ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در مالزی

رشته طب ورزشی در مالزی

تحصیل رشته طب ورزشی در مالزی برای بسیاری از افراد به عنوان یک برگ برنده در رزومه به حساب می آید و مورد توجه قرار می گیرد. دانشگاه های نسبتا خوبی برای تحصیل در این رشته در مالزی وجود دارد و به همین دلیل است که می توان مالزی را به عنوان یکی از کشورهای خوب در منطقه آسیای شرقی در ای رشته معرفی کرد. افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، می توانند به عنوان یک فوق متخصص در بازارهای کار جهانی مشغول به کار شده و بهترین شرایط اقتصادی ممکن را برای خود ایجاد کنند.

با تحصیل در مالزی می توان تاحدودی از هزینه های زندگی خود در بسیاری از کشورهای اروپایی کاست و با صرف هزینه های کمتر این دوره تحصیلی را به پایان برد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در مالزی خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل طب ورزشی در مالزی چیست؟
  • بهترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار در این کشور اقامت دریافت کرد؟

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در مالزی

افرادی که مالزی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، انتظاری در حد نام مالزی را از دانشگاه های این کشور دارند ولی باید در نظر داشت که در رشته طب ورزشی، دانشگاه های مالزی رتبه ای نسبتا مناسب را به دست آورده اند و این می تواند یک برگ برنده برای آن ها باشد. برای تحصیل در مالزی، دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند و به همین دلیل است که تحصیل در مالزی برای بسیاری ارزشمندتر از قبل می شود.

برای تحصیل در رشته طب ورزشی، دانشجویان علاقمند باید مدرک تخصص پزشکی خود را در یکی از رشته های مرتبط دریافت کرده باشند. برخی از مهم ترین رشته های تحصیلی که می توان برای تحصیل رشته طب ورزشی در مالزی به آن ها روی آورد عبارتند از:

  • ارتوپدی
  • فیزوتراپی
  • حرکت شناسی
  • پزشکی خانواده
  • روانشناسی ورزشی

باید در نظر داشت که طول دوره تحصیل رشته طب ورزشی در مالزی در حال حاضر حداقل 2 سال خواهد بود و دانشجویان پس از این دوره است که می توانند به صورت رسمی فعالیت خود در این حوزه را آغاز کنند.

دانشگاه های برتر مالزی برای تحصیل رشته طب ورزشی

در مالزی 8 دانشگاه با رتبه های برتر در رشته طب ورزشی وجود دارد و افرادی که قصد تحصیل در مالزی را دارند، بهتر است از این دانشگاه ها برای تحصیل خود استفاده کنند. دانشگاه مالایا به عنوان بهترین دانشگاه مالزی در رشته طب ورزشی توانسته رتبه 334 جهان را به خود اختصاص دهد. برای بررسی بهتر این موضوع می توان به تصویر زیر توجه داشت.

دانشگاه های برتر مالزی برای تحصیل رشته طب ورزشی

در چنین شرایطی می توان گفت که مالزی می تواند برای افرادی که رزومه قوی در اختیار ندارند یک گزینه ایده آل به نظر برسد و هم افرادی که رزومه نسبتا قوی دارند نیز می توانند از این کشور به عنوان مقصد تحصیلی خود استفاده کنند.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در مالزی

برای تحصیل در مالزی در رشته های مرتبط با علوم پزشکی، باید هزینه های نسبتا زیادی را پرداخت کرد و به همین دلیل است که نمی توان این کشور را در حال حاضر به بسیاری از افراد توصیه کرد. برای تحصیل در رشته طب ورزشی در دانشگاه های مالزی، دانشجویان به حدود 13000$ تا 18000$ (دلار) در سال می رسد و دانشجویان به صورت محدود ممکن است بتوانند به بورسیه های تحصیلی در این کشور دسترسی داشته باشند اما هیچ گونه ضمانتی در این رابطه برای آن ها وجود ندارد.

نکته دیگر در رابطه با هزینه زندگی دانشجویان در رشته طب ورزشی است که به طور متوسط می توان آن را در حدود 6000$ (دلار) در سال دانست و این خود فرصتی است که دانشجویان بتوانند با هزینه کم در این کشور هزینه های زندگی خود را تمین کنند. در مالزی به افراد اجازه داده می شود تا طبق قوانین خاص به کار ضمن تحصیل مشغول شوند و این فرصت مناسب دیگری برای کاهش هزینه های زندگی در این کشور است.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در مالزی

شرایط کار یک پزشک ورزشی در مالزی

یک پزشک ورزشی در مالزی می تواند به طور متوسط 18600MYR در ماه درآمد کسب کند و از این طریق زندگی با کیفیتی را برای خود در این کشور ایجاد کند ولی باید در نظر داشت که در حال حاضر مالزی از آن دسته کشورهایی است که نمی توان به راحتی اقامت دائم آن را به دست آورد و از طرفی اقامت آن ارزش کافی را به همراه ندارد. در چنین شرایطی می توان گفت که مالزی تنها می تواند یک سکوی پرتاب برای مهاجرت به خارج از قاره آسیا باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *