ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در چین

رشته طب ورزشی در چین

تحصیل در رشته طب ورزشی در چین با توجه به کیفیت دانشگاه های این کشور می تواند به عنوان یک امتیاز برای بسیاری تلقی شود. در چین دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارد که امکان تحصیل در رشته طب ورزشی را به دانشجویان می دهند و همین مسئله خود یک برگ برنده بسیار بزرگ به حساب می آید چراکه در بسیاری از کشورهای جهان، حتی کشورهای شناخته شده، تعداد دانشگاه هایی که این رشته را ارائه می کنند، از تعداد انگشتان یک دست نیز کمتر هستند. در حال حاضر چین یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در این رشته است و این مسئله را به خوبی می توان به اثبات رساند.

برای تحصیل رشته طب ورزشی، فرد باید مدرک تخصص خود را دریافت کرده باشد چراکه دوره طب ورزشی یکی از دوره های فوق تخصص به حساب می آید. به منظور درک هر چه بهتر از شرایط تحصیل رشته طب ورزشی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل در این رشته در کشور چین پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل طب ورزشی در چین چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در این کشور چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • فرایند رسیدن به کار در کشور چین برای دانشجویان خارجی چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در چین

برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در چین را دارند باید آشنایی با فرهنگ زندگی در این کشور در درجه اول اهمیت قرار داشته باشد چراکه این تفاوت های فرهنگی ممکن است فرایند تحصیل در این کشور را برای بسیاری از افراد دشوار کند. باید در نظر داشت که در حال حاضر چین یکی از کشورهای مناسب جهان برای تحصیل در رشته طب ورزشی است و می توان گفت که دانشگاه های بسیاری در این کشور برای تحصیل در رشته طب ورزشی وجود دارد.

دانشجویان برای این که بتوانند در رشته طب ورزشی در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند، باید تخصص خود را در رشته ای دریافت کنند که تحصیل در آن به نوعی با علوم ورزشی و درمان هایی که برای ورزشکاران الزامی است ارتباط مستقیم داشته باشد. محدودیت های زیادی برای ادامه تحصیل در رشته طب ورزشی در چین وجود ندارد و دانشجویان به اختیار خود می توانند زبان انگلیسی را نیز برای تحصیل در این رشته انتخاب کنند اما این مسئله می تواند منجر به محدود شدن انتخاب های آن ها برای ادامه تحصیل باشد. طول دوره تحصیل در رشته طب ورزشی در کشور چین برای دانشجویان 2 ساله است و پس از آن فرد به راحتی می تواند جذب بازارهای کار جهانی شود.

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در چین

دانشگاه های برتر رشته طب ورزشی در چین

دانشجویانی که چین را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که دانشگاه های بسیار زیادی در این کشور برای ادامه تحصیل در رشته طب ورزشی وجود دارد و افرادی که در این رشته ها تحصیل می کنند باید بهترین ها را برای خود انتخاب کنند و دانشگاه های چینی نیز از نظر جایگاه علمی تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. در جدول زیر برخی از مهم ترین دانشگاه های چینی برای تحصیل در رشته طب ورزشی مشخص شده اند.

نام دانشگاهرتبه در آسیارتبه در جهان
دانشگاه شانگهای ژیائو17220
دانشگاه سیچوان29321
دانشگاه ورزش شانگهای33338
دانشگاه سان یات سن35345
دانشگاه فودان36350
دانشگاه پزشکی مرکزی38354
دانشگاه پکن47384

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در چین

هزینه تحصیل طب ورزشی در چین برای دانشجویان خارجی نیز می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد و آن ها می توانند به راحتی هزینه های تحصیل خود در این کشور را پرداخت کنند چراکه در بسیاری از شهرهای چین، به دانشجویانی که دارای مدرک پزشکی و دکترا باشند، بورسیه های تحصیلی کامل اهدا می شود و دیگر نگرانی از این بابت برای آن ها وجود نخواهد داشت. با همه این تفاسیر برای درک بهتر موضوع می توان به گراف زیر به عنوان بودجه مورد نیاز سالیانه برای تحصیل طب ورزشی در چین توجه داشت.

بودجه مورد نیاز سالیانه برای تحصیل در رشته طب ورزشی در چین

شرایط کار یک پزشک ورزشی در چین

بسیاری از افراد پس از این که دوره تحصیل خود در چین را به پایان رساندند، مهاجرت به چین را فراموش کرده و در صدد مهاجرت به کشورهای آمریکای شمالی قرار می گیرند. با این وجود از نظر قانونی امکان اقامت در این کشور از طریق کار وجود دارد. یک پزشک ورزشی در چین به طور متوسط 80300CNY (یوهان) در ماه درآمد کسب می کند و این نشان از آن دارد که سطح درآمدی بسیار بالایی خواهد داشت. توجه چین به ورزش و رتبه های این کشور در المپیک به خوبی نشان می دهد که درجه اهمیت بالایی برای کار پزشکان ورزشی در این کشور وجود دارد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *