ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در مجارستان

رشته طب ورزشی در مجارستان

بدون تردید تحصیل رشته طب ورزشی در مجارستان یکی از بهترین گزینه های اروپایی برای افرادی است که در اروپا قصد ادامه تحصیل دارند. مجارستان یکی از کشورهای حوزه شنگن است و به همین دلیل میتوان انتظار داشت که تحصیل با کیفیت در این کشور ارائه شود. رتبه های دانشگاه های مجاری نشان می دهد که این کشور یکی از فرصت های مناسب را برای افرادی ایجاد می کند که رزومه های قوی در اختیار ندارند. رشته طب ورزشی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با تخصص پزشکی در سطح مناسبی در کشور مجارستان ارائه می شود و می توان انتظار داشت که با تحصیل در این کشور، مدرک معتبری برای ورود به بهترین کشورهای جهان برای کار در اختیار فرد قرار گیرد. باتوجه به این شرایط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به تشریح شرایط تحصیل طب ورزشی در مجارستان پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل طب ورزشی در مجارستان چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در این کشور برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل در رشته طب ورزشی کدامند؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در مجارستان برای دانشجویان خارجی در این کشور فراهم است؟

فرایند تحصیل رشته طب ورزشی در مجارستان

از جمله فرصت هایی که برای تحصیل رشته طب ورزشی در اختیار دانشجویان خارجی قرار دارد، انتخاب مجارستان به عنوان مقصد تحصیلی است. دانشگاه های مجارستان از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و می توان آن ها را برای تحصیل خود انتخاب کرد. تحصیل رشته طب ورزشی در مجارستان به گونه ای است که باید فرایند مشخصی را برای رسیدن به خواسته خود سپری کرد و شرح این فرایند در تصویر زیر نشان داده شده است.

فرایند تحصیل رشته طب ورزشی در مجارستان

رشته طب ورزشی یک دوره فوق تخصص پزشکی است که در دانشگاه های مجارستان نیز قابل دسترسی است. افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، بهتر است از همان ابتدا دوره تحصیل پزشکی در مجارستان را برای خود انتخاب کنند تا کمترین فشار به آن ها وارد شود. در این صورت است که نیاز به معادلسازی مدرک پزشکی به طور کامل از بین می رود و دانشجویان می توانند با آسودگی خاطر به مقاطع بالاتر راه یابند.

در حال حاضر می توان به زبان انگلیسی در طب ورزشی مجارستان به ادامه تحصیل پرداخت و این یکی از امتیازهایی است که تحصیل در مجارستان می تواند برای فرد به همراه داشته باشد. باید در نظر داشت که انتخاب مجارستان به عنوان مقصد تحصیلی می تواند به زبان مجاری نیز ممکن باشد.

دانشگاه های برتر رشته طب ورزشی در مجارستان

برای تحصیل در مجارستان، دانشجویان دانشگاه های متعددی را پیش روی خود خواهند داشت اما در رشته ای مانند طب ورزشی، دانشگاه های در دسترس به حداقل می رسند. در رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان برای تحصیل در رشته طب ورزشی، 3 دانشگاه مجارستانی توانسته اند به رتبه های مهمی دست پیدا کنند که در این میان دانشگاه سملوایز با قرار گرفتن در رتبه 531 جهان بهترین شرایط را در اختیار دارد. دانشگاه اقتصاد و تکنولوژی بوداپست نیز رتبه 810 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه پکس نیز رتبه 839 را در اختیار گرفته است و سومین دانشگاه شناخته شده مجارستان در این رشته به حساب می آید.

دانشگاه های برتر رشته طب ورزشی در مجارستان

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در مجارستان

افرادی که مجارستان را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، هزینه های زندگی اندکی در این کشور خواهند داشت و می توان از این به عنوان یک فرصت فوق العاده ایده آل استفاده کرد. با این حال هزینه های تحصیل در کشور مجارستان در رشته های پزشکی کمی بالاتر از سایر رشته های تحصیلی است.

به طور متوسط می توان گفت که برای زندگی در مجارستان، به حدود 500€ (یورو) در ماه نیاز خواهد بود و افرادی که این مسیر را طی کرده اند به خوبی آگاهند که می توان در این کشور به صورت نیمه وقت کار کرد و از این طریق هزینه های زندگی در این کشور را تامین نمود.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در این کشور نیز در حدود 10500€ تا 18000€ (یورو) در سال است و در برخی از دانشگاه های این کشور می توان از بورسیه های تحصیلی برای تامین شهریه دانشگاهی استفاده نمود تا بتوان با کمترین هزینه در این کشور تحصیل کرد.

شرایط کار پس از تحصیل در مجارستان

برای تحصیل در مجارستان دلایل متنوعی وجود دارد و کار در این کشور نیز شرایط مشابهی دارد و می توان گفت که افراد زیادی پس از تحصیل نیز این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. یک پزشک ورزشی در مجارستان در حدود 1200000HUF (فورینت) در ماه درآمد کسب می کند و از این طریق می تواند شرایط مناسبی را برای زندگی خود ایجاد کند. در صورتی که تمایل به تحصیل در مجارستان یا سایر کشورهای تراز اول جهان دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *