ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در مالتا

رشته طب ورزشی در مالتا

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در مالتا به گونه ای است که نمی توان آن را به عنوان بهترین گزینه های اروپایی معرفی کرد. دانشگاه های مالتا در بسیاری از رشته های تحصیلی فعالیتی ندارند و به همین دلیل نمی توان آن ها را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرد. در چنین شرایطی می توان گفت که برای ورود به مالتا به عنوان دانشجوی خارجی، باید تحقیقات گسترده ای انجام شود و در غیر این صورت ممکن است فرد با مشکلات زیادی در انتخاب کشور محل تحصیل خود روبرو شود. باید در نظر داشت که در حال حاضر دانشگاه های مالتا برای تحصیل در برخی از رشته های مهندسی گزینه های بهتری برای تحصیل هستند و در رشته های پزشکی کمترین توجهات را به خود جلب می کنند.

رشته طب ورزشی یکی از رشته های مرتبط با گروه پزشکی است که به صورت تخصصی در دانشگاه های کشورهای مختلف ارائه می شود. این رشته تحصیلی به تازگی به جمع رشته های برتر دانشگاهی اضافه شده است و به همین دلیل است که محدودیت های زیادی برای تحصیل در این رشته وجود دارد چراکه اکثر دانشگاه های جهان نتوانسته اند این رشته را به دروس دانشگاهی خود اضافه کنند. با این وجود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در مالتا خواهند پرداخت.

  • شرایط ورود به رشته طب ورزشی در مالتا چیست؟
  • آیا دانشگاه های مالتا کیفیت مناسبی برای تحصیل دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در مالتا چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار، پس از تحصیل وارد مالتا شد؟

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در مالتا

برای تحصیل رشته طب ورزشی در مالتا گزینه های بسیار محدودی وجود دارد و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که فرد بتواند با توجه به رزومه ای که در اختیار دارد، در دانشگاه های مختلف در مالتا بتواند پذیرش دریافت کند. دانشگاه ملی مالتا تنها گزینه ای است که برای تحصیل در رشته طب ورزشی می توان به آن مراجعه کرد و این مرحله ای است که می تواند شرایط دریافت پذیرش در این دانشگاه را تحت تاثیر قرار دهد.

به طور کلی می توان روند ورود به رشته طب ورزشی در مالتا را به شرح زیر معرفی کرد.

روند ورود به رشته طب ورزشی در مالتا

پروسه تحصیل پزشکی در کشور مالتا 6 ساله است و برای تحصیل در دوره فوق تخصص فرد باید یک بازه زمانی 12 ساله را برای تحصیل در دانشگاه پشت سر بگذارد. دوره فوق تخصص طب ورزشی در صورتی برای فرد امکان پذیر خواهد شد که فرد در دوره قبلی تحصیل خود در مقطع تخصص در یکی از رشته های مرتبط با علوم مرتبط با ورزش و آسیب های احتمالی ناشی از آن مانند فیزیوتراپی تحصیل کرده باشد.

از جمله مهم ترین امتیازهایی که تحصیل در مالتا آن است که دانشجویان در این کشور صرفا به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل می پردازند و نیازی به یادگیری سایر زبان ها در این کشور نیست. در چنین شرایطی است که می توان گفت شاید نبودن نام دانشگاه های مالتا در رتبه بندی های جهانی برای بسیاری از افراد کم اهمیت تر از قبل جلوه کند.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در مالتا

افرادی که مالتا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که تحصیل در این کشور می تواند هزینه ای زیاد به همراه داشته باشد و این مسئله ای است که مانع مهاجرت به مالتا برای بسیاری از افراد می شود. در حال حاضر مالتا یکی از کشورهایی است که بورسیه تحصیلی در آن بسیار سخت به دست می آید ولی دانشجویان می توانند با استفاده از فرصت کار نیمه وقت در این کشور، بخشی از هزینه های زندگی خود در آن را کاهش دهند.

به طور متوسط می توان گفت که شهریه تحصیل در رشته طب ورزشی برای دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 13000€ (یورو) در سال است و دانشجویان برای پرداخت هزینه های سالیانه زندگی خود در این کشور به حدود 14000€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در مالتا

شرایط کار یک پزشک ورزشی در مالتا

از آنجا که مالتا یکی از کشورهای عضو حوزه شنگن است، تمایل به اقامت در این کشور بسیار زیاد است اما در حوزه پزشکی ورزشی فرصت های شغلی محدودتری در این کشور وجود دارد. یک پزشک ورزشی در مالتا به طور متوسط می توند 134000€ (یورو) در سال درآمد داشته باشد که به نسبت بسیاری از مشاغل دیگر در این کشور بسیار مناسب تر است. افرادی که 5 سال در مالتا کار پس از تحصیل را تجربه کنند، قادر خواهند بود تا برای کار به سایر کشورهای جهان مهاجرت کرده و با استفاده از اقامت خود در مالتا شانس بالایی برای رسیدن به کشور مورد نظر خود داشته باشند.

با این وجود نمی توان مالتا را کشور مناسبی برای تحصیل رشته طب ورزشی معرفی کرد ولی توصیه می شود در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *