ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در سوئیس

رشته طب ورزشی در سوئیس

12 دانشگاه معتبر برای تحصیل رشته طب ورزشی در سوئیس وجود دارد که تحصیل در هریک از آن ها می تواند امتیازاتی را به همراه داشته باشد. دانشگاه های سوئیس از دیرباز رتبه های بسیار مناسبی را در سطح بین المللی به دست آورده اند و این مسئله ای است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد و امروزه در رشته ای مانند طب ورزشی نیز جایگاه بسیار مناسبی را در اختیار دارند. تحصیل در این رشته به عنوان یک گروه فوق تخصص پزشکی می تواند به عنوان یک برگ برنده برای بسیاری از افراد به حساب آید و به همین دلیل است که می توان گفت انتخاب این رشته برای تحصیل در سوئیس می تواند هوشمندانه به نظر برسد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله با توجه به اهمیتی که رشته طب ورزشی در سوئیس داشته است پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در سوئیس چیست؟
  • مهم ترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته طب ورزشی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در سوئیس چقدر است؟
  • محدودیت های کار پس از تحصیل در رشته پزشکی ورزشی در این کشور چیست؟

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در سوئیس

برای افرادی که قصد تحصیل در کشور سوئیس را دارند، عبور از مراحل مختلف در این زمینه بسیار حیاتی است. فرد در ابتدا باید مدرک پزشکی خود را دریافت کرده و سپس وارد مقطع تخصص شود. برخی از تخصص های پزشکی در این کشور نمی توانند وارد رشته طب ورزشی شوند و رشته آن ها حتما باید با دوره تخصص پزشکی همخوانی داشته باشد. افرادی که قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارند، بهتر است در رشته هایی مانند فیزیوتراپی، ارتوپدی، پزشکی خانواده و رشته هایی از این دست به ادامه تحصیل بپردازند.

باید در نظر داشت که در حال حاضر تحصیل رشته طب ورزشی در سوئیس برای بسیاری از شهروندان غیر اروپایی ممکن نیست و به همین دلیل نمی توان به راحتی به عنوان یک شهروند ایرانی در این کشور پذیرش دریافت کرد. دانشجویان در این کشور محدودیت های زبانی نخواهند داشت و می توانند رشته طب ورزشی را به زبان های آلمانی، فرانسوی، انگلیسی و در دانشگاه های اندکی به زبان ایتالیایی ادامه دهند. برای مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل، دانشجویان باید تحقیقات گسترده ای در رابطه با امکان تحصیل پزشکی در این کشور داشته باشند.

دانشگاه های برتر رشته طب ورزشی در سوئیس

افردی که سوئیس را برای تحصیل خود انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که دانشگاه های نسبتا زیادی برای تحصیل در این کشور وجود دارد که هر یک از آن ها شرایط خاص خود برای تحصیل را دارند. برخی از مهم ترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل در رشته طب ورزشی عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل در رشته طب ورزشی

تعدد دانشگاه های موجود در سوئیس برای تحصیل در رشته طب ورزشی می تواند مفید باشد اما باید در نظر داشت که در حال حاضر فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور به سادگی گذشته نیست به ویژه این که رشته طب ورزشی یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی است.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در سوئیس

یکی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با تحصیل رشته طب ورزشی باید به آن توجه داشت، هزینه های تحصیل در این رشته است. دانشجویان در مقطع فوق تخصص در رشته ای که مرتبط به علوم پزشکی است باید هزینه های زیادی را پرداخت کنند ولی در سوئیس شرایط متفاوتی وجود دارد. اکثر دانشگاه های این کشور با استفاده از بورسیه، شرایط تحصیل رایگان را برای دانشجویان به وجود می آورند اما به طور کلی نیز می توان گفت که شهریه دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور در حدود 2500€ (یورو) یا کمتر است.

هزینه زندگی در سوئیس اما بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر پرهزینه است و دانشجویان ناچار هستند تا از فرصت 15 ساعت کار در هفته در این کشور استفاده کنند تا بتوانند از نظر اقتصادی کمترین فشار را متحمل شوند. بسته به شهر محل اقامت، هزینه های زندگی در این کشور می تواند تا 1700€ (یورو) در ماه نیز افزایش پیدا کند که قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان به ویژه در اروپا نیست.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در سوئیس

شرایط کار یک پزشک ورزشی در سوئیس

افرادی که دوره تحصیلی خود را در سوئیس به پایان رسانده باشند این فرصت را خواهند داشت که در همین کشور فرایند مناسبی برای کاریابی سپری کنند و موفق به امضای قرارداد کاری شوند. باید در نظر داشت که متوسط درآمد یک پزشک ورزشی در سوئیس معادل 337000CHF (فرانک سوئیس) در ماه است و این مبلغی کم نظیر برای تامین هزینه های زندگی در این کشور به حساب می آید. در صورتی که فردی تمایل به تحصیل در رشته های مرتبط به علوم پزشکی در سوئیس داشته باشد، باید اطمینان حاصل کند که دانشگاه به دانشجویان خارجی نیز پذیرش اعطا خواهد کرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *