ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در نروژ

رشته طب ورزشی در نروژ

نروژ یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته طب ورزشی در اروپا است. دانشگاه علم و فناوری نروژ، دانشگاه اسلو و دانشکده علوم ورزشی نروژ از بهترین موسسات آموزش عالی برای تحصیل در رشته طب ورزشی در نروژ هستند. نروژ به واقع از هر نظر یک مقصد عالی برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان است (فقط هزینه های زندگی در آن بالا است که دانشجویان می توانند با کار کردن که اجازه آن در حین تحصیل را دارند، هزینه های خود را پوشش دهند). کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته طب ورزشی در نروژ تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در نروژ کدامند؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته طب ورزشی در نروژ کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان طب ورزشی در نروژ چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در نروژ چه رقمی است؟
  • زندگی دانشجویی در نروژ چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در نروژ

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در نروژ در رشته طب ورزشی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی خود در زمینه طب ورزشی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهمحل استقراررتبه در نروژرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه علم و فناوری نروژتروندهایم137123
دانشگاه اسلواسلو253153
دانشکده علوم ورزشی نروژاسلو361180
دانشگاه برگنبرگن490248
دانشگاه علمی کاربردی نروژ غربیبرگن5332895

به این ترتیب، تروندهایم، اسلو و برگن، بهترین شهرهای نروژ برای تحصیل در رشته طب ورزشی هستند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در نروژ

چرا تحصیل در رشته طب ورزشی در نروژ؟

با وجود این که نروژ کشور کوچکی است اما دانشگاه ها و کالج های آن آموزش باکیفیتی را ارائه می دهند که دانشجویان جویای برنامه ها و مدارک بین المللی نیز می توانند از آن بهره ببرند. تحصیل در نروژ فرصت های شغلی دانشجو را چه در این کشور و چه در خارج از آن ارتقا می بخشد. دانشجویان بین المللی دلایل زیادی در مورد این که چرا تحصیل در نروژ را دوست دارند، ارائه می کنند:

  • جامعه امن، صلح جو، آرام، مدرن و از نظر فناوری پیشرفته
  • مناظر باشکوه
  • فرصت شرکت در انواع ورزش ها و فعالیت های فضای باز چه در تابستان و چه در زمستان
  • این واقعیت که تحصیل در این کشور نوردیک افق های فکری دانشجویان را ارتقا می بخشد

نمودار زیر روند افزایش تعداد دانشجویان در نروژ را نمایش می دهد:

روند افزایش تعداد دانشجویان در کشور نروژ

برخی دیگر از دلایل و مزایای تحصیل در نروژ عبارتند از:

  • عدم دریافت شهریه در بیش تر دانشگاه های دولتی صرف نظر از کشور مبدا دانشجو
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • یادگیری زبان نروژی
  • نبود مانع زبانی
  • فضای غیررسمی حاکم در دانشگاه ها و کالج های دانشگاهی
  • به راحتی قابل دسترس بودن اساتید
  • روابط نزدیک و دارای شرایط برابر بین دانشجو و استاد
  • کار حین تحصیل

حقوق متخصصان رشته طب ورزشی در نروژ

شخصی که به عنوان پزشک متخصص طب ورزشی (Physician – Sports Medicine) در نروژ کار می کند معمولاً حدود 128000NOK (کرون نروژ) در ماه حقوق می گیرد. حقوق پزشکان متخصص طب ورزشی در این کشور اروپایی بین 59100NOK (کم ترین) تا 204000NOK (بیش ترین) (کرون نروژ) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه پزشکان متخصص طب ورزشی در نروژ را نشان می دهد:

حقوق سالانه پزشکان متخصص طب ورزشی در نروژ

مطابق نمودار بالا، حقوق پزشکان متخصص طب ورزشی در نروژ از 709000NOK (کرون نروژ) در سال (حداقل حقوق) تا 2450000NOK (کرون نروژ) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در نروژ

بسیاری از دانشجویان می پرسند که آیا زندگی در نروژ گران است؟ باید بگوییم بله، نروژ بسیار گران است. با این حال، حقوق بالاتر قیمت ها را جبران می کند. متوسط هزینه زندگی در نروژ به سبک زندگی دانشجو و جایی که برای اقامت انتخاب می کند، بستگی دارد. این سوال مطرح می شود که چرا زندگی در نروژ تا این حد گران است؟ در جواب باید بگوییم هزینه بالای زندگی در نروژ نتیجه سیستم اجتماعی برابری طلبانه آن است که برای حفظ ساختار اجتماعی-اقتصادی و اقتصاد منحصر به فرد خود بر سیستم مالیات بر ارزش افزوده و حداقل تغییرات بین درآمدها در میان شهروندان خود متکی است. طبق گزارش ها، نروژ سومین کشور گران قیمت در کل اروپای غربی است و هزینه زندگی آن بالاتر از 95% از کشورهای سراسر جهان است.

مقایسه نروژ و آمریکا از نظر هزینه های زندگی نشان می دهد آمریکا 3.8% ارزان تر از نروژ می باشد. توزیع هزینه های زندگی در نروژ به صورت زیر است:

توزیع هزینه های زندگی در نروژ

در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد بدون در نظر گرفتن اجاره در نروژ 11157.71NOK (کرون نروژ) معادل 1148.61$ (دلار) برآورد می شود. اگر بخواهیم هزینه های زندگی در این کشور اروپایی را با ایران مقایسه کنیم، در می یابیم که هزینه زندگی در نروژ به طور متوسط 143.26% بیش تر از ایران می باشد. همچنین اجاره بها در نروژ به طور متوسط 89.88% بیش تر از ایران است. در حال حاضر، اجاره بهای ماهانه آپارتمان در این کشور اروپایی به صورت زیر می باشد:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 10428.59NOK (کرون نروژ)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 8202.87NOK (کرون نروژ)

زندگی دانشجویی در نروژ

نروژ واقعا کشور خوبی برای دانشجویان است. این کشور با کسب امتیاز نهایی 9 از 10، رتبه هفتم اروپا را از نظر رضایت دانشجویان بین المللی کسب کرده است. نتایج بر اساس بررسی های 155 دانشجوی بین المللی است که در مورد تجربه خود از چگونگی تحصیل در نروژ اظهار نظر کرده اند. تحصیل در این کشور واقعا ارزش دارد. در نروژ دانشجویان جامعه ای استقبال کننده که از شرایط زندگی خوب برخوردار هستند و فرصت های شغلی جالب برای آزمایش مهارت های جدید خود پیدا خواهند کرد.

خبر خوب برای دانشجویان این که می توانند در این کشور در حین تحصیل کار کنند. بسیاری از دانشجویان بین المللی در هنگام تحصیل در نروژ مشاغل پاره وقت دارند. این یک راه خوب برای یادگیری و تمرین زبان نروژی و افزایش بودجه است. با این حال، باید توجه داشت که در کنار این که دانشجوی تمام وقت هستند، محدودیت‌هایی برای میزان کار آن ها وجود دارد. اگر مجوز تحصیل به دانشجو اعطا شود، به طور خودکار به او اجازه کار پاره وقت تا بیست ساعت در هفته علاوه بر تحصیل و کار تمام وقت در تعطیلات نیز داده می شود.

همسر و فرزندان دانشجو نیز معمولا می توانند برای رفتن به نروژ و زندگی با دانشجو در آن جا درخواست دهند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته طب ورزشی در نروژ هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز مزایا و معایب تحصیل در نروژ از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *