ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در هنگ کنگ

رشته طب ورزشی در هنگ کنگ

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ (PolyU) بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته طب ورزشی در هنگ کنگ و چین و قاره آسیا است. PolyU یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی انگلیسی زبان است که در هانگ هوم هنگ کنگ در نزدیکی ایستگاه هانگ هوم واقع شده است. در حال حاضر، دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ چهارمین دانشگاه برتر هنگ کنگ است و در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) دارای رتبه 91، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 151، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022) دارای رتبه 66 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 170 می باشد.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته طب ورزشی در هنگ کنگ تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای طب ورزشی در هنگ کنگ کدامند؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته طب ورزشی در هنگ کنگ کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان طب ورزشی در هنگ کنگ چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در هنگ کنگ چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در هنگ کنگ

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در هنگ کنگ در رشته طب ورزشی (Sports Medicine) را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم با این توضیح که هنگ کنگ یک ناحیه خودمختار و منطقه ویژه اداری در چین است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی خود در زمینه طب ورزشی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهرتبه در هنگ کنگرتبه در چینرتبه در قاره آسیارتبه در جهان
دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ11133
دانشگاه چینی هنگ کنگ229157
دانشگاه هنگ کنگ3422270
انشگاه باپتیست هنگ کنگ449261995

جدول فوق به خوبی نشان می دهد که در بین 49 دانشگاه برتر چین برای تحصیل در رشته طب ورزشی، دانشگاه های هنگ کنگ دارای چه رتبه های بالایی می باشند. همچنین این کشور بهترین شهر چین برای تحصیل می باشد.

"بهترین

چرا تحصیل در رشته طب ورزشی در هنگ کنگ؟

هنگ کنگ یک منطقه نسبتا کوچک، یک قدرت اقتصادی آسیایی و یک مرکز پیشرو در امور مالی، تجارت و لجستیک در جهان است. اگر در کنار این ها موسسات آموزش عالی با کیفیت عالی هنگ کنگ را نیز در نظر بگیریم، متوجه می شویم که چرا هنگ کنگ یک انتخاب عالی برای هر دانشجوی بین المللی است. تحصیل در هنگ کنگ می تواند به دانشجویان در ایجاد ارتباطات اجتماعی و حرفه ای قوی کمک کند که این امر می تواند هنگام شروع حرفه شان بسیار مهم باشد. هنگ کنگ، شهری امن و با اتصالات خوب است – نرخ جرم و جنایت در هنگ کنگ در بین کم ترین ها در جهان است.

هنگ کنگ یک شگفتی شهری است. این تجربه دو زبانه (چینی و انگلیسی) و دو فرهنگی (شرقی و غربی) دارای تمام امکانات یادگیری به زبان انگلیسی است. علاوه بر این، دانشجویان تقریبا می توانند در هر جای هنگ کنگ زندگی کنند و فقط انگلیسی صحبت نمایند. از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در هنگ کنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش با کیفیت بالا
  • بورسیه های تحصیلی متعدد برای دانشجویان بین المللی
  • یادگیری یا تقویت زبان چینی
  • فضای بین المللی
  • ماندن در هنگ کنگ به مدت 12 ماه پس از فارغ التحصیلی برای جستجوی شغل

حقوق متخصصان رشته طب ورزشی در هنگ کنگ

شخصی که به عنوان پزشک متخصص طب ورزشی (Physician – Sports Medicine) در هنگ کنگ کار می کند معمولاً حدود 94200HKD (دلار هنگ کنگ) در ماه حقوق می گیرد. حقوق پزشکان متخصص طب ورزشی در این کشور بین 50900HKD (کم ترین) تا 142000HKD (بیش ترین) (دلار هنگ کنگ) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه پزشکان متخصص طب ورزشی در هنگ کنگ را نشان می دهد:

حقوق سالانه پزشکان متخصص طب ورزشی در هنگ کنگ

مطابق نمودار فوق، حقوق پزشکان متخصص طب ورزشی در هنگ کنگ از 610000HKD (دلار هنگ کنگ) در سال (حداقل حقوق) تا 1710000HKD (دلار هنگ کنگ) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در هنگ کنگ

هزینه زندگی در هنگ کنگ به طور غیر قابل انکاری زیاد است و برخی گزارش ها هزینه زندگی این شهر را بیش ترین در جهان می دانند. یکی از عوامل اصلی که باعث بالا بودن هزینه های زندگی در هنگ کنگ می شود، مسکن است. دلیل این امر ساده است: هنگ کنگ به سختی 1100 کیلومتر مربع را پوشش می دهد، اما جمعیتی بالغ بر هفت میلیون نفر را در خود جای داده است – این تعداد همچنان در حال افزایش است. بنابراین کمبود عمومی زمین در قیمت های بیش از حد املاک منعکس شده است. توزیع هزینه های زندگی در هنگ کنگ به صورت زیر می باشد:

توزیع هزینه های زندگی در هنگ کنگ

در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در هنگ کنگ 8439.24HKD (دلار هنگ کنگ) معادل 1075.05USD (دلار آمریکا) بدون در نظر گرفتن اجاره است. همچنین، اجاره بهای ماهانه در هنگ کنگ به صورت زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 17600.00HKD (دلار هنگ کنگ)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 12095.74HKD (دلار هنگ کنگ)

به این ترتیب، هنگ کنگ 136.52% گران تر از تهران بدون در نظر گرفتن اجاره است. اجاره بها در هنگ کنگ نیز به طور متوسط 206.71% بیش تر از تهران می باشد.

وظایف شغلی متخصصین علوم ورزشی در هنگ کنگ

تمامی دانشجویان بین المللی که به موفق به دریافت تخصص در علوم ورزشی در این کشور شده اند، باید با وظایف کلیدی در این رشته تحصیلی آشنا شوند. برخی از مهمترین وظایف شغلی متخصصین علوم ورزشی در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • کمک به ورزشکاران برای بالابردن سطح عملکرد خود
  • فارغ التحصیلان طب ورزشی در این کشور باید به ورزشکاران کمک کنند تا از آسیب دیدگی جلوگیری کنند.
  • ارائه برنامه های غذایی و برنامه های ورزشی به روز
  • ارتباط موثر با فیزیوتراپیست ها، مربیان قدرت و آمادگی جسمانی

در نمودار زیر می توانید روند پذیرش دانشگاه ها را به صورت دقیق مشاهده فرمایید:

روند پذیرش دانشگاه ها در هنگ کنگدر صورتی که علاقه مند به تحصیل طب ورزشی در هنگ کنگ هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز اقامت در هنگ کنگ از طریق تحصیل از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

سوالات کلیدی در باب رشته طب ورزشی در هنگ کنگ

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما می باشیم:

  • بهترین مدارک در رشته طب ورزشی در هنگ کنگ کدام ها هستند؟ با رویکرد های متفاوت به رشته پزشکی ورزشی در هنگ کنگ می توان گفت که، مدارک کارشناسی در علوم ورزشی، حرکت شناسی و تمرینات ورزشی اصلی ترین مدارک در این رشته تحصیلی می باشد.
  • آیا برای تحصیل رشته طب ورزشی در هنگ کنگ به ویزا نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته طب ورزشی در هنگ کنگ هستند، باید قبل از اعزام به هنگ کنگ برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *