ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در رومانی

رشته طب ورزشی در رومانی

تحصیل رشته طب ورزشی در رومانی را می توان به عنوان یکی از مسیرهای رسیدن به اقامت در اروپا برای علاقه مندان در نظر گرفت. باید در نظر داشت که رومانی یکی از کشورهای شناخته شده در اروپا است که عضویت شنگن را در اختیار ندارد و به همین دلیل بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، این گزینه را از میان گزینه های در دسترس خود خارج می کنند که در این رابطه می توان گفت این یک انتخاب نه چندان معقول است. برای افرادی که در حال تحصیل در رومانی هستند این مسئله روشن است که رومانی یکی از گزینه های ایده ال برای تحصیل در رشته طب ورزشی است و حتی دانشگاه هایی از این کشور که در رتبه بندی های جهانی قرار ندارند، از نظر کیفیت شرایط مناسبی در سطح اروپا دارند.

رشته طب ورزشی یکی از رشته های تخصص پزشکی است و افرادی که این رشته را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده باشند می توانند در آینده در بازار کار کشورهای مختلف جهان بازار کار مناسبی را در اختیار داشته باشند چراکه این رشته به ندرت در دانشگاه های جهان ارائه می شود و از طرفی به تازگی به عنوان یک رشته دانشگاهی مطرح شده است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در رومانی پرداخته اند و شرایط آن را بررسی کرده اند.

  • شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در رومانی چیست؟
  • شرایط دانشگاه های رومانی در رشته طب ورزشی چگونه است؟
  • هزینه تحصیل طب ورزشی در این کشور چقدر است؟
  • محدودیت های کار در رومانی به عنوان یک پزشک ورزشی چیست؟

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در رومانی

شرایط تحصیل در رومانی در طب ورزشی به گونه ای نیست که بتوان این کشور را در دسته بهترین های جهان قرار داد و به همین دلیل به افرادی که تحصیل رشته ها پزشکی با شرایط عالی را تجربه کرده اند توصیه می شود تا سایر کشورهای جهان را برای ادامه تحصیل خود در رشته طب ورزشی انتخاب کنند. تحصیل طب ورزشی در رومانی به گونه ای است که هیچ یک از دانشگاه های این کشور در جمع بهترین دانشگاه های جهان جای ندارند و به همین دلیل است که چنین ادعایی مطرح می شود.

برای تحصیل رشته طب ورزشی، دانشجویان باید ابتدا دوره پزشکی خود را با موفقیت به پایان برسانند و سپس وارد دوره تخصص شوند و پس از پایان این دوره است که می توانند در رشته طب ورزشی ادامه تحصیل دهند. محدودیت هایی برای انتخاب دوره تخصص در این کشور نیز وجود دارد به صورتی که دانشجویان باید حتما در رشته های مرتبط با علوم ورزشی و آسیب های ناشی از آن تحصیل کرده باشند. برخی از رشته های خاص مانند تحصیل در رشته پزشکی خانواده نیز فرصت مناسب دیگری است تا فرد بتواند وارد دوره 2 ساله فوق تخصص طب ورزشی در رومانی شود. در رومانی می توان به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل در رشته طب ورزشی پرداخت و به همین دلیل است که این کشور محبوبیت زیادی بین افراد با رزومه های سطح متوسط قرار گرفته است.

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در رومانی

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در رومانی

افرادی که رومانی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که رومانی یکی از کشورهای ارزان قیمت اروپایی برای تحصیل است و به تازگی این اجازه به دانشجویان خارجی در این کشور داده شده است که به صورت نیمه وقت به کار در این کشور مشغول شوند و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های تحصیل خود را کاهش دهند.

اطلاعات بیشنر در باب هزینه زندگی در رومانی

برای دانشجویان رشته طب ورزشی که در مقطع فوق تخصص در حال تحصیل هستند، دسترسی به بورسیه های تحصیلی بسیار راحت تر از سایر دوره های تحصیلی در این کشور است. در گراف زیر مشخص شده است که دانشجویان برای یک سال تحصیل در رومانی در رشته طب ورزشی به چه بودجه ای نیاز خواهند داشت.

هزینه های زندگی و تحصیل رشته طب ورزشی در رومانی

شرایط کار یک پزشک ورزشی در رومانی

دانشجویانی که دوره تحصیلی خود را در رومانی تمام کرده باشند، از شانس بالایی برای رسیدن به موفقیت در این کشور برخوردار هستند. باید در نظر داشت که در حال حاضر رومانی نرخ بیکاری کمی دارد و به نیروی کار جوان از سراسر دنیا نیاز پیدا کرده است ولی شرایط کلی زندگی در این کشور سبب شده است تا میزان تمایل به زندگی در این کشور به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کند.

در حال حاضر یک پزشک ورزشی در این کشور می تواند ماهانه 13400RON (لئو) درآمد کسب کند و از نظر اقتصادی در شرایطی بسیار عالی قرار گیرد. باید در نظر داشت که در حال حاضر دولت رومانی در تلاش برای پیوستن به منطقه شنگن است و همین مسئله می تواند دریافت اقامت این کشور را ارزشمندتر کند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *