ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در تایلند

رشته طب ورزشی در تایلند

برای تحصیل رشته طب ورزشی در تایلند گزینه های مختلفی وجود دارد اما در رابطه با شرایط کلی تحصیل در این کشور، تردیدهایی هست. تایلند یکی از کشورهایی است که دانشگاه های آن توانسته اند رتبه های مناسبی در سطح بین المللی و آسیا به دست آورند ولی باید در نظر داشت که در حال حاضر نمی توان این کشور را در دسته کشورهایی قرار داد که برای تحصیل ایرانیان در خارج از کشور مناسب است. یکی از مهم ترین دلایلی که نمی توان چنین ادعایی را بیان کرد آن است که دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید هزینه های بسیار سنگینی را پرداخت کنند و این در حالی است که به صورت جدی تحصیل در این کشور نمی تواند به همان مقدار ارزشمند باشد.

برای تحصیل در رشته طب ورزشی، دانشجویان نیاز به یک پیش زمینه جدی دارند و این مسئله می تواند ارزش این رشته را که به نوعی یک دوره فوق تخصص پزشکی است به طور قابل توجهی افزایش دهد. به همین دلیل فرد باید کشوری و دانشگاهی را برای تحصیل خود در این رشته انتخاب کند که از نظر علمی ارزشمند باشد و بتواند در آینده خود را به بازارهای کار جهانی تحمیل کند. به دلیل اهمیت بسیار بالایی که این موضوع به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی اجمالی در رابطه با شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در تایلند پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در تایلند چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های تایلندی برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در تایلند چقدر است؟
  • آیا می توان تایلند را به عنوان مقصد مناسبی برای کار در حوزه طب ورزشی معرفی کرد؟

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در تایلند

دانشجویانی که در رشته های فیزیوتراپی، ارتوپدی، پزشکی خانواده و رشته هایی از این قبیل تحصیل کرده باشند، این فرصت را خواهند داشت که در رشته طب ورزشی به ادامه تحصیل مشغول شده و شرایطی را برای خود ایجاد کنند که وارد بازار کار غیر رقابتی این رشته شوند. تحصیل رشته طب ورزشی برای افرادی که در خارج از این کشور تحصیل کرده اند به گونه ای است که 2 سال در این رشته به صورت فلوشیپ تحصیل می کنند و سپس می توانند وارد بازار کار در این رشته شوند.

از معدود مزیت های مهاجرت به تایلند به عنوان دانشجوی خارجی در رشته طب ورزشی آن است که فرد می تواند به زبان انگلیسی در این رشته به ادامه تحصیل مشغول شود. طب ورزشی به عنوان یک تخصص جدید وارد دانشگاه های خارجی شده است و به همین دلیل جایگاه دانشگاهی که فرد در آن مشغول تحصیل است از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. دانشگاه ماهیدول در تایلند بهترین دانشگاه برای تحصیل در این رشته است که توانسته رتبه 323 جهان را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که رتبه 30 دانشگاه های آسیایی در این رشته را به خود اختصاص داده. دومین دانشگاه شناخته شده این کشور در رشته طب ورزشی دانشگاه چولالانگ کورن است که در جایگاه 473 جهان قرار گرفته و رتبه سوم نیز به دانشگاه خون کائن تعلق دارد که رتبه 532 جهان را به خود اختصاص داده است.

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در تایلند

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در تایلند

زمانی که صحبت از تحصیل در خارج از کشور در میان باشد، بسیار مهم است که فرد به صورت مقرون به صرفه تحصیل کند. همان طور که ملاحظه شد، دانشگاه های تایلند رتبه های متوسطی برای تحصیل در رشته طب ورزشی را در اختیار دارند اما محدودیت های مالی موجود در این کشور ممکن است مانع از ادامه تحصیل فرد در این کشور شود. در حال حاضر نمی توان تایلند را در دسته کشورهای گران قیمت برای تحصیل قرار نداد و این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

دانشجویان در تایلند امکان کار ضمن تحصیل را نیز در اختیار ندارند و مهم ترین راه درآمدی آن ها در طول این دوره محدود شده است. برای دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور نیز هیچ گونه ضمانتی وجود ندارد. در گراف زیر مشخص شده است که فرد برای تحصیل در رشته طب ورزشی در یک سال تحصیلی به چه بودجه ای نیاز خواهد داشت.

هزینه زندگی و تحصیل رشته طب ورزشی در تایلند

شرایط کار یک پزشک ورزشی در تایلند

با پایان یافتن دوره تحصیل، شرایط کاری فرد تغییر پیدا می کند و ممکن است پزشک ورزشی بتواند در این کشور کار پیدا کند اما هیچ ضمانتی در این رابطه نیز وجود ندارد. دسترسی به درآمدی در حدود 280000THB (بات تایلند) در ماه نشان می دهد که پزشک ورزشی در این کشور شرایط مناسبی برای کار خواهد داشت ولی باید در نظر گرفت که رسیدن به چنین درآمدی در حالی رخ می دهد که فرد سالیانه بیش از 25000$ (دلار) برای تحصیل خود در این کشور هزینه کرده است. در صورتی که به دنبال بهترین ها برای مهاجرت خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *