ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در لهستان

رشته طب ورزشی در لهستان

دانشگاه تربیت بدنی ورشو که یک موسسه آموزش عالی دولتی است، بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته طب ورزشی در لهستان می باشد. پس از آن نیز دانشگاه هایی همچون دانشگاه پزشکی ورشو، دانشگاه ژشوف و دانشگاه علوم پزشکی پوزنان، از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در این رشته در لهستان هستند. طب ورزشی شاخه ای از پزشکی است که به آمادگی جسمانی و درمان و پیشگیری از آسیب های مربوط به ورزش و تمرینات ورزشی می پردازد. اگرچه اکثر تیم های ورزشی سال ها پزشکان تیم را به کار گرفته اند، اما تنها از اواخر قرن بیستم است که طب ورزشی به عنوان یک رشته متمایز مراقبت های بهداشتی-درمانی ظهور کرد.

جمهوری لهستان کشوری در اروپای مرکزی است که به 16 استان اداری تقسیم شده است. این کشور بیش از 38 میلیون نفر جمعیت دارد و پنجمین کشور پرجمعیت عضو اتحادیه اروپا می باشد. ورشو پایتخت، بزرگ ترین کلان شهر و یکی از بهترین شهرهای لهستان برای تحصیل است. از دیگر شهرهای بزرگ آن می توان به کراکوف، لودز، پوزنان و گدانسک اشاره کرد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته طب ورزشی در لهستان تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در لهستان کدامند؟
  • برای تحصیل در رشته طب ورزشی در لهستان چه ویزایی مورد نیاز است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در لهستان چه رقمی است؟
  • زندگی دانشجویی در لهستان چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در لهستان

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در لهستان در رشته طب ورزشی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در لهستانرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه تربیت بدنی ورشوورشو1288768
دانشگاه پزشکی ورشوورشو2295786
دانشگاه ژشوفژشوف3298791
دانشگاه علوم پزشکی پوزنانپوزنان4321855
دانشگاه فناوری ورشوورشو5323859
دانشگاه پزشکی لودزلودز6324860
دانشگاه فناوری اوپولهاوپوله7326866
دانشگاه فناوری سیلسیاگلیویتسه8334898
دانشگاه پزشکی وروسلاووروسلاو9347944
دانشگاه گدانسکگدانسک10348945

به این ترتیب، بهترین شهرهای لهستان برای تحصیل در رشته طب ورزشی عبارتند از ورشو، ژشوف، پوزنان و لودز.

بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در لهستان

ویزا برای تحصیل در رشته طب ورزشی در لهستان

به جز شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، سایر دانشجویان بین المللی برای تحصیل در لهستان به ویزای دانشجویی نیاز دارند. تمامی دانشجویان بین المللی به ویزای نوع D نیاز دارند که به آن ها این امکان را می دهد که یک سال در لهستان بمانند و تحصیل کنند. دانشجویان برای این که بیش تر در لهستان بمانند، باید قبل از انقضای ویزای خود برای اجازه اقامت موقت درخواست ارائه دهند.

پس از ارائه درخواست و تمامی مدارک مورد نیاز، بررسی ویزا و دریافت پاسخ باید 15 روز طول بکشد. اگرچه این مدت زمان بسیار سریع است، اما هنوز هم باید در مسیر درخواست خود قبل از تاریخ عزیمت پا نهاد. پردازش ممکن است بسیار بیش تر طول بکشد و اگر فرد فراموش کند که تمامی اسناد خود را ارائه دهد، ممکن است تاخیر ایجاد شود.

خبر خوش این که هیچ محدودیتی برای کار با ویزای دانشجویی نوع D لهستان وجود ندارد. دانشجویان بین المللی می توانند بدون نیاز به مجوز کار در لهستان کار کنند، البته به شرط داشتن مجوز اقامت معتبر. اگرچه امکان داشتن یک شغل تمام وقت در حین تحصیل در لهستان وجود دارد، اما باید مطمئن شد که کار بر تحصیل فرد تأثیر نمی گذارد. اگر ساعات کار طولانی تاثیر منفی بر نمرات دانشجو داشته باشد، ممکن است این امر تمدید اجازه اقامت وی را سخت تر کند.

اگر ویزای دانشجو رد شد، او می تواند یک نامه تجدید نظر بنویسد. نامه او باید به کنسولگری محلی لهستان ارائه شود و در آن توضیح داده شود که چرا دانشجو فکر می کند درخواست او باید پذیرفته شود. برخی از رایج ترین دلایل برای رد درخواست عبارتند از:

  • شواهد مالی ناکافی
  • فرم درخواست ناقص
  • اسناد ناموجود یا ناکافی
  • پاسپورت نامعتبر
  • نبود بیمه مسافرتی مناسب

هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در لهستان

لهستان یک کشور اروپایی مقرون به صرفه با اقتصاد بسیار باثبات است. با توجه به روند توسعه اقتصادی مداوم لهستان، هزینه زندگی در آن به طور قابل توجهی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کم تر است. هزینه زندگی در لهستان در کنار رومانی، مجارستان و بلغارستان، در میان کشورهای اتحادیه اروپا (EU) ارزان ترین است. همچنین، لهستان 34.1% ارزان تر از آمریکا می باشد. توزیع هزینه های زندگی در این کشور اروپایی به صورت زیر است:

توزیع هزینه های زندگی در لهستان

در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در لهستان بدون در نظر گرفتن اجاره 566.00$ (دلار آمریکا) برآورد می شود. به این ترتیب، هزینه زندگی در لهستان به طور متوسط 4.95% بیش تر از ایران است. از طرف دیگر، اجاره بها در لهستان به طور متوسط 7.14% کم تر از ایران می باشد. اجاره بهای ماهانه آپارتمان در لهستان به صورت زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 548.11$ (دلار آمریکا)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 462.75$ (دلار آمریکا)

قیمت برخی کالاهای اساسی در لهستان به صورت زیر می باشد (بر حسب دلار آمریکا):

  • یک کیلوگرم گوشت گاو: 8.67$
  • یک کیلوگرم سیب: 0.85$
  • یک کیلوگرم فیله مرغ: 4.37$
  • یک کیلوگرم موز: 1.17$
  • یک کیلوگرم گوجه فرنگی: 2.43$
  • یک کیلوگرم سیب زمینی: 0.62$

زندگی دانشجویی در لهستان

زندگی دانشجویی در لهستان مانند هر تجربه اروپایی دیگری است اما با پیچ و تاب لهستانی. در این کشور، باشگاه ‌ها و انجمن ‌های دانشجویی بسیار محبوب هستند، زیرا به ترویج تبادل فرهنگی و اجتماعی معروف بوده اند. ورزش و فعالیت های ورزشی در چندین موسسه در لهستان ترویج می شود. لهستان به عنوان یک مقصد برتر دانشجویی بین المللی، تجربه فرهنگی غنی را برای دانشجویان ورودی از سراسر جهان فراهم می کند. اکثر کسانی که در لهستان تحصیل می کنند تجربه ها و خاطرات خوبی در مورد مکان های دیدنی تاریخی، مناظر زیبا، زندگی شهری و تنوع زیاد فعالیت های اجتماعی دارند. خارج از دانشگاه، زندگی دانشجویی در لهستان اجتماعی است، با تفریحات شبانه فراوان و کارهایی که باید در شهرهای دانشجویی انجام داد.

خوشبختانه لهستان یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است. هزینه های زندگی در این کشور نیز مقرون به صرفه است و در میان کشورهای اتحادیه اروپا هزینه زندگی در آن در کنار کشورهایی مانند رومانی ارزان ترین است. در حین تحصیل در لهستان دانشجویان می توانند همزمان کار کنند. به عنوان یک دانشجو، آن ها همچنین فرصتی برای دوره های کارآموزی مختلف با حقوق یا بدون حقوق دارند و بسته به رشته تحصیلی خود، همیشه نیازی به صحبت کردن به زبان لهستانی ندارند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته طب ورزشی در لهستان هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه تحصیل در لهستان از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *