیکستان

تحصیل رشته طب ورزشی در تاجیکستان به گونه ای نیست که بتوان به بسیاری از افراد توصیه کرد که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب کنند. تاجیکستان یکی از کشورهایی است که در دهه گذشته به شدت مورد توجه قرار گرفته بود ولی باید در نظر داشت که در حال حاضر شرایط تحصیل در این کشور به طور کلی تغییر پیدا کرده است و افراد زیادی نمی توانند این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. در گذشته های نه چندان دور این امکان وجود داشت که به زبان فارسی در این کشور به ادامه تحصیل پرداخت و بسیاری از افراد با استفاده از این فرصت مدرک تحصیلی خود را در این کشور دریافت کردند اما در حال حاضر شرایط به طور کامل تغییر کرده است و افراد باید زبان روسی را به عنوان زبان رسمی تحصیل خود انتخاب کنند.

افرادی که در رشته طب ورزشی تخصص دریافت می کنند شانس بالایی برای دریافت فرصت های شغلی در اختیار دارند و می توانند از این فرصت برای آینده کاری خود استفاده کرد ولی باید در نظر داشت که محل تحصیل فرد نیز از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و فرد باید دانشگاهی را برای خود انتخاب کند که از نظر علمی شرایط خوبی در اختیار دارد. به همین دلیل و برای روشن ساخت مسئله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در تاجیکستان پرداخته اند.

  • شرایط ورود به رشته طب ورزشی در تاجیکستان چیست؟
  • آیا دانشگاه های تاجیکستان برای تحصیل در رشته طب ورزشی شرایط مناسبی دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در تاجیکستان چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک پزشک در تاجیکستان مشغول به کار شد؟

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در تاجیکستان

افرادی که تاجیکستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته های مختلف انتخاب می کنند، نباید انتظار داشته باشند که در دانشگاه های این کشور بتوانند در سطح بالای علمی تحصیل کنند. محدودیت های بسیار زیادی در این رابطه وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها، الزام در یادگیری زبان روسی به عنوان زبان رسمی تحصیل در این کشور است. در گذشته های نه چندان دور، دانشجویان می توانستند به زبان فارسی نیز در این کشور تحصیل کنند اما شرایط در حال حاضر کاملا متفاوت از گذشته است و فراگیری زبان روسی برای فراغت از تحصیل در این کشور یک الزام است.

افرادی که تحصیل رشته طب ورزشی را برای خود انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که در حال حاضر این رشته تحصیلی تنها در مقطع فوق تخصص ارائه می شود و به همین دلیل است که به راحتی نمی توان در این رشته پذیرش دریافت کرد. افرادی که این رشته را برای خود انتخاب می کنند باید در دوره تخصص در رشته ای به ادامه تحصیل پرداخته باشند که مرتبط با درمان های ورزشی است. البته تخصص یک پزشک ورزشی صرفا برای درمان بیماری های ناشی از فعالیت های ورزشی نیست بلکه به عنوان یک پزشک، وظیفه پیشگیری، کشف آسیب و درمان را به طور کلی بر عهده دارد.

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در تاجیکستان

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در تاجیکستان

با شروع دوره تحصیل در تاجیکستان فرد به خوبی در خواهد یافت که هزینه های تحصیل در این کشور بسیار کم است و تاجیکستان را می توان در دسته کشورهای ارزان قیمت برای تحصیل معرفی کرد. با این حال باید در نظر داشت که در حال حاضر و با توجه به این که کیفیت تحصیل در تاجیکستان چندان مناسب نیست، می توان به این مسئله اشاره داشت که تحصیل در تاجیکستان از نظر اقتصادی چندان مقرون به صرفه نیست.

برای کار نیمه وقت در تاجیکستان، دانشجویان باید ابتدا مجوزهای لازم را از دانشگاه دریافت کنند و سپس در صورت توافق، می توانند به عنوان نیروی کار موقت به صورت نیمه وقت در این کشور کار کرده و از این طریق هزینه های زندگی خود در این کشور را کاهش دهند.

برای دریافت بورسیه و کاهش هزینه های تحصیل اما محدودیت های بسیاری در پیش روی دانشجویان است و به همین دلیل توصیه می شود که به گراف زیر که به هزینه های یک سال تحصیل رشته طب ورزشی در این کشور اشاره دارد توجه بیشتری شود.

هزینه زندگی و تحصیل رشته طب ورزشی در تاجیکستان

شرایط کار یک پزشک ورزشی در تاجیکستان

نکته ای که در رابطه با مهاجرت به تاجیکستان برای ورزش و کار وجود دارد آن است که در حال حاضر این کشور در دسته کشورهای در حال توسعه است و به همین دلیل، کار کردن به عنوان یک شهروند خارجی می تواند بسیار شرایط سختی را به فرد تحمیل کند. باید در نظر داشت که یک پزشک ورزشی می تواند در این کشور درآمدی در حدود 33000TJS (سامانی) در ماه را به دست آورد که از نظر مالی شرایط خوبی ایجاد می کند اما در کل باید در نظر گرفت که چنین شرایطی منجر به موفقیت کامل فرد در امر مهاجرت نمی شود. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرت برای خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *